Gå til innhold

[Løst] Sliter med å starte Flashing av BIOS i DOS.


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Har en gammel DELL laptop. Jeg kunne tenkt meg å Flashe BIOSEN på den, men den vil ikke. Jeg har prøvd å laga en bootbar CD med flash fila på. Så restarter jeg og kommandolinja kommer etterhvert opp, men når jeg skriver inn navnet på fila, så kommer det noe med sånn som at "Cannot Run This File In Dos Mode" eller noe i den duren. Men når jeg prøver å kjøre fila i Windows, så finner den ikke noen diskettstasjon igjen da. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg kunne gjerne tenkt meg å få Flasha Biosen og kommet sikkelig i gang med den.

 

Det kommer feilmelding under oppstarter på maskina. ERROR Diskett/Floppy et eller annet.

 

Noen som har noen tips.

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Da er problemet løst. Det viste seg at jeg hadde lasta ned feil fil. Jeg lasta ned Windows versjonen av fila først, men det var feil og den kunne ikke kjøres hverken i Windows selv eller kommandolinja, men så leste jeg litt rundt på nett og jeg fant etterhvert ut at jeg måtte laste ned Bios versjonen av fila, og laga en bootcd med biosfila på CD`en. Så restarta jeg med CD`en i. Også kom jeg inni kommandolinja og da skrev jeg navnet på fila .exe og da begynte den Flashinga. Den ble ferdig og den restarta etter det. Feilmeldinga under oppstart ble borte, og jeg trengte vel egentlig bare å gå inni Bios og stille klokka så var alt i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...