Gå til innhold

Samsung vil stoppe iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Ok, blir vel litt etter hva man legger i det, men poenget mitt er at ingen per nå vet hvilke konkrete patenter det er snakk om?

 

AtW

Nå vet man ihvertfall en del av de: http://fosspatents.blogspot.com/2011/10/overview-of-samsungs-3g-patent.html

 

It seems that the United States and Korea are the only jurisdictions in which Samsung is currently asserting a combination of standards-related and other patents. In the United States, Samsung is asserting 17 different patents, 9 of which are standards-related. In Korea, three of Samsung's four asserted patents are standards-related, but a fourth one may not be (though its scope is similar to that of a standards-related patent held by Samsung). In all other jurisdictions, it appears that all of Samsung's assertions are UMTS-related.

 

Takk for lenkene, virker som spekulasjonen om at dette bare skulle være FRAND-patenter viste seg å ikke være helt treff.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjonen i Nederland ble iallefall klar nå. Samsung tapte, og reten avviste kravet om å stoppe salg av iPhone 4S:

 

Oct 14 (Reuters) - A Dutch court on Friday turned down Samsung Electronics' request for an injunction against all of Apple's mobile products that use 3G telecommunications technology, including iPhones and iPads.

http://www.reuters.com/article/2011/10/14/apple-samsung-idUSL5E7LE1WY20111014

 

 

Edit:

Litt flere detaljer som saken:

http://fosspatents.blogspot.com/2011/10/samsung-loses-dutch-case-against-apple.html

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Fra linken til [GDI]Raptor

today the Rechtbank 's-Gravenhage (a Dutch court based in the city of The Hague) made it clear that Samsung won't be able to win an injunction against Apple's products based on standards-essential, FRAND-committed patents. As a result, Samsung's motions for preliminary injunctions against the iPhone 4S in France and Italy are also very likely to be denied, though the courts in those countries have the right to take different decisions than their Dutch counterpart.

 

 

Akkurat som Newton snakket om i innlegg 39.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og da har den italienske domstolen avvist Samsungs begjæring om å stoppe 4S: Italian Judge Denies Samsung Request to Ban iPhone 4S

 

Men saken skal tas opp med mer informasjon 16. desember.

 

Geir :)

Vel, nå ble det der heldigvis ikke avvist på grunn av at det var rett, men fordi dem ikke hadde nok papirer og dokumentasjoner i fra Samsung.

 

Så la oss se hva som skjer 16. desember da :)

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jupp. Jeg håper jo som kjent at hverken Apple eller Samsung får medhold når de respektive sakene kommer opp.

 

Geir :)

Vel, i denne saken så håper jeg faktisk at Samsung får en seier. Og det sier jeg fordi jeg synes Apple skal få seg en saftig smell på tygga sånn at dem kanskje får øynene opp å innser at dem må roe ned kraftig på hva dem holder på med.

 

Når det er skjedd, så skal jeg være enig i at begge kan holde ro og orden med hverandre.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg tror nok det vil være pedagogisk for Apple om de må slutte å selge iPhone 4s i noen land. Det gjør det ikke perfekt, men om det er den eneste måten å få Apple til å stoppe sine tåpelige søksmål, da tror jeg det kan forsvares.

 

Jeg er ingen tilhenger av vold, men som nødverge kan vold forsvares. Dette blir på mange måter det samme. Begge parter provoserer (som blir et bilde på å bryte patenter), men den første som 'slo' (les: saksøkte) var Apple.

 

Som Geir håper jeg selv at hele søksmålstullet holder opp, pronto. Men jeg tror ikke det skjer uten at den parten som initierte søksmålene lærer at det ikke lønner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...