Gå til innhold

Ekstra liten Apple TV kommer i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

går det an å se vanlig tv, som discovery channel og history channel på apple TV? det er mine favoritt program og jeg gidder ikke betale for alle unødvendige bullshit tv programmene jeg aldri ser på uansett.

Du kan laste ned/kjøpe programmene og spille de av på Apple TV-en, men du kan ikke se TV direkte på enheten slik som jeg tror du ser for deg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere som spiller av 1080/720p filmer uten problemer; hvilket setup har dere?

 

Jeg vurderer å kjøpe en ATV2 og streame filmer/serier i 720p/H.264. Ser for meg windows-share(evt DLNA) fra laptop gjennom trådløst/trådet nettverk.

Kan du spesifisere mer nøyaktig hva du mener med setup?

Tenker du på jailbreakingen av ATV2'en?

Hvilket nett jeg bruker?

Hvilket OS som er på serveren?

etc??

Lenke til kommentar

Dere som spiller av 1080/720p filmer uten problemer; hvilket setup har dere?

 

Jeg vurderer å kjøpe en ATV2 og streame filmer/serier i 720p/H.264. Ser for meg windows-share(evt DLNA) fra laptop gjennom trådløst/trådet nettverk.

Kan du spesifisere mer nøyaktig hva du mener med setup?

Tenker du på jailbreakingen av ATV2'en?

Hvilket nett jeg bruker?

Hvilket OS som er på serveren?

etc??

 

Gjerne! Jeg tenker på om dere kobler ekstern hdd direkte i atv'en eller om dere streamer. Hvordan streamer dere isåfall? Via windows share(smb/samba) eller vha en DLNA-server som PS3Mediaserver. Trådløst eller trådet nettverk?

 

Forsøker å finne ut hva jeg kan forvente med mitt setup forklart i forrige post.

Lenke til kommentar

Dere som spiller av 1080/720p filmer uten problemer; hvilket setup har dere?

 

Jeg vurderer å kjøpe en ATV2 og streame filmer/serier i 720p/H.264. Ser for meg windows-share(evt DLNA) fra laptop gjennom trådløst/trådet nettverk.

Kan du spesifisere mer nøyaktig hva du mener med setup?

Tenker du på jailbreakingen av ATV2'en?

Hvilket nett jeg bruker?

Hvilket OS som er på serveren?

etc??

 

Gjerne! Jeg tenker på om dere kobler ekstern hdd direkte i atv'en eller om dere streamer. Hvordan streamer dere isåfall? Via windows share(smb/samba) eller vha en DLNA-server som PS3Mediaserver. Trådløst eller trådet nettverk?

 

Forsøker å finne ut hva jeg kan forvente med mitt setup forklart i forrige post.

Jeg hadde et fint fungerende setup med jailbreaket ATV2 der jeg delte media på smb-share over trådet nettverk.

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte ATV2 for 1-2 uker siden, jailbreaket og ser nå h.264-filmer i HD uten problemer. Avspillingen er helt avhengig av hvilken codec filmen benytter. Ser for meg at boksen har hardware-dekoding av h.264-strømmer, mens Xvid/Divx dekodes vha cpu. For meg blir derfor Xvid i HD hakkete mens samme film i mkv/h.264 går helt smooth. Nå er det sistnevnte som er mest aktuelt for meg, så veldig fornøyd med XBMC og Ubuntu med smb-share.

Lenke til kommentar

Har time capsule 2 TB som jeg streamer alt til atv2 med via ethernet kabel SMB. Til tross for at det er kablet sliter jeg litt med hakking når jeg skal spille av 720p+ filer. Har seneste nightly, atv 4.4.2 tethered jailbreak og xbmc. Hadde vært genialt om alt funket knirkefritt - rask trådløs ruter+2TB HDD og alt streama til atv uten å måtte gå via noen pc etc for under 3k tilsammen synes jeg er mye for pengene...

Lenke til kommentar

Til tross for at det er kablet sliter jeg litt med hakking når jeg skal spille av 720p+ filer.

 

Hvilken encoding er det på filmen du forsøker å spille av? Xvid/DivX 720p+ hakker hos meg også (SD går bra). Forsøk å spille av en h264-film og se om hakkingen forsvinner.

Såfremt det er 700mb filer så hakker det aldri. Har ikke vært borti h264 formatet, men de fleste filer på ~1,4gb (x264 f.eks) hakker litt her og der - nok til at jeg blir fed og vil slå av, mens dama driter litt i det. Om det blir noe større enn 1,4gb er det igrunn bare å glemme. Meget kjipt ettersom man har hifi anlegg og tv som fordrer bra kvalitet...

 

Når jeg kobler en laptop direkte via kabel til time capsule får jeg jo nedlastingshastigheter som mildt sagt kunne streamet 1080p, så hvorfor det skal være noe annerledes med atv2'en når den er koblet til TC via kabel skjønner jeg ikke. Har riktignok bare forsøkt å spille av med xbmc, det er mulig det finnes noen andre avspillere som er mye bedre, men har fått intrykk av at det er xbmc de fleste bruker.

Lenke til kommentar

Jeg har nå kjøpt apple tv å så vidt bynt å bruke d. Jeg plages veldig med remote appen som jeg lastet ned fra appstore. Den blir mange ganger bare hengende på en blåskjerm som sier: slå på hjemmedeling i itunes..blabla. Jeg har på hjemmedeling på alle enheter å jeg har også oppdatert alle enheter til nyeste programvare. Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med det samme når jeg bruker airplay funksjonaliteten på iphone samtidig. Tror remote og airplay går på samme port, så når man bruker begge samtidig blir den ene blocka av den andre. Airplay detter også litt ut her og der når jeg har brukt remote på telefonen og glemt å terminate appen. Etter jeg begynte å bare bruke den medfølgende fjernkontrollen har problemet forsvunnet. Sykt n00b av apple hvis det faktisk er der feilen ligger, og det ikke bare var noe random hos meg, kanskje noen evt har peiling på hvordan man kan endre på hvilke porter som brukes til hva (Airplay og remote).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...