Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svart betaling = GET-reperatør hjem på kvelden!


Anbefalte innlegg

Et supertips til dem som har trøbbel med internettkoblingen (eller dekoderen) sin via GET og trenger å få sendt noen hjem til seg for feilsøking:

 

1) Bestill service på dagtid (de nekter jo plent å sende noen på ettermiddag/kveld når folk er hjemme, så her har man ikke noe alternativ) og få dem til å gi servicemannen beskjed om å ringe deg før han kommer.

 

2) Avtal så direkte med ham og tilby han 500,- cash in hand hvis han kommer på kveldstid en dag det passer deg. Han fører selvfølgelig opp oppdraget som vanlig overfor GET antar jeg.

 

3) Problem løst :)

 

Brukte denne fremgangsmåten i forrige uke etter tips fra en kamerat og det funket helt utmerket. Jobber nemlig slik at det er umulig for meg å avtale at noen skal komme på dagtid en uke eller to frem i tid, og i tillegg må jeg jo uansett ta fri fra jobb minst 3-4 timer hvis jeg mot formodning klarer å få servicemannen til å matche når jeg kan ta fri.

 

500 kroner er jo også mindre enn jeg taper på å ikke være på jobb en halv dag, så alle tjener på dette.

 

Tenkte bare jeg skulle formidle tipset videre til andre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp nå litt av da mann - dette er et tips som ganske mange vil kunne dra nytte av.

 

Og rent teknisk er vel grensen 1000,- for hva man kan betale noen uten at vedkommende skal skatte av det.

 

Hadde Get vært lure hadde de selv tilbudt service på kvelden mot et ekstra gebyr - jeg har spurt dem men det var de ikke interessert i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beløpsgrensen er på kr 1000 pr arbeidsgiver. Spørsmålet her er om du anser hver enkelt kunde som arbeidsgiver, eller montørselskapet du er ansett i. I tillegg vil 500 kr fra flere "arbeidsgivere"/kunder uansett bli næring uansett, samt at det også betales ut i forbindelse med oppdrag i næringsøyemed.

 

Så for en montør kan 5-6 slike oppdrag pr måned gi en pen liten ekstrainntekt, som det naturligvis skal skattes av.

 

Eg prøver ikke å være kjip, men det er en grunn til at reglene på forumet er slik, og jevnt over bidrar det til et ryddig forum.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Så for en montør kan 5-6 slike oppdrag pr måned gi en pen liten ekstrainntekt, som det naturligvis skal skattes av.

Sannsynligvis tjener nok enkelte en del kroner på slikt innen mange yrker med 'utrykning', det kommer jo litt an på om vedkommende definerer 'kunden' som ber han/hun om å komme på kvelden istedet for på dagtid som oppdragsgiver eller ikke.

 

For meg løste det ihverfall er kjempeproblem og jeg har ingen problemer med å gi folk som stiller opp utenom arbeidstid noen kroner for bryet, enten det er plenklipping, feilsøking av nettlinje eller hjemkjøring av varer.

 

Grunnen til at jeg postet dette som et tips er dog primært at jeg stadig hører hvor lei folk er av å måtte ta seg fri på dagtid for å få ordnet slike ting. Og som nevnt: Hadde Get tilbudt dette som en tjeneste mot en ekstra kostnad hadde jeg selvfølgelig gjort det den veien istedet. Men etter 3 ulike henvendelser og fått nei hver eneste gang når jeg tynt spurte om å få noen hjem på kveldstid så var dette eneste reelle løsning for meg.

 

Og det funket fint.

Endret av satchman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har forståelse for problemet ditt, og du er ikke alene om det.

 

Men regelverket er der av en grunn. Man kan ikke akkurat gjøre unntak heller:

"Svart betaling er ok KUN dersom kunden ikke kan ta seg fri i fra jobb eller det er et nødstilfelle"

 

Og at det forekommer i mange yrker er ikke en unnskyldning til at det skal godtas. Er mange håndtverkere som gjør alt svart, hvorfor skal da noen håndtverkere betale skatt i det hele tatt?

 

Hva gjør du nå, dersom det viser seg at arbeidet til montøren ikke var godt nok eller at det oppstår feil og du vil reklamere til GET. Betaler du en gang til for at en montør skal komme selv om det egentlig skulle vært vederlagsfritt(i forbindelse med reklamasjon)? Hva om han plutselig får kalde føtter og nekter å komme på kveldstid mot ekstra svart betaling?

Lenke til kommentar

Hva gjør du nå, dersom det viser seg at arbeidet til montøren ikke var godt nok eller at det oppstår feil og du vil reklamere til GET.

Jeg reklamerer selvfølgelig til Get, for de har sendt han til meg for å ordne et problem. Det var jeg som fikk han til å gjøre akkurat samme jobb på kvelden som han ville ha gjort på dagtid. Selvfølgelig nevner jeg ikke noe om at han var hos meg på kvelden - det har de ikke noe med, det er en avtale mellom meg og ham.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Men betaler du for at han skal komme på kveldstid en gang til?

Nå aner jo ikke jeg om de setter opp samme servicemann neste gang hvis jeg trenger noen, men siden jeg sjelden har anledning til å være hjemme på dagtid kommer jeg til å foreslå tilsvarende overfor nestemann ja for å i det hele tatt få jobben gjort.

 

Jeg synes forøvrig det er latterlig å drive med flisespikking rundt dette når *hovedproblemet* er at en leverandør med hundretusener av kunder ikke er villige til å tilby service på tidspunkter da kundene er hjemme.

 

Men nok om det; nå skal jeg spille litt Battlefield 3 beta på en linje som ikke lenger (takket være en snill servicemann) ikke lenger detter ned i hytt og gevær :)

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Det finnes alternative kanaler for slik service, så du slipper å gjøre det ulovlig/svart. Firmaet jeg jobber i gjør slike jobber i stor-Oslo området, og er blant annet Get autoriserte.

 

Nevner ikke firmanavn her, da dette ikke er ment som reklame :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...