Gå til innhold

Beklager men - En skjerm verdig GTX590?


m0ha

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd begge deler, eid begge deler og har spilt fps på profesjonelt nivå med en 60 hz skjerm med stor suksess. Hvis du føler forskjellen er så stor at det kan forsvare prisforskjellen er det din mening, men ikke kom her å si jeg snakker tullprat. Forskjellen er minimal for den vanlige gamer.

 

At du anbefaler BenQ understreker hvor mange skjermer du har sett.

 

Jeg har da både prøvd 60hz, 75hz, og 120hz. Nettet florerer av nettsider som begrunner hvorfor 120hz er bedre, og selv min egen opplevelse har bevist det. Jo, at det ikke har noe å si for den som spiller, er faktisk TULLprat..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gaming

 

Here’s where the BenQ should shine, this is what it’s designed for. Indeed it does perform well, with its 120hz refresh rate and 2ms response time making sure there’s no lag or ghosting at all. However, this is hardly a feature to blow your trumpet over, LCD and TFT screens have all been around the 2ms mark for years.

 

While I didn’t have that many problems with the monitor when it came to gaming, in reality, I far prefer the Dell 2408 that it replaced. The colours were better, it too features a low response time, but despite operating at “only” 60hz, I couldn’t tell that much difference between them; certainly in games where the FPS is hovering between 30 and 60 anyway.

 

Fra xsreviews

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaming

 

Here’s where the BenQ should shine, this is what it’s designed for. Indeed it does perform well, with its 120hz refresh rate and 2ms response time making sure there’s no lag or ghosting at all. However, this is hardly a feature to blow your trumpet over, LCD and TFT screens have all been around the 2ms mark for years.

 

While I didn’t have that many problems with the monitor when it came to gaming, in reality, I far prefer the Dell 2408 that it replaced. The colours were better, it too features a low response time, but despite operating at “only” 60hz, I couldn’t tell that much difference between them; certainly in games where the FPS is hovering between 30 and 60 anyway.

 

Fra xsreviews

 

Vanskelig å ta det reviewet for god fisk når han setter på Cons hvor vondt i hodet han fikk av 3D, virker mer som en manns mening enn et review spør du meg. Nå har ikke jeg prøvd Dell 2408, men såvidt jeg vet kan ikke 60hz og 2ms bli bedre enn det det er på papiret og hvilken som helst annen skjerm som har det, og såklart er ikke 120hz noe man merker i alle spill, men i de spillene man får effekten er det syk forskjell.

 

Jeg kan vel dog strekke meg til å være enig, at for folk flest, er det ikke verdt prisforskjellen hvis man ikke er intressert i 3D, men forbedringen 120hz gir er abselutt et frisk pust, og det tror jeg alle med en 120hz skjerm kan skrive under på bortsett fra idioten i reviewet ditt. Da jeg kjøpte en pakke med skjermen og Nvidia 3D kit da jeg også ville ha 3D, gjorde det at skjermen ble sikkert en av norges billigste 120 hz 3D skjerm, så da var ikke valget vanskelig for min del.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Dersom du ikke kan diskutere mot saklige argumenter basert på tester utført av fagpersonell, eller "idioten" som du velger å kalle ham, tror jeg vi lar diskusjonen 60 vs 120 hz ligge, da det grenser mot off-topic. Utifra det siste innlegget ditt tror jeg vi kan være enige om at det er viktigere ting enn hz som spiller en trille når man skal velge skjerm, som for eksempel hva slags panel det er snakk om. Dell-skjermen jeg lenket til i første innlegg har et meget godt et, og jeg tror det er et godt valg for trådstarter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du ikke kan diskutere mot saklige argumenter basert på tester utført av fagpersonell, eller "idioten" som du velger å kalle ham, tror jeg vi lar diskusjonen 60 vs 120 hz ligge, da det grenser mot off-topic. Utifra det siste innlegget ditt tror jeg vi kan være enige om at det er viktigere ting enn hz som spiller en trille når man skal velge skjerm, som for eksempel hva slags panel det er snakk om. Dell-skjermen jeg lenket til i første innlegg har et meget godt et, og jeg tror det er et godt valg for trådstarter.

 

Ja, la all vekten ligge på en test, som egentlig ikke tar opp debatten 60hz vs 120hz, men heller 60hz vs en spesefikk 120hz skjerm, fra en idiot som får vondt i hodet av 3D og ikke klarer å se forskjell på 60hz og 120hz, når brukere på nettet og dette forumet FLORERER av folk som mener 120 hz eier 60hz

 

 

the BenQ XL2410T screams the 120Hz refresh rate above everything else. We got down to playing our favorite game Counter-Strike to see just what this means for our weekly gaming sessions. We were mighty pleased at the very smooth and seamless gameplay we enjoyed. We also liked how the monitor suggested the optimum resolution depending on the task to be carried out. Not even halfway through our game and we noticed how there was so much flow when engaging in competitive games like this one on the display.

Well, if you must compare it to your ordinary monitor – yes there’s a mighty big difference.

 

The real strength of the XL2410T is not its image quality, which whilst not great is certainly acceptable – it is the outstanding responsiveness of the panel. With exceedingly low input lag, a high refresh rate and a good amount of aggressive pixel overdrive the experience that the XL2410T provides is amongst the smoothest you will currently find in LCD form

 

Also the advantage of the new 120hz LCD monitors is that it saves great real estate on your table top and many of them like the XL use LED backlit which is better for your eyes and also uses anti-glare coating to avoid reflection. Gaming on this monitor is orgasmic.

It's mind boggling. You never have any sort of ghosting or lag. The colors are decent, nothing too special about it, good for a TN I'd say (and that's coming from the perspective of an IPS user).

 

It must be said that gaming at 120Hz is a much smoother and more impressive experience than 60Hz, and it's easy to see why gamers love it

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung SyncMaster S23A700D:

Jeg har sett litt på denne, og den virket veldig bra.

Men jeg fikk inntrykk av at det var glossy panel på den?

Hvis ikke så tror jeg nesten det blir Samsung på meg.

Enkelt, sleek design var det også på den.

 

 

DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK:

Virker bra, men til gaming? Jeg har blitt hjernevasket av alle 120Hz folka her,

samtidig som den har 8ms. Skal innrømme at jeg har 0 peilig på IPS-panel og hvordan de "yter" sammenlignet med TN panel, er derfor litt skeptisk.

 

 

Jeg spiller mye singleplayer og der er ofte reaksjoner ikke så veldig viktig. Men det av multiplayer som jeg spiller (HoN, Battlefield) så er reaksjoner veldig viktig. Ut ifra DENNE så virker det som skjermen for meg. God blanding av "kvikkhet" og gode farger etc.

 

Har planer om å spille mye Skyrim, Battlefield 3 og Diablo 3.

 

Setter pris på om noen har noe mer å komme med :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror debatten synliggjør at forskjellene mellom skjermer tross alt er nokså marginale. Responstid kan ha noe å si i FPS (særlig multiplayer), men det er også mange andre faktorer som avgjør hvor godt du kan gjøre det der og forskjellen mellom en IPS og en optimalisert TN-skjerm blir derfor ikke som natt og dag, heller som klokka 16 og 17 på ettermiddagen.

 

Det samme gjelder motsatt vei, på bildekvalitet.

 

Du må selv avgjøre hva som er viktigst for deg. Du får ikke det beste på begge egenskaper samtidig.

 

Når det gjelder glossy/matt, så bør du absolutt ta hensyn til det, dersom du sitter på et lyst sted. Hvis ikke kan glossy fungere greit, og trenger da ikke være turnoff.

Lenke til kommentar

Etter mye review-lesing har jeg bestemt meg for:

http://www.dustinhome.no/alienware-optx-aw2310-23-wide-tft-120hz-black/product/5010379476

 

Litt dyr, men etter reviews så skal det være akkurat det jeg er ute etter. Takk for all hjelp og gode forslag. Hvis noen har erfaring med denne skjermen så setter jeg pris på hvis dere forteller hvilket inntykk dere sitter igjen med etter å ha prøvd/brukt den.

Endret av m0ha
Lenke til kommentar

Si fra om du ser forskjell på din gamle 60hz-skjerm og den nye 120hz-eren i flyt, så holder kanskje kranglefantene kjeft i fremtiden. :!:

Jeg merket enorm forskjell etter bare noen timers bruk med XL2410T. Spillet oppleves langt mer responsivt og du merker nesten ingen lag av noe slag. Ghosting er også mye bedre enn den gjennomsnittlige TN-skjerm, jeg sammenlignet med en annen 2ms-skjerm og jeg så faktisk forskjell i både bildekvalitet og ghosting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...