Gå til innhold

Managersituasjonen i Arsenal - diskusjon og poll!


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som tørr å stikke frem nakken å si hva de stemte? Wengers posisjon i klubben er et tabubelagt område å snakke om for mange Arsenal-fans, især her på forumet. Likevel er det en viktig debatt å ta, og ingen som har fulgt Arsenal de siste årene kan si at dette spørsmålet kommer totalt utav det blå. Som en icebreaker kan jeg si at jeg stemte ja.

Lenke til kommentar

Dere var med i toppen i fjor men kolapsset (som vanlig) helt på slutten. Denne sesongen er ennå for ung til å seriøst se på tabeller

 

Jeg tror Wenger gjorde en tabbe med å ikke ha en klar plan b og å ikke avgjøre om Fabregas og Nasri drar tidlig i overgangsvinduet. Når de først dro var det for liten tid til å gjøre noe fornuftig. Jeg er overrasket over hvor stor betydning det hadde også og at ingen unggutter har kommet å fylt noe av tomrommet.

 

Men det er ingen grunn til å sparke en manager. Slutt å sutre å stå bak laget deres.

 

Det han derimot kan sparkes for er at han er så lite villig til å satse på britiske spillere men jeg tviler på at det er det spørsmålet handler om.

Lenke til kommentar

Men det er ingen grunn til å sparke en manager. Slutt å sutre å stå bak laget deres.

Skivebom. Et lag er ikke synonymt med en enkeltperson, heller ikke manageren. Jeg oppfordrer ingen til å ikke stå bak Arsenal, men dette er en diskusjon som absolutt er riktig å ta på dette tidspunktet, da du ser den omtrent overalt der Arsenal diskuteres. At du kaller det sutring for stå for din regning.

Lenke til kommentar

Muligens, men anser ikke det som aktuelt eller ønskelig før sesongen er over.

Det er klart, det er sjelden optimalt å sparke en manager midt i sesongen. Men mange Arsenal-fans har vist at de stadig skyver dette spørsmålet lenger og lenger foran seg. Det har blitt stilt kritiske spørsmål rundt Wengers stilling i årevis, men det blir gang på gang utsatt av fansen, som åpenbart har mye godvilje for Wenger, som udiskutabelt er vår største manager gjennom tidene, og en legende i Arsenal. Salget av Patrick Vieira sommeren 05 var en blemme og er etter min mening den utløsende årsaken til denne nedgangen etter vår legendariske årgang på tidlig 2000-tall. Flere stusset sommeren vi flytta til Emirates, da vi solgte nærmest rubbel og bit av Invincibles-laget, og erstattet dem med unggutter som Theo Walcott, Emmanuel Adebayor og Abou Diaby. Sesongen ble også en stor nedtur, og det var et krav at Wenger ville styrke stallen. Istedet solgte han en av våre største spillere gjennom tidene, til en pris som fremdeles gir meg en dårlig smak i kjeften. Wenger har alltid vært svak på å presse ut en anstendig pris for de store salgene han gjorde. 2007/2008-sesongen var lenge god, men vi raknet totalt etter Eduardogate, og vi hanglet oss inn til en 3.plass. Det var allment ansett an denne rakninga ikke var god nok, og vi måtte styrke stallen for å holde inn i innspurten senere sesonger.

 

Etter 2007 har Arsenal i det store og hele vært på en nedtur, enkelte høye topper her og der, perioder med fantastisk form og supre enkeltkamper, men vi har kollapset på en direkte flau måte når klinten skulle skilles fra hveten i mars/april. Og mange av de svake punktene kan føres tilbake til Wenger. Hvor mange var det ikke som sa at Wenger hadde mista plottet hvis han ikke kjøpte en keeper de siste somrene? Hvilke gooners har ikke revet seg i håret over stopperdekningen vår de siste årene? Alan Davies sa nylig at hvis alle våre innkjøp de siste par sesongene ville ha forsvunnet fra stallen, med Vermaelen som et hederlig unntak, ville han ikke foretrukket en mine. Hvilke spillere har vi kjøpt som virkelig har hevet laget? Arshavin i hans hot streak er den eneste jeg kan komme på. Når vi ser på hvilke spillere vi har solgt i samme periode, er det ganske så skremmende.

 

Hele denne lapskausen av et innlegg var igrunn bare en vrien måte å si at spørsmålet om Wengers posisjon må komme for en dag, og vi står i fare for å gå kraftig tilbake som klubb, hvis vi ikke tar drastiske grep.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Vil ikke sparke Wenger, dog vil jeg at vi skal satse.

Du blir ikke best i verden om du kun kjøper sikre kjøp på middelmådige spillere. Hvorfor ikke bruke de ekstra 5-10 millionene på en klasse spiller, som kan skape noe alene, forhindre mål gang på gang m.m. Vi mangler en leder, RVP er ingen leder. Vi trenger en Viera, en Terry, en Adams, en Gerrard, en Keane.

 

Må også si at målene imot gang på gang er av samme type, hvorfor ikke bare terpe på det? Man må presse ballfører, om man ikke gjør det, må backfireren falle av, ikke stå å se på. Alt jeg ønsker er at vi satser, om vi ikke blir best da, gjorde vi iallefall vårt beste og kan prøve igjen på nytt neste år.

Lenke til kommentar

Jeg stemte "Usikker". Wenger er en fantastisk manager, og var i sin tid veldig nyskapende, men jeg frykter at filosofien hans nå er blitt utdatert. Han er alt for sta til å fornye seg selv, noe som etterhvert har ført til at svakhetene våre har blitt avslørt. Med tanke på økonomi og spillerutvikling er han kanskje verdens beste, men det er ikke de kvalitetene vi trenger nå. Wenger er gammel, og kan ikke være manager for Arsenal for alltid. En dag må en ny mann ta over.

 

Jeg vil for all del se at Wenger blir ut denne sesongen. Om det går dårlig og vi finner et virkelig bra alternativ, kan jeg akseptere et managerskifte. Hvis ikke kan han gjerne bli for min del. Uansett hva som skjer vil han uansett bli husket som en av tidenes managere, og en sann Arsenal-legende.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt at Arsenal kommer til å kjøpe dyre spillere uansett hvilken manager som tar over. Hva skal en ny manager bidra med, når vi har så mange skader som vi har? Det er lett og sitte her og si at Wenger er sta som ikke spiller 4-4-2, eller fordi han ikke gadd å punge ut 17 mill (!) for Cahill, men jeg tror virkelig ikke saken er så enkel som det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje Carlo Ancelotti ? Eller Gianfranco Zola ?

 

Jeg er United-fan, men har alltid syntes at Arsenal spiller flott, spennende fotball med en knallbra PL-historie bak seg.

 

Er enig i det som han ene her inne hevder: Tabben var å selge Vieira,den fotballspilleren for den prisen !! O.o

 

Men de har verdens aller beste spillerutvikler i Arsene Wenger og er derfor jeg digger ham og vil ha han i Gunners.

 

Ønsker denne klubben alt godt og de er til for å spille i toppen !

 

De forslagene er vell kanskje ikke det beste, men jeg prøver bare å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Jeg synes Wenger bør bli i klubben, men vi må ha inn en trener som kan trene den defensive organiseringen. For eksempel Tony Adams eller Martin Keown? Wenger gjør veldig mye rett, men i det defensive er mange av spillerne feilposisjonert, noe som fører til at det ofte går ille, og Sczeszny må redde oss, noe han har gjort veldig bra denne sesongen. Hadde det ikke vært for han hadde det vært enda verre resultater i år vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...