Gå til innhold

HOK blir maskin 2.0


HOK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens økt

 

Markløft 3x6 70kg

Stående roing 3x8 60kg

Nedtrekk 3x8 55kg

Skulderpress 3x8 20kg

Rygghev 1x12,2x10 første serie med 15kg vektskive, de to siste med20kg vektskive.

 

Bra økt. Noe sliten når jeg kom til nedtrekk og skulderpress. En stund siden jeg har tatt markløft nå, og det var digg og få tatt det igjen.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Knebøy 3x6 60kg

Leg extensions 3x6 100kg

Sittende tåhev 3x10 65kg

Benkpress m/hantler 3x6 25kgx1 30kgx2

Dips 3x6 1x70kg 2x90kg

 

Grei økt. Tenkte jeg skulle prøve knebøy igjen, etter en periode uten. Funket bra, og det ser ut til at teknikken ikke har tapt seg nevneverdig. Vurderer nå å ta med den i programmet igjen. Skal gå over hele opplegget mitt når jeg kommer hjem til meg selv på mandag, og gjøre litt forandringer.

Lenke til kommentar

Dagens økt - testing av 6RM

 

Stående roing 60kg

Militærpress 35kg

Benkpress 75kg

Franskpress 20kg+EZ-stang

Nedtrekk 65kg

Bakside lår 35kg

Sittende tåhev 90kg

Legextensions 95kg

 

Da fikk jeg testet 6RM i de øvelsene jeg trenger å teste det i(markløft og knebøy trener jeg teknikk på fremover, så dropper disse fra progresjonsdelen av programmet inntil videre). Ble særdeles overrasket på benkpress. Gikk ut ifra at jeg skulle klare 65kg, men det viste seg å bli 10kg mer. Ganske happy der. Litt skuffet på bakside lår og militærpress, men dette er øvelser jeg ikke har trent mye, så ett sted må man jo begynne. Alt tatt i betraktning er jeg i alle fall klar for å starte fom i morgen med nytt program, og ser veldig frem til det.

 

Edit: Leg extension-maskinen hvor jeg trener går ikke lenger enn til 95, så må se hva jeg gjør der når(!) jeg øker. Blir vel til at jeg øker med reps tenker jeg. Misforstå meg rett, 95kg var akkurat det jeg klarte, og holder foreløpig.

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Markløft 3x6 60kg

Stående roing 3x10 50kg

Militærpress 3x10 20kg

Nedtrekk 3x10 50kg

Rygghev 3x10 m/10kg vektskive

 

Første økt med progresjonsrettet trening. Føltes bra. Gleder meg til å se hvordan det utvikler seg utover nå, og hvor mye jeg evt kommer til å øke.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Jogget 40 min på morgenen. Rett opp av senga, få på seg treningsklær og rett ut. Deilig!!! En jevn og rolig tur. Stort sett flat løype. Perfekt for meg. Får se om det blir en økt nr2 i dag med styrke. Må sjekke når senteret stenger, og ikke minst formen når jeg kommer til det. Økt nr2 er bare for når jeg har lyst. Har jeg ikke lyst, ja så dropper jeg økt nr2. Men i dag frister det litt, så får se.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Har hatt ei uke fri fra trening grunnet sykdom. I dag løp jeg én time for å svette ut restene av sykdommen. Funket bra, føler meg mye bedre allerede. Er hjemme om dagene nå, så blir nok løping for det meste, og ingen styrke før jeg kommer opp igjen til studiested.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dårlig med oppdateringer her i det siste. Vært litt slapp på den biten. Har vel blitt 3-4 løpeturer og 1 styrkeøkt. Bestemt meg for å teste ut SL5x5, og se om det er noe for meg. Hadde første økt i dag, og må si det er lovende. Liker at det er få øvelser å forholde seg til.

 

Dagens økt

 

Benkpress 5x5 65kg

Knebøy 5x5 50kg

Stående roing 5x5 50kh

 

Som tidligere starter jeg lavt med knebøy og markløft, da jeg trenger å få inn en god teknikk her før jeg virkelig legger på vekt. Fant derfor ut at 50kg er bra i knebøy, mens 60kg vil være en bra begynnele på markløft. Skal jo tross alt øke med 2.5kg pr uke, så jeg vil fort komme opp i vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...