Gå til innhold

HOK blir maskin 2.0


HOK

Anbefalte innlegg

Jeg tenker nå på det. Driver for tiden på en sivil utdannelse, og har igjen halvannet år. Får se når jeg er ferdidg med den om jeg prøver meg i Forsvaret igjen. Trener meg opp til at jeg skal det, så er jeg i alle fall i god form og kan søke om jeg ønsker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens økt #1

 

Bakkeintervaller. Fem drag i en bakke rett nedenfor her. Helvete var over på ca 20 minutter, og jeg er glad det ikke varte lenger. Klarte å holde bra trøkk hele veien, og føler det var en god intervall-økt.

 

Dagens økt #2

 

Dagens andre økt bestod av spinning på treningssenteret. 55 minutter med litt over gjsnittet høyt tempo hele veien, i tillegg til 'opp og stå' flere ganger. Skulle egentlig ikke ha noen økt nr 2 i dag, men jeg kjeda meg og fant ut at jeg skulle bli med på spinning en tur. Glad for at jeg gjorde det. Avsluttet med badstu :love:

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Knebøy 5x5 50kg

Markløft 1x5 60kg

Militærpress 5x5 30kg

 

Andre økta mi med SL5x5. I dag varmet jeg opp skikkelig godt, og det føltes mye bedre å ta knebøy i dag enn før. Ikke det at jeg ikke har varmet opp før, men kjenner nå at jeg kanskje skal begynne å varme opp mye lenger, og litt hardere. Knebøyen gikk i alle fall som en drøm i dag, og jeg føler teknikken sitter ganske godt om dagen, spesielt nå når jeg ikke kjører så mye vekt. Skal bli ennå bedre!

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Knebøy 5x5 50kg

Stående roing 5x5 50kg

Benkpress 5x5 65kg

 

Knebøy og stående roing gikk veldig bra i dag, og slet ikke mer enn normalt. Når det kom til benkpress var det mye tyngre enn før. Sov kun en halvtime i natt, og har ikke spist altfor mye i dag, så jeg går ut i fra at det er der problemet ligger. Tidlig kvelden i dag, og en kondisjonsøkt i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Knebøy 5x5 52.5kg

Benkpress 5x5 67.5kg

Stående roing 5x5 52.5kg

 

Grei økt. Kjenner benkpressen begynner å bli tung, men tror jeg skal klare i alle fall til 72.5kg. Knebøyen begynner å gå bedre og bedre nå. Artig å kjenne at teknikken begynner å sitte godt. Nå; tilbake til hjemmeeksamen :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Knebøy 5x5 55kg

Markløft 5x5 65kg

Militærpress 5x5 35kg

 

Veldig sur i beina i dag. Kom seg litt etter god oppvarming, men jeg tok nok i for hardt på syklinga i går. Blir enten hviledag eller en halvtimes rolig jogging i morgen for å løsne opp. Går mot hviledag iom at det er så glatt ute om dagen. Har også godt av noen hviledager, slik at det ikke blir trening hver dag.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Knebøy 3x5 55kg

Ståendre roing 5x5 55kg

Benkpress 5x5 70kg

 

Rett og slett ei drittøkt. Alt var tungt bortsett fra knebøyen, hvor jeg klarte å vri ryggen på en rar måte i det første settet. Bestemte meg da for å kaste inn håndkleet, og ble da kun tre sett. Ståendre roing var ordentlig tungt i dag, kontra forrige gang. Rett og slett dritt dag. Det eneste som er godkjent er benkpress. Og det er så vidt jeg godkjenner'n.

Lenke til kommentar

Har ikke fått vært inne her på en stund, pga eksamen og jobb. I korte drag har det blitt noe styrke og litt kondisjon(løping). Siden jeg i morgen tar juleferie har jeg bestemt meg for å ikke trene styrke. Det vil bare bli tull å overføre abbonementet til i nærheten av der jeg bor i jula. Tviler på at det vil bli noe særlig med trening. Er dessuten et stykke å kjøre til treningssenteret. Derfor har jeg bestemt meg for at i jula skal jeg kun løpe, når jeg føler jeg har lyst. Ikke sette opp noen faste dager, men gjøre det akkurat når jeg vil og har tid selv. I morgen drar jeg på hyttetur, og da tviler jeg sterkt på at det blir noen joggetur, selvom treningsklærne er med.

Endret av HOK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er på høy tid at jeg starter et striks program. Spesielt på kostholdsbiten. Blitt dårlig med trening i juleferien også. Planen var jo å prøve å røre seg litt, men har skjedd noe stort sett hele tiden. Og nå har jeg i tillegg klart å fucke opp kneet mitt igjen. Må la det roe seg noen dager, og se om det går over.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oki-doki, vært dårlig på oppdatering av loggen på nyåret. Får skylde på at jeg har trent så mye at jeg har ikke hatt tid!

 

Dagens økt #1

Sykling 55 minutter.

Tok det sånn halvrolig grunnet dagens neste økt. Ville ikke slite meg helt ut. Ble dog sliten nok, og føler det var en god time.

 

Dagens økt#2

Roing. 7km gikk unna på rett under 35 minutter. Forrige ro-økt bruke jeg 40 min på samme distanse. Hadde litt mer motstand nå, og vil bruke dette neste gang også. Skal sies at jeg pushet veldig hardt de siste to minuttene for å nå 7km på under 35min. Fikk veldig vondt i kneet. Har halvveis gått over nå, og regner med det bare er nå i oppstartsfasen. Siden det ble lite/ingen trening i jula er det heller ingen overraskelse, da jeg får vondt i knæra av å ikke trene.

 

 

Har forøvrig satt opp et nytt program utover mot sommeren nå, og har, siden jeg skal begynne å sykle når det blir bart, satt opp et program med mye fokus på kondisjon. Vil kun være to dager med styrketrening. Resten av uka blir kondisjon enten én eller to ganger om dagen. Skal se om jeg ikke rensker opp totalt i førstepost i løpet av helga. Slenge inn det nye programmet, hvordan jeg ligger an osv. Må få tatt en test av noe slag som jeg skal måle meg opp mot. Litt vanskelig å måle seg noe spesifikt på spinningtimene, da det ikke er noe "lengde-måler-instrument-shit-sak" på syklene. Blir også litt halvdumt å ha roing som testgrunnlag når det er sykling jeg vil bli bedre på. Jeg skal drøfte litt med meg selv, og finne ut hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Sykling. Tok i litt ekstra, iom at jeg hadde treningsfri i går, og det er dagens eneste økt. Ble godt sliten, og veldig fornøyd med syklinga. Litt dumt at det ikke er noen måte å vite om man tar i eksakt like mye på en spinning-økt(syklene har bare ei skrue for å justere motstand). Hadde vært litt enklere å vite hvor mye framgang jeg har hatt osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mandagens økt

 

Beinpress 5x5 160kg

Leg extensions 5x5 60kg

Sittende tåhev 5x5 70kg

Planken 3x1min

 

Tirsdagens økt

 

Sykling 55min

 

Onsdagens økt

 

Benkpress 5x5 60kg

Stående roing 5x5 50kg

Militærpress 5x5 30kg

Chins 1x6 1x5 1x3 -30kg

 

Skulle egentlig ta markløft denne dagen, men fikk veldig vondt i kneet, og måtte gi meg midt i oppvarminga. Har også bestemt meg for å bytte ut militærpress med chins. I tillegg vil jeg legge benkpress til beindagen på mandag. Følte det ble litt mye på en dag.

 

Dagens økt

 

Halvannen time sykling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...