Gå til innhold

HOK blir maskin 2.0


HOK

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Starter en ny logg da den gamle er, vel, gammel og jeg har endret en del på treningsoppsettet.

 

Kjønn: Mænn

Alder: 22

Høyde: 174

Vekt: 92kg

 

Nytt oppsett 21/01-12:

 

Fokuset for det nye oppsettet mitt vil være kondisjonstrening. Vil prøve å trene mest mulig variert, og har jeg satt opp feks sykling en time på fredag så gjør det ikke noe om jeg ror en time istedet. Et litt mer fritt treningsprogram tror jeg vil hjelpe en del på motivasjonen min. Spesielt da jeg ønsker å trene MYE.

 

Treningsprogram:

 

Mandag:

-Styrke

Knebøy 5x5

Tåhev 5x5

Leg extensions 5x5

Bakside lår 5x5

Benkpress 5x5

Planken 3x1min

 

Tirsdag:

Økt#1 Roing, 40-60min.

Økt#2 Sykling, kveld.

 

Onsdag:

-Styrkeøkt

Markløft 5x5

Stående roing 5x5

Chins 3x8-10(I et sånt fancy apparat hvor man kan legge på vekt for å få det enklere)

 

Torsdag:

Økt#1 Roing, 40-60min.

Økt#2 Sykling langkjør.

 

Fredag:

Økt#1 Sykling.

Økt#2 Roing Intervall.

 

Lørdag:

Valgfri kondisjonsdag. Løping? Roing? Sykling? Eller treningsfri? Formen og lysten bestemmer.

 

Søndag:

Samme som lørdag.

 

 

Som dere ser er det kun to dager styrke jeg har nå. Og føler egentlig det holder. Det er kondisjon jeg ønsker å forbedre. Skal begynne å sykle 'fast' når det blir bart, og ønsker derfor å ha best mulig grunnlag når den tid kommer.

 

 

 

-HOK!!!

Endret av HOK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig. Jeg har hittil kjørt enten nedtrekk eller franskpress, og føler egentlig at jeg kan pushe meg litt mer.

 

Edit: Da har jeg endret på det slik at jeg ikke nødvendigvis må ta begge to. Dagsformen får avgjøre om jeg tar begge øvelsene eller ikke. Så får folk evt komme med anbefalinger om å droppe den ene eller ha begge.

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Syklet ca 6.5 mil. En god runde med mye oppoverbakke resulterte i veldig sure bein. Men godt å være hjemat igjen.

 

Tid: 4 timer og 15 min

Gjsnittspuls: 149

Maxpuls: 178

Kalorier forbrent: ca 3500 kcal.

 

Syklet sammen med to kompiser som er i litt bedre sykkelform enn meg, og siden jeg absolutt skulle følge de hele veien ble det tungt for beina. Men veldig, veldig godt etterpå. Styrke i morgen, men jeg er svært skeptisk til om det blir bein da!

Lenke til kommentar

Mandagsøkta

 

Benkpress 4x4 65kg

Triceps nedtrekk 4x4 20kg

Planken 3x30 sek

 

Onsdagsøkta

 

Stående roing 4x4 65kg

Militærpress 4x4 40kg

Rygghev 3x12 m/ 5kg

 

Dagens økt

 

Markløft 4x4 80kg

Beinpress 4x4 160kg

Tåhev 3x12 75kg

 

 

Som dere ser er det ikke alle øvelsene som er med på alle dager. Og noen er forskjellige. En blanding av endring i program, dårlig tid + kø i apparatene og glemsel. Gode økter. Bestemt meg for å bytte ut skulderpress med militærpress.

Lenke til kommentar

Fredagsøkta

 

Benkpress 4x4 67.5kg

Skråbenk 4x4 50kg

Triceps nedtrekk 4x4 27.5kg

 

God økt. Økte med 2.5 kg fra forrige økt i benkpress, pluss 7.5kg i triceps nedtrekk. Artig når ting går vægen. Første økt med skråbenk på et par år, litt uvant, men også artig. Tenker på om jeg skal bytte ut skråbenk med stang til skråbenk med manualer. Tester dette neste økt.

 

Dagens økt

 

Løping. Bakkeintervaller. 7 drag á ca halvannet minutt. Ti minutter oppvarming først, og fem minutter rolig gange til slutt for å trappe ned. En meget hard økt, og jeg kjenner det godt i beina nå. Et helvete når man holder på, men absolutt verdt det når man er ferdig.

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Stående roing 4x4 62.5kg

Militærpress 4x4 40kg

Nedtrekk, bredt grep 4x4 70kg

Rygghev 3x12 /m 5kg-skive

 

Bra økt egentlig. Kjente at jeg ikke hadde spist nok i dag. Hadde egentlig planer om to økter i dag, men siden jeg er så flink om morgenen og klarte å forsove meg, så ble det ikke noe av det gitt. Måtte nesten prioritere skole.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Markløft 4x4 80kg

Beinpress 4x4 1x160kg,3x180kg

Leg extensions 4x4 80kg

Bakside lår 3x6 30kg

Tåhev 3x12 75kg

 

 

Veldig tungt med markløft i dag, i forhold til hvordan det var forrige økt. Men klarte å løfte like tungt. Beinpressen var derimot lettere, og jeg slang på 20kg til. Bakside lår er en øvelse jeg må trene mer kjenner jeg. Ble 3x6, da 35kg ble for mye og 30kg litt for lite. Kommer seg nok etterhvert.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Benkpress 4x4 67.5kg

Skråbenk m/hantler 4x4 26kg

Triceps nedtrekk 4x4 20kg

Planken 3x30sek

 

Bra økt. Ser nå at forrige økt med tilsvarende program må være feil. Jeg kan umulig ha tatt 27.5kg i triceps nedtrekk. Var nok heller 17.5 tenker jeg.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Stående roing 4x4 65kg

Militærpress 2x4 2x3 40kg

Nedtrekk bred grep 4x4 70kg

Rygghev 3x12 m/10kg vektskive

 

Ble tungt med militærpress i dag. Kjørte til failure på de to siste settene, og klarte ikke mer enn 3 repetisjoner. Hjemme i to uker for å ha praksis nå, og kan med det bli litt mindre trening. Har jo trent så og si hver dag nå, og det er litt vanskeligere mtp avstand til treningssenter nå. Men jeg har alltids muligheten for å trene på kondisjon, som det ikke har blitt så mye av som jeg hadde tenkt. Må skjerpe meg på den biten.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Løp 4.5 km i dag. Tok med brodern ut på tur, og hans oppgave var å være hare for meg, så jeg ikke slækka. Og det funka bra. Pushet meg litt ekstra igjennom hele turen, og jeg merker at formen allerede er på vei oppover.

 

Tid: 30 min

Gjsnittspuls: 153

Maxpuls: 170

Forbrenning: 412kcal

Lenke til kommentar

Du sier noe der. Allikevel velger jeg å utsette. Har egentlig tatt kvelden, og ligger i senga. Skal se om jeg får gjort det i løpet av morgendagen.

 

Har forresten bestemt meg for å starte på kcal-underskudd når jeg kommer tilbake fra praksisukene. Altså uke 44. Vanskelig å holde seg i underskudd når man er hjemme hos a mor :innocent: Tror det kan være en fordel for meg å begynne så tidlig som mulig, da jeg har en del å ta av.

Lenke til kommentar

Som jeg nevner syns jeg kosthold er stress. Og ikke minst kjedelig. Jeg liker å spise det jeg vil, og det er vel også grunnen til at jeg har litt ekstra å ta av. Men jeg må ta meg sammen nå, så jeg er fit for beachen til sommeren igjen. Er ikke snakk om å bli ripped og få den drøyeste six-packen akkurat, men gå ned i fettprosent så jeg føler meg vel med å gå i bar overkropp.

 

Meget mulig. Skal se om jeg ikke får ordnet no i løpet av kvelden nå.

 

Dagens økt

 

Beinpress 3x10 150kg

Leg extensions 3x10 1x90kg, 2x100kg

Bakside lår 3x10 35kg

Sittende tåhev 3x10 65kg

"Knebøy-aktig-stativ-ting" 3x10 100kg

 

Ble ikke markløft i dag. Det var kun ett(!) rack på senteret, og det var opptatt hele tiden mens vi var der. I tillegg trente jeg med fattern, og han trener ikke markløft, så trente bare sammen med han. Tviler på at leg extensions kiloene på dette senteret er tilsvarende der jeg pleier å trene, da jeg tok 20 kg, fire ganger mer enn jeg pleier. Trente også med flere repetisjoner i dag. Det "Knebøy-aktig-stativ-ting"-apparatet likte jeg ikke noe særlig, og tok det egentlig bare fordi fattern tok det. OK økt, sett overall.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Skråbenk m/hantler 3x10 22.5kg

Benkpress 3x10 50kg

Stående roing 3x10 40kg,50kg,60kg

Skulderpress 3x10 17.5kg

Nedtrekk bredt grep 3x10 55kg, siste setter utført 55kgx10, 35kgxFailure, 20kgxFailure

Franskpress 3x10 17.5kg +3x10 "benkpress, smal grep" etter hver serie.

 

Ble litt rar rekkefølge i dag. Mye folk og en utålmodig far er en dårlig blanding. Sykt stor forskjell på benkpressen etter man har tatt skråbenk, merket jeg. Men greit å variere litt. Tok også 3x10 i dag, også for å variere.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Benkpress 3x8 1x55kg, 2x60kg

Skråbenk m/hantler 3x8 20kg

Triceps nedtrekk 3x8 35kg

Beinpress 3x8 170kg

Sittende tåhev 3x8 55kg

Leg extensions 3x8 100kg

Bakside lår 3x8 40kg

 

 

Ble både bryst/triceps og bein i dag. Blir ikke så ofte trening når jeg er hjemme, så føyer programmene litt sammen, så jeg får trent igjennom hele kroppen litt oftere. Bra økt, kjørte hardt på bein i dag, og litt roligere på bryst og triceps. Tips: ikke kjør bil i rushen etter en hard beinøkt. Beina rista i samtlige lyskryss :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...