Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har hatt de fleste konsoller spillmaskiner fra Sony, men har så langt hoppet over Playstation 3. Jeg vurderer å kjøpe, og da kunne jeg trenge litt tips, og et par besvarte spørsmål.

 

Hvor mye koster et slikt beist?

 

Selger de fortsatt den vanlige eller er det kun slim det går i ?

 

Støyer den?

 

Hvordan er det å sette den opp mot nettverket, byr det på problemer ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Tja, En 320GB utgave ligger på rundt 2500,- på nettet ihvertfall. Man får kun tak i Slim utgaven, den som ikkje spiller PS2 spill. Man kan sikkert finne den gamle utgaven brukt på nettet dog. Eg har aldri hatt problemer med å koble en PS3 enhet opp mot nettverket ihvertfall :) Min Slim konsoll er også ganske rolig av seg, men man kan nok vere ueheldig her også.

Lenke til kommentar

Har selv aldri hatt noe vifteproblemer og jeg har både en 40GB (gamle typen/phat) og en 320GB Slim og med mindre du er fan av å spille/se på Bluray/DVD med lyden av så vil du neppe legge merke til at PS3en står på (det gjør i hvert fall aldri jeg).

 

På et annet forum jeg er på har jeg dessverre sett såpass mange som klager på lang servicetid så skulle dette bli et behov for meg hadde jeg nok aller høyst sannsynlig kjøpt meg en ny PS3 og solgt den igjen når jeg får igjen den andre (og sett på de pengene jeg taper fra nypris til bruktpris som en leiepris).

Lenke til kommentar

Min PS3 har vært på service 3(!) ganger i løpet av dette året. Min 60GB Phat tok først kvelden i vår etter 3 år i tro tjeneste. Måtte vente i 14 dager før jeg fikk ny. Denne støyet så sinnsykt at jeg leverte den straks tilbake. Denne gangen måtte jeg vente 4 uker pga transportstreiken.

 

Gleden varte ikke lenge etter at jeg fikk den tilbake fra reperasjon for etter en liten måned, så fikk jeg YLOD igjen. Det betydde nok en tur tilbake til Elkjøp og reklamere. Måtte vente i 16 dager før jeg fikk ny maskin og denne gangen virker det som om jeg har fått en helt ny modell tilbake. Denne er veldig stillegående og jeg har fått fornyet reklamasjonstiden.

 

Med tanke på min erfaring så vil jeg ikke si at det har vært lang vente tid på reperasjonene. 14 dager er helt ok og når det gjelder viftestøy så varierer dette tydeligvis veldig fra maskin til maskin.

 

Det jeg har erfart utifra denne opplevelsen er at dersom maskina begynner å bråke mer og mer, så er det meget stor sansynlighet for at den snart tar kvelden, så husk å ta backup før det er for sent dersom dere opplever dette. Jeg har mista alle mine gamesaves gjennom 3 år, noe som er veldig irriterende.

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Litt vagt skrevet av meg. Men ettersom Slim er en nyere og "forbedret" utgave med mindre strømforbruk og mindre varmeutvikling er denne en litt roligere affære kontra gamle konsollen :)

Ok. Jeg har nemlig hørt mange si at Slimen bråker verre ettersom vifta har mindre diameter og dermed må rotere raskere for å flytte like mye luft og dermed mer støy. (Selv om dette ikke er noe jeg kjenner meg igjen på med mine PS3er).

Lenke til kommentar

 

Ok. Jeg har nemlig hørt mange si at Slimen bråker verre ettersom vifta har mindre diameter og dermed må rotere raskere for å flytte like mye luft og dermed mer støy. (Selv om dette ikke er noe jeg kjenner meg igjen på med mine PS3er).

 

Du har ett godt poeng i det du sier, og eg kan se for meg at over tid vil kansje dette bli tilfelle med flere slim konsoller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...