Ustedalen Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 (endret) For en uke siden kom jeg hjem etter et års studieopphold i USA, og helt siden den tid har hatt store problemer med å snu døgnet til norsk døgnrytme, uansett hva jeg gjør. Den siste uken har jeg som oftest lagt meg rundt midnatt og stått opp rundt 9 om morgenen. Man kan gjerne dele mitt søvnmønster nå i noe som skjer annen hver dag. En natt kan jeg ha store problemer med å sove, kan gjerne ligge oppe til 6-7 om morgenen før jeg sovner. Jeg unngår å sove hele dagen, og prøver å stå opp i 9-10 tiden. Jeg er da sinnsykt trøtt hele dagen, men våkner iløpet av kvelden. Klarer å legge meg rundt midnatt, sovner gjerne da rundt 1 og står igjen opp igjen 9. Og så er det samme prossedyre igjen. F.eks nå, sto opp kl 9 etter rundt 7 timer søvn, og nå, klokken 4 om natten finnes jeg ikke trøtt. Har ligget i sengen siden midnatt uten resultat. Virker som kroppen min tror fortsatt den er i USA hvor klokken er 21. Er det virkelig mulig å slite med jetlag i over en uke? Jeg har hatt normalt søvnmønster før. Endret 28. september 2011 av Ustedalen
Malmern Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 Kroppen kan i noen tilfeller bruke lang tid på å snu døgnrytmen, eventuelt kan du "døgne", altså være våken fra morgenen til neste kveld, ca. 36 timer viss du har muligheten og se om det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå