Gå til innhold

Svenskene flykter fra Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som spotify på mobilen min fant ut at den hadde lyst å unsynce all musikken jeg hadde syncet til mobilen (15GB!) av en helt random grunn, så kanskje jeg like godt kan sjekke ut Wimp.. Og det værste er at filene fortsatt ligger på mobilen, men spotify leser de ikke.. Har ikke oppdatert noenting eller noe annet som kunne være grunnen til dette.

Lenke til kommentar

Noe av det verste er at de nå KREVER facebook konto for å opprette en Spotify konto.

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/can_you_sign_up_for_spotify_without_facebook

 

Er dette sant? Jeg har vært spotifybruker i snart 3 år, hatt premium siden starten. Fortsetter denne trenden starter min jakt på et alternativ. Wimp er ikke godt nok ettersom jeg bruker Ubuntu på min primærmaskin.

 

@TobvenTM støtter den;) veldigt merkeligt, men så har vel de fleste face da ;)

 

Jeg er kanskje en av få der ute. Men jeg har faktisk ikke FB-konto. Aldri hatt det, ser heller ikke behovet for å ta det i bruk med det første heller. Flere i min venne og familiekrets som har hyllet FB høyere alt på denne jord har jeg merket en mer negativ tone fra i det siste. Mye bloat, og for store endringer på for kort tid er gjengangere jeg hører. Jeg tror virkelig ikke FB står for fall med det første, men jeg tror flere og flere innser hvor mye tid de faktisk har brukt / bruker til det. Jeg er heller virkelig ingen stor fan av det at flere tilbyr FB-konto som eneste SSO-løsning. Ofte sett i kommentarfelt på aviser. Det at de også ønsker å vite hva du til enhver tid hører på er vel bare starten.

 

Spotify: You had a good run. Kudos til deres tidlige Linux-initiativ. Men fortsetter denne trenden med "endringer" hos dere, sår jeg en snarlig undergang for dere.

 

Edit:

Etter å ha sett på hjemmesidene til Wimp kan det tyde på at de støtter Linux likevel. Da skal det definitivt testes ut. Er veldig sikker på at de ikke hadde Linuxstøtte fra starten av, dette var en av primærgrunnene til at jeg aldri orket å teste det ut.

Endret av _nix_
Lenke til kommentar

Jeg betaler med glede, men er forbannet pga. det er så mange som trekker musikken sin fra Spotify.

Jeg liker en del metal som ikke er stort eller nødvendigvis godt kjent, da tjener de ikke store beløpene på Spotify.

Dette er synd, for det har vært på denne måten jeg har oppdaget nye band, gått på Konserter jeg ellers ikke hadde gått på, kjøpt noen plater jeg ellers ikke hadde kjøpt osv.

Tap-Tap-Tap for den artisten som fjerner seg fra Spotify altså i forhold til meg.

Det er ingen gullgruve slik det er å få en radiohit, men f.eks i Norge betales det fra alle radiokanaler for ett helt år, og det er faen meg mange hundre millioner avspillinger på en gang, klart det ser ut som det er "godt betalt" i motsettning til Spotify som er per. mnd fra EN aktør.

 

Jeg vurderer alternativer, men har ikke bestemt meg enda....

Det blir i hvertfall Spotify+ett alternativ.

Lenke til kommentar

Har hatt Spotify(Alle 3 abonnementer) og har irritert meg siden beta over teit prising... Antall reklame pause på free versjonen eksploderte jo også for en tid tilbake...

 

Priser pr. mnd omregnet til NOK(DnBNor's valutakalkulator)

 

Norge : 99,-

Sverige: 84,-(99SEK)

Finland: 78,-(9,99€)

USA : 58,-(9,99$)

 

Men jeg fikk Wimp igjennom Canal Digital så da slipper jeg å betale noe ekstra for musikken :) Installerte Wimp for en venn igår på Ubuntu(Linux) og funket fint det :)

 

EDIT: Linux info

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Spotify, men nå i det siste har de tatt bort en haug av album og artister, og metadataen er under middels generelt. Vurderer å gå tilbake til å laste ned, og heller bruke spotifys gratisverson til å høre på ting jeg ikke er sikker på om er verdt å laste ned. Tilbudet, til å begynne med, var helt fantastisk, etter dette har det bare gått ned.

Lenke til kommentar

Enig med at det er mye dårlig metadata (manglende filnavn mht. utøvere, verktittel etc.), særlig på klassisk musikk (som er det jeg bruker spotify mest til). En annen ting som også irriterer meg er at når man velger visning av ett album, så bruker kun spotify en liten del av dataskjermens oppløsning/areal slik at titlene på låtene blir kuttet av på midten - dermed blir det vanskelig å navigere i album med lange titler på sporene (typisk klassiske CDer). Spotify begynner å få et bra utvalg på klassisk musikk, men ser at mye rock, prog, pop, jazz, metal forsvinner nå. Det er nok plateartistene man skal skylde på der, ikke Spotify, får håpe at plateindustrien ikke skyter seg selv i foten (nok en gang) når det kommer til digital distrubisjon.

Lenke til kommentar

Har også hatt Spotify og WiMP helt fra Beta stadiet og valget falt vel ganske enkelt på WiMP da man skulle ta stilling til hvilken man ville betale for, mye penere brukergrensesnitt, flere anbefalinger og lettere å finne frem til ny musikk.

WiMP får du gratis om du har Canal Digital men slik jeg forstår det så kan du kun bruke den lisensen på PC versjonen, Android og iOS versjonen krever en vanlig betalt lisens (tror jeg, har ikke prøvd å bruke CD versjonen på telefonen min da jeg har en jeg betaler for også som blir brukt til dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...