Gå til innhold

Perodisk faste - Sliter med lite energi på slutten av skoledagen.


Anbefalte innlegg

Har drevet med periodisk faste i et drøyt år, og trives forsåvidt med det, da jeg ikke liker å spise på skolen.

 

Men er noen dager jeg merker jeg blir veldig tom/energiløs midt på dagen/slutten av dagen på skolen.

 

Er det noen her som driver med PF selv, som har noen tips til hvordan jeg kan forhindre dette?

 

Står opp 06.30 hver dag, og spiser det første måltidet når jeg kommer hjem ved 15-tiden.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste litt på dette nå. All erfaring viser at det er vanskeligere å faste sent på dagen enn tidlig. De fleste pleier å ta sitt første måltid mellom 12 og 13, og det siste måltidet mellom 20 og 21. Du har da en spiseperiode på 8 timer, som er det som er vanlig ved PF. Det at du venter helt til klokka 15, gjør kanskje at du får en litt vel lang fasteperiode.

 

http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-oppskriften-pa-drommekroppen/

Endret av r2d290 waits for alice
Lenke til kommentar

Hehe, det stemmer jo helt overens med at jeg mister litt av "gløden" rundt 12-13 på dagen, og frem til første måltid kl. 15.

 

Men hva anbefales å spise da? Er rimelig uaktuelt å innta et litt større måltid på skolen, egentlig. Er en frukt/juice etc. noe å anbefale rundt 12-13-tiden, så jeg har noe å gå på frem til kl. 15?

 

Har også lest at mange som går på PF inntar BCAA. Hva er dette? Har lest at dem har det før morgentrening (?). Men jeg trener ikke før på kvelden, så behøver jeg noe slikt da?

 

Takk for svar. :thumbup:

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...