Gå til innhold

Snømenn i Minecraft (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg liker godt minecraft og mojang men synes utviklingen går litt tregt. Plager med litt også at det ikke blir gjort noen større oppdatering av grafikken. Man kan selvsagt installere diverse modder som glsl og/eller water shader som begge gir herlige effekter (spesielt sistnevnte). Synes likevel det er litt rart at mojang, utvikleren av spillet ikke får dette implimentert når moddere får det til. På tide å gi offisielt alternativ til alpha-grafikken...

 

 

Hvis minecraft får sånn fancy shit som enkelte texturepacks har blir det bare teit :/

 

Da kan man bare bruke en annen texture pack. Om de forandrer på original texture kommer det garantert en original texturepack add-on.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker godt minecraft og mojang men synes utviklingen går litt tregt. Plager med litt også at det ikke blir gjort noen større oppdatering av grafikken. Man kan selvsagt installere diverse modder som glsl og/eller water shader som begge gir herlige effekter (spesielt sistnevnte). Synes likevel det er litt rart at mojang, utvikleren av spillet ikke får dette implimentert når moddere får det til. På tide å gi offisielt alternativ til alpha-grafikken...

 

 

Hvis minecraft får sånn fancy shit som enkelte texturepacks har blir det bare teit :/

 

Jeg liker svært stilrene ikke-realistiske texture packs som er på 128x128. Misa realistic og tilsvarende pakker som prøver å få inn masse små detaljer på hver klosse funker dårlig, og de er ofte for mørke. Den beste pakken jeg har funnet så langt er Sphax PureBDCraft 128x. Den er veldig stilren og har litt tegneserie-feeling. Her er også link til water-shader, fungerer i 1.8 :) Water-shader kan brukes med alle texturepacks

Lenke til kommentar

Hvis minecraft får sånn fancy shit som enkelte texturepacks har blir det bare teit :/

 

Da kan man bare bruke en annen texture pack. Om de forandrer på original texture kommer det garantert en original texturepack add-on.

 

Så du mener at selskapet som har skapt spillet bør bare la grafikkbiten være helt og holdent opp til moddere? De kunne i det minste fått til en avtale med en eller flere moddere slik at noen høyoppløste texturepacks var offisielt alltid støttet og oppdatert...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man egentlig lager texture packs som Sphax's og sånn?

 

Strengt talt kan du gjøre det i et simpelt bilderedigeringsprogram som paint.net, eller photoshop/gimp hvis du trenger litt mer muligheter.

 

Du kan jo lage en kopi av en texturepack, endre på terrain.png i denne texturepacken (og andre bildefiler) og se effekten :) Husk å legg den redigerte filen inn i texturepacken (.zip) når du er ferdig :p

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Synes likevel det er litt rart at mojang, utvikleren av spillet ikke får dette implimentert når moddere får det til. På tide å gi offisielt alternativ til alpha-grafikken...

 

Venter sjølv på at Braid skal droppe den alphaprega penselstrøk-grafikken, og at Limbo omsider skal kome ut av svart-kvitt-alpha.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Synes likevel det er litt rart at mojang, utvikleren av spillet ikke får dette implimentert når moddere får det til. På tide å gi offisielt alternativ til alpha-grafikken...

 

Venter sjølv på at Braid skal droppe den alphaprega penselstrøk-grafikken, og at Limbo omsider skal kome ut av svart-kvitt-alpha.

 

Ja fikk litt assosiasjoner til konsepttegninger (eller hva det kalles) av grafikken på braid. Kanskje jeg skal følge med på dette spillet, greit med litt non-hollywood morro :) Kjenner veldig lite til indie-spill så får vel huke tak i det jeg kommer over.

 

Limbo ut av svart-hvitt-alpha ?! du mener vel ikke dette spillet, eller..? :blink:

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Ja fikk litt assosiasjoner til konsepttegninger (eller hva det kalles) av grafikken på braid. Kanskje jeg skal følge med på dette spillet, greit med litt non-hollywood morro :) Kjenner veldig lite til indie-spill så får vel huke tak i det jeg kommer over.

 

Limbo ut av svart-hvitt-alpha ?! du mener vel ikke dette spillet, eller..? :blink:

Vel, for det fyrste så trur eg Zealuu var sarkastisk. For det andre, så trur eg han var sarkastisk for å peke ut at grafikken i Minecraft er eit artistisk val, ikkje fordi dei ikkje hadde eit bedre alternativ. Og difor valte han to andre spill som har grafikk i stor grad basert på artistisk utfoldelse for eksemplifisere at det absolutt ikkje er noko grunn til at Minecraft skal "kvitte seg med alpha-grafikken".
Lenke til kommentar

Vel, for det fyrste så trur eg Zealuu var sarkastisk. For det andre, så trur eg han var sarkastisk for å peke ut at grafikken i Minecraft er eit artistisk val, ikkje fordi dei ikkje hadde eit bedre alternativ. Og difor valte han to andre spill som har grafikk i stor grad basert på artistisk utfoldelse for eksemplifisere at det absolutt ikkje er noko grunn til at Minecraft skal "kvitte seg med alpha-grafikken".

 

Er vel ikke så god på sarkasme i tekstformat, men burde vel skjønt det pga limbo. Uansett kan jeg ikke se noe argument for at minecraft ikke skal få et ansiktsløft.

 

Jeg har ikke sagt at jeg vil få fjernet alpha-grafikken men at det burde være et eller flere alternativ med høyere oppløsning som var støttet av mojang. Kan ikke se at dette er særlig vanskelig krav å etterkomme.

 

Grafikken i minecraft er vel heller et resultat av at dette begynte som et lite prosjekt for notch, som jeg mener selv har sagt at han ikke er noe god på tekstur.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

I all verden. Du har betalt en gang for spillet og overøses med oppdateringer. Ja, han tenker nok bare på penger.

Jeg klarer ikke å unngå å lese dette med en ironisk tone.

Etter Minecraft-feberen tok av, så har spillet fått færre oppdateringer, og mindre fokus på faktiske fikser. Det blir mer et par ting som skjuler større og mer grunnleggende problemer i motoren.

Må og innrømme at jeg tviler på at det tar såpass lang tid å implementere nye units når AI-en allerede er programmert.

 

Latskap lenge leve. Og jeg hadde nok gjort det samme selv hadde jeg blitt millionær på 5000 linjer java.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...