Gå til innhold

Kjølepasta problemer? +litt til


hainz

Anbefalte innlegg

Har en Barton boxed 2500. Fant ut at jeg skulle bytte ut vifta for å kjøre den høyere. Kjøpte en volcano 11 og litt kjølepasta. Klinte på hele tuba der jeg trodde det skulle... Satt på prossesporen og fyrte opp.

Den er nå varmere på medium viftehastighet enn den var med boxed. kommer omtrent på samme nivå når jeg har den på max men da høres den ut som en støvsuger. Klokker dårligere enn før og...

Har jeg gjort noe feil? For mye kjølepasta kanskje? jeg klinte på ganske mye...

:oops: :oops: Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, alltid lurt på hvordan det ville gå? :shrug: Tror du får ta av viften, tørke grovt (har du en bitte liten dråpe igjen i tuben, hvis ikke ta litt fra CPUen) bruk isoproponol for å vaske CPU (fåes på bensinstasjon) Legg på et ytterst jevnt, tynt lag med AS3, rengjør også viften godt. Lykke til :wink:

Lenke til kommentar

Kjølepastaen skal gjøre at du får bedre kontakt mellom CPU og kjøleribba og derme får bedre kjøling. Ved å ha et tykt lag med kjølepasta på lager du et lite rom fyllt av pasta mellom cpu og kjøler. Da blir kjølinga fra kjøleribba ikke fraktet bra over til cpuen. Du skal ha så tynnt lag som mulig men også dekke hele cpu kjernen. Da greier kjøreribba å spre kjøling best til cpuen = hensikten med kjølepasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...