Gå til innhold

Lavere priser på AMD Bulldozer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bulldozer bakoverkompatibel med alle AM3+ hovedkort?.

 

Hva skal til for å oppgradere? Ny bios og deretter smelle den i hullet??

Alle AM3+ hovedkort tar Bulldozer. En del AM3 hovedkort tar også Bulldozer. Sjekk hvilket hovedkort du har og gå til hjemmesiden deres og sjekk om hovedkortet har støtte.

Har det støtte så last ned evt siste BIOS oppdatering, kopier den over på en "huske kjepp", sett den inn i en ledig USB port, gå inn i BIOS og flash BIOS. Deretter er det bare å "smelle den inn i hullet" :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må si at BD er et spennende produkt.

 

Jeg er ikke en spesiel fanboy type, men AMD/ATI har alltid vært i mitt hjerte. Har kun eid ATI GPU feks.

 

Når det er sagt vil jeg bare påpeke en ting. AMD gir mye CPU tilbake for pengene med tanke på HK og sokkel. Ny generasjon, samme sokkel = profitt for oss forbrukere!

 

Angrer litt på at jeg har en Intel cpu med HK 1156 sokkel. Ikke at jeg må oppgradere til mitt daglige spill behov, men som noen skriver her inne: Er jo gøy med ny hardware!

Lenke til kommentar

Jeg må si at BD er et spennende produkt.

 

Jeg er ikke en spesiel fanboy type, men AMD/ATI har alltid vært i mitt hjerte. Har kun eid ATI GPU feks.

 

Når det er sagt vil jeg bare påpeke en ting. AMD gir mye CPU tilbake for pengene med tanke på HK og sokkel. Ny generasjon, samme sokkel = profitt for oss forbrukere!

 

Angrer litt på at jeg har en Intel cpu med HK 1156 sokkel. Ikke at jeg må oppgradere til mitt daglige spill behov, men som noen skriver her inne: Er jo gøy med ny hardware!

Nå er det kun enkelte 890GX/FX-baserte hovedkort som ble lansert i 2010 som BD er bakoverkompatibel med. Så de aller fleste AMD-brukere som oppgraderte fra en AM2-prosessor til Phenom II X4 må bytte hovedkort uansett nå. Altså er det ikke så veldig mye bakoverkompatibilitet som er nevneverdig eller nyttig.

Lenke til kommentar

 

Crosshair IV Extreme er vel også med på lista :p Det har jeg! men har også et V formula, som støtter BD by default, så C4E blir vel backupkort :p

 

Forøvrig for mye forlangt å forvente kompatibilitet i alle tilfeller, tipper de dyreste kortene får denne oppgraderingsmuligheten, og det er sånn det skal være. Ville nesten vært rart om HK til 300 kroner skal kunne kjøres med prosessorer lagd langt forut i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...