Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maks nedlasting/opplastning i DC++ med 100mbit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har 2 PC'er på LAN her koblet rett til en switch som igjen er koplet til I.nett.

Tenkte jeg skulle flytte over litt data, men jeg vil ha muligheten til å drive med litt andre ting, så jeg tenkte jeg kunne bruke DC til dette.

Koplet meg på hw.no hubben, men samme hva jeg gjør så får jeg ikke lastingen til å gå fortere enn 1.43MB/s!!!

Jeg har skrudd av "enable small send buffer". Det hjalp en del, men jeg burde fått hastigheter opp mot 10 ganger så høye! (virker som om DC bare slipper 10mbit av gangen???)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100000/8=12500

Jeg mener du skal klare og oppnå en hastighet på opptil 12500kbps.

Correct me if i'm wrong!

Det kan jo hende at du laster ned fra en treig server/hub.

Prøv en hastighets-tester eller noe. Mener Online skal ha noe sånt.

Skrevet
100000/8=12500

Correct me if i'm wrong!

Det stemmer at max hastighet på 100Mb er 12500kBps eller 12,5MBps. Sjekk signaturen min.

Skrevet
100000/8=12500

Correct me if i'm wrong!

Pga overhead (hvilket som kjent er et "problem" med ADSL også) vil man aldri oppnå fulle 12,5 MB/s. Personlig har jeg vært oppe i 10 MB/s stabilt noen ganger, med en peak her og der på 11 MB/s. Som oftest opplever jeg at hastigheten ligger på 6-8 MB/s når jeg overfører fra andre maskiner i 100 Mbit LAN. Selv om hverken jeg eller de holder på med noe annet, og diskene er mer enn raske nok.:shrug:

Skrevet
Koplet meg på hw.no hubben, men samme hva jeg gjør så får jeg ikke lastingen til å gå fortere enn 1.43MB/s!!!

Du må tenke på HVEM du laster ned fra, hvor langt unna nedlastingen er i fra (taiwan, usa osv...) også...

Skrevet

Hmmm, typen skriver jo at han har 2 PC`er lokalt, i LAN, men bruker DC hub for å overføre filer.

All overføring av filer går jo da vi lokalt LAN.

Skrevet

Sitter selv i 100Mbit/s nettverk og laster via DC eller DC++ fra andre som sitter i samme lokalnett.. (*host* snabbhubben *host*)

Den orginale DC er av en eller annen grunn så inneffektivt programmert at den tar enorme ressurser. Dvs. at jeg laster aldri med mer enn ca 30-40Mbps selv om kilden er raskere eller jeg prøver å laste fra flere raske kilder. Grunnen er at CPU'en jobber 100% og ikke klarer å svelge unna mer.

DC++ er derimot mye bedre programmert og lar CPU'en hvile selv om jeg laster for fulle guffer. Pers'en er på rundt 95Mbps og selv da små-jobber den lille CPU'en min (Celeron@1150MHz)

PS. Hærlig å laste filmer og iso'er ned på noen få minutter per stk. :D

Skrevet
Gutten er på LAN.

Man skal få opptil 90MBsek vertfall.

Lasta over en film på 7-8 sek Den var ca 700mb

Prøv messenger 6 også :yes:

Oh dear...

Kanskje hr Zuluzion burde ta seg tid til å sjekke ut forskjellen på bit og byte?

Skrevet
Gutten er på LAN.

uhm, 7-8 sekunder? Aldri i helv*! 700MB på 7 sekunder tilsvarer 800Mbit... Selv med GB LAN og kjappe scsidisker hadde du klart å oppnå den hastigheta... Tenk deg om før du poster mann. :roll:

Skrevet
Gutten er på LAN.

uhm, 7-8 sekunder? Aldri i helv*! 700MB på 7 sekunder tilsvarer 800Mbit... Selv med GB LAN og kjappe scsidisker hadde du klart å oppnå den hastigheta... Tenk deg om før du poster mann. :roll:

Når det er snakk om store hastigheter så er det jo nesten hastigheten på hardisk det kommer an på også. Tviler på at Zuluzion har klart det der...

Skrevet

Duplex kan være et stikkord her... På jobben har vi finni ut at en del 3com switcher ikke er serlig til å takle auto på duplex. Vi tok derfor å forca full 100 på switchen, samme med et "3c90xcfg.exe" program vi fant og satte opp i os'et det samme dermed kunne vi begynne å snakke om hastighet. Dette var på eldre superstack switcher. Det er mulig vi hadde løst det med en oppgradering av switchene (fysisk eller firmware på dem)

Vi opplever stor forskjell om vi tar ei maskin som står på auto og kopierer fra den, betraktlig dårligere.

Skrevet

Ellers kan det jo nevnes at det kan hjelpe å tukle litt i registeret med MTU, Recieve Window og slikt for dere som bruker windows...

Da vi fikk 10Mbit/s linje på kontoret gikk hastigheten med ftp opp fra 800K/s til +1100K/s etter litt eksperimentering. :yes:

Your mileage may vary.

Skrevet
Gutten er på LAN.

:) :smile: :D:lol: Jaggo... Hva slags LAN er det du kjører a? Selv med Gbit LAN og SCSI-RAID skal det godt gjøre å overføre 100 MB/s må du skjønne!

Skrevet
Gutten er på LAN.

Doh!!!

Det går ikke så fort om du kopiere fra ene harddisken til den andre jo!!!!

Tok meg litt god over 30 sek å kopiere det her i huset. Filen var på 701MB

Jeg vil gjerne vite hva slags pc du har. Slik at jeg vet hva jeg kjøpe. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...