Gå til innhold

PC til BF3? Noen forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har vært konsoll-gamer siden jeg var liten, men er uhyre sugen på en PC til Battlefield 3 kommer ut. Noen som kan guide meg til en rig som kan takle dette spillet på medium+ til høye instillinger? Har grei nok skjem (tror jeg, en hp w2216v) og relativt gode høytalere.

Så trenger tips til selve PCen, tastatur og mus.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar. Har allerede lest gjennom den tråden, men er som sagt helt grønn når det kommer til PC. Så det å lese om grafikkort og prosessorer sier meg heller lite. Fant heller ingen linker til forslag til PCer der. Å bygge en PC på egenhånd er glemmesak, hehe

Skrevet (endret)

Hmmmm, 6-7000? Kan gå noe høyere, men vil prøve å holde meg rundt det prisnivået, eller lavere, om det er mulig :)

Dette har jeg klart å finne ut om min nåværende maskin. Vet ikke hvor vesentlig dette er, men slenger det opp uansett:

Prosessor: AMD Phenom Triple-Core 2,30 GHz

RAM: 3GB

Systemtype: 32-bits

Grafikkort: Nvida GeForce G100 (vet at det suger hardt, men har som sagt aldri brukt PCen til gaming)

Endret av proffloff
Skrevet (endret)

Takk for svar! Hvor vanskelig er det å installere/montere alle disse duppedittene? Må jeg lodde, skru og knote mye?

Forslag til skjermkort og strømforsyning? :dontgetit:

Når det gjelder kabinett, så tipper jeg nå at jeg må kunne bruke det, da det ser helt vanlig ut. Men hva vet jeg? :D

Endret av proffloff
Skrevet (endret)

Denne her burde klare det fint på minst medium. Du trenger skjerm i tillegg da. Men om du kan jo bruke Tv'en en stund om du ikke har råd til skjerm med en gang.

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10490

Takk for svar! Hvor vanskelig er det å installere/montere alle disse duppedittene? Må jeg lodde, skru og knote mye?

Forslag til skjermkort og strømforsyning? :dontgetit:

Det er ikke vansklig. Litt kikking i lektyren som følger med så går det greit. Ingen lodding, eller lignende nødvendig. Stort sett bare å finne et sted ledningene passer og putte de der. :)

Endret av kule-ku
Skrevet

Her er en liste over de komponentene jeg anbefaler, det mangler dog litt småtteri som lydkort og DVD stasjon. Forøvrig vil jeg si at prosessoren jeg har nevnt her er fantastisk bra :)

Prosessor: Intel i5 2500k (Pris 1499kr.-)

Hovedkort: ASUS Sabertooth P67 (Pris 1190kr.-)

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA (Pris 1649kr.-)

Minne: Kingston DDR3 HyperX 1866MHz 4GB (Pris 489kr.-)

Vanskelig å si hvor stor hardisk du trenger, men det finner du vel ut selv, velg en med minst 7200rpm er min anbefalning.

Velg et billig kabinett så lenge det er stort nok og har grei kjøling.

Varene i denne listen er fra komplett :)

Vær obs på at du trenger 64-bit operativsystem for å utnytte mer enn 4 GB minne.

Lykke til med kjøp av pc, og husk ikke nøl med å spørre hvis det er noe du lurer på, det er det vi har forumet til ;)

Skrevet

Her er en liste over de komponentene jeg anbefaler, det mangler dog litt småtteri som lydkort og DVD stasjon. Forøvrig vil jeg si at prosessoren jeg har nevnt her er fantastisk bra :)

Vanskelig å si hvor stor hardisk du trenger, men det finner du vel ut selv, velg en med minst 7200rpm er min anbefalning.

Vær obs på at du trenger 64-bit operativsystem for å utnytte mer enn 4 GB minne.

Lykke til med kjøp av pc, og husk ikke nøl med å spørre hvis det er noe du lurer på, det er det vi har forumet til ;)

Du kan fint gå ned til 1600MHz RAM, som koster halvparten.

Når det gjelder harddisk, er nok Samsung F3 veien å gå.

Skrevet (endret)

Tusen takk for hjelpen. Skal prøve å lese meg litt frem og bli kjent med de forskjellige komponentene. Nå ser det ut til at jeg kommer til å låse meg inne noen måneder :thumbup:

Endret av proffloff
Skrevet

Minnet jeg foreslo var kanskje litt i meste laget, som Athey sa :) Og i motsetning til mange andre som anbefaler deg å kjøpe en ferdig pc med skjerm og hele pakka, så ville jeg heller bygget en selv, da vil du spare masse penger og i tillegg så er det gøyere :)

Det er ikke vanskelig og du trenger så og si ingen kunnskaper innen data, bare husk antistatsik armbånd, det kan være lurt :p...

Skrevet (endret)

Hei! Har vært konsoll-gamer siden jeg var liten, men er uhyre sugen på en PC til Battlefield 3 kommer ut. Noen som kan guide meg til en rig som kan takle dette spillet på medium+ til høye instillinger? Har grei nok skjem (tror jeg, en hp w2216v) og relativt gode høytalere.

Så trenger tips til selve PCen, tastatur og mus.

På forhånd takk :)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=979008&su=A4510314-F157-41A1-BB48-39CE7D2FB563

Her har du min pc ivertfall Ikke den verste prisen men verdt det. :)

Forresten om du skal kjøpe den kjøp en til pakke av de rambrikkene jeg glemte det men bestilte etterpå :D så kan du ha 8 gig istedenfor 4 :)

Tastatur Razer Lycosa definitivt Mus Razer mamba

Endret av mezri
Skrevet (endret)

Bytt også ut SSDen med Crucial m4. Beleilig nok er 128 GB versjon på tilbud hos komplett i disse dager. Bestilte en selv i går kveld.

Husk at krav spec viser til hardware som drar spillet greit på medium.

Endret av Atald

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...