Gå til innhold

Bli skutt av med luftpistol


screenman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I den skalaen din, hva er 10?

Jeg skøt en kamerat (Ved et uhell) med luftpistol i øyet, og han sa ikke akkurat takk.

 

En luftpistol er kraftig nok til å kunne forsvare seg med, men hvorfor i allverden skal du gå rundt med det...? Kan du ikke heller løpe?

 

I den skalaen kan vi si at 1 er smerten ved å tryne på isen om vinteren, og 10 er smerten man vanligvis opplever når man blir skutt (for real) og ligger der og drukner i blod.

 

Hmm.. måtte han på legevakten, etter at du skjøt han (ved et uhell) i øyet?

Endret av screenman
Lenke til kommentar

Jeg fikk et skudd på låret fra 5-8 meter. På smerteskalaen du kom med gir jeg det 0.5. Det var en litt svak luftpistol.

 

Det du sier som 10 stemmer nok ikke helt. I mange tilfeller har man adrenalin, og merker ikke noe. Har hørt historier om soldater som har blitt skutt, hvor kameratene må ha fortalt at de har blitt skutt for at man skal merke det. ;)

 

Effektivt å forsvare seg med? Ville nok ikke satset på en luftpistol da. Hvis man kjøper luftpistol for å beskytte seg, da tror jeg man burde være temmelig, temmelig desperat. Mer effektivt å løpe bort.

 

Ved å gå med våpen på offentlig sted så bryter du loven.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Nei, luftpistoler bruker CO2 patroner.

Ikke nødvendigvis. Jeg har hatt luftpistol hvor man må brekke våpenet når man lader om for å spenne fjøra. Luftvåpen er en betegnelse på våpen hvor fremdriften kommer fra trykkluft eller gass.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Luftv%C3%A5pen

 

"Gass - Gassvåpen fungerer ved å plassere en gassbeholder inni våpenet. Dette blir da drivgassen som våpenet bruker til å sende kula ut av løpet. Dette muliggjør for å konstruere halv-automatiske luftvåpen. Altså at våpenet er klar til avfyring direkte etter et skudd uten at brukeren må mate/lade våpenet på nytt. Gassvåpen lages ofte som kopier av ekte våpen."

Lenke til kommentar

Noen her som har opplevd å bli skutt med en luftpistol?

Fra en skala fra en 1-10, hvor vondt er et luftpistol skudd?

 

Og er luftpistol særlig effektivt til å forsvare seg med i en eventuelt slosskamp?

Vær mann, bruk never. Seriøst, vurderer du å bruke luftpistol ved slosskamper? Det er i såfall sånne som deg som ender opp i kriminelle miljøer og forhåpentligvis i fengsel før du skader noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, luftpistoler bruker CO2 patroner.

Ikke nødvendigvis. Jeg har hatt luftpistol hvor man må brekke våpenet når man lader om for å spenne fjøra. Luftvåpen er en betegnelse på våpen hvor fremdriften kommer fra trykkluft eller gass.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Luftv%C3%A5pen

 

"Gass - Gassvåpen fungerer ved å plassere en gassbeholder inni våpenet. Dette blir da drivgassen som våpenet bruker til å sende kula ut av løpet. Dette muliggjør for å konstruere halv-automatiske luftvåpen. Altså at våpenet er klar til avfyring direkte etter et skudd uten at brukeren må mate/lade våpenet på nytt. Gassvåpen lages ofte som kopier av ekte våpen."

 

Joa, ville bare poengtere at det ikke trenger å hete gassvåpen fordi det bruker co2 patroner. Det kan fortsatt betegnes som luftvåpen.

Lenke til kommentar
Når jeg tenker på luftvåpen, så tenker jeg på et våpen som drives av luft. En CO2-patron er jo gass. Så et våpen som drives av en gasspatron er jo mer et gassvåpen enn et luftvåpen.

Er ikke "luft" også gass?

 

Luftpistoler i kaliber .177 har en utgangshastighet på 90-130 m/s og å bli skutt av en slik på kort avstand en kjøttfull del av kroppen vil jeg si er 1.5 på en skala hvor å slå en tå i en dørstokk er 2.5 og et biestikk er 0.5. Absolutt vondt og ubehagelig, men ikke noe som stopper deg i en seriøs situasjon.

Lenke til kommentar

I den skalaen din, hva er 10?

Jeg skøt en kamerat (Ved et uhell) med luftpistol i øyet, og han sa ikke akkurat takk.

 

En luftpistol er kraftig nok til å kunne forsvare seg med, men hvorfor i allverden skal du gå rundt med det...? Kan du ikke heller løpe?

 

I den skalaen kan vi si at 1 er smerten ved å tryne på isen om vinteren, og 10 er smerten man vanligvis opplever når man blir skutt (for real) og ligger der og drukner i blod.

 

Hmm.. måtte han på legevakten, etter at du skjøt han (ved et uhell) i øyet?

 

Hehe ja han måtte på legevakten med en gang : )

Så ikke på øyet og fikk rift på Regnbuehinna (Iris), pluss blod på insiden av hornhinna.

Og da vi kom til sykehuset hadde kula sitti i øyet i to-tre timer!

Men nå ser han bra igjen med 125% kvalitet på øyet som ble skutt, og 100% på det som ikke er skutt haha (true story)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Øyet må jo ha vært igjen da kula traff? Jeg ville trodd at man uten unntak ble blind med et luftpistolskudd direkte på øyet. Et slikt skudd finner ikke mye motstand mot et skarve øye.

Lenke til kommentar

Jeg har en Umarex Beretta-kopi-luftpistol (CO2) som jeg mener ville vært veldig godt egna til selvforsvar. Men da som slagvåpen. Den er veldig tung. Hadde du prøvd å skyte noen så tror jeg det er størst fare for at de hadde ledd seg ihjel.

 

Dog tror jeg ikke det er særlig populært å bli stoppa på gata av onkel med en slik en på seg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...