Gå til innhold

Powercolor 4870x2


winterr

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp mottat mitt Powercolor 4870x2, jeg satt det inn og fikk 2-3 røde lys? Viften snurrer og alt annet virker fint. Det eneste er at skjermen ikke får signaler. Jeg prøvde å ta ut 8-pin connectoren og bare ha i 6-pinen da lyste 2 røde lys hele tiden, men i alle fall musa og tastaturet fikk lys, men fortsatt intet skjermbilde. Jeg har en 850w psu med 4 6-pin PCIE og 2 6-pin med 2-2pin ( blir 8-pins ) Noen som vet noe svar. Har blandt annet resettet bios på hovedkortet. Da jeg prøve å ta i det gamle kortet mitt : xfx 5670 så kom det : Din forrige overklokking ble mislykket og vil nå resette instillingene til normalt? Et klikk på "enter" og pcen booter. Har reinstallert windows 7 også. Er det mulig at kortet(ene) er "bios flashet til for høye clocks?" Eventuelt hvordan fikser jeg dette?

 

500gb harddisk

4gb 1333mhz ram

msi gf615m

powercolor 4870x2

apx 850 watt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha kommet borti OC switchen på hovedkortet ditt.

Ellers har du en rimelig råtten strømforsyning, dette burde være det neste du bytter ut i maskinen din.

Det er også mulig du overbelaster en rail på PSUen din, så prøv å bruke noen andre kabler.

 

EDIT:

Newegg-siden

Hvis du blar i bildene finner du ut at den kan maks. levere 720W på 12V-railsa og 783W tilsammen, så dette er egentlig en 750W for dagens datamaskiner som trekker 95% av strømmen gjennom 12V. Videre er den "opp til" 78% effektiv, som er et tegn på at den ikke har de mest grunnleggende funksjonene for å spare strøm eller levere ren strøm. Heldigvis har den overstrømsvern, men den mangler kortslutningsbeskyttelse. I verste fall kan en slik strømforsyning ta hovedkortet, CPU og prosessor om den bestemmer seg for å gå i lufta.

 

Hadde jeg sett en slik strømforsyning hadde jeg byttet den ut ASAP med en skikkelig 650W, som fortsatt er mer enn nok for det du har av maskinvare.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Du kan ha kommet borti OC switchen på hovedkortet ditt.

Ellers har du en rimelig råtten strømforsyning, dette burde være det neste du bytter ut i maskinen din.

Det er også mulig du overbelaster en rail på PSUen din, så prøv å bruke noen andre kabler.

 

EDIT:

Newegg-siden

Hvis du blar i bildene finner du ut at den kan maks. levere 720W på 12V-railsa og 783W tilsammen, så dette er egentlig en 750W for dagens datamaskiner som trekker 95% av strømmen gjennom 12V. Videre er den "opp til" 78% effektiv, som er et tegn på at den ikke har de mest grunnleggende funksjonene for å spare strøm eller levere ren strøm. Heldigvis har den overstrømsvern, men den mangler kortslutningsbeskyttelse. I verste fall kan en slik strømforsyning ta hovedkortet, CPU og prosessor om den bestemmer seg for å gå i lufta.

 

Hadde jeg sett en slik strømforsyning hadde jeg byttet den ut ASAP med en skikkelig 650W, som fortsatt er mer enn nok for det du har av maskinvare.

 

Jeg har ikke kommet borti OC switchen. Det lyser ingen røde lys lengre, men er fortsatt ikke skjermbilde. Psuen er helt ny og har også kjørt dette systemet med asus gtx 465 helt fint. Det meg overbelastning av "rails" hva er det? Jeg bruker en 6-pin og en 6+2pins PCI strømkabel. Jeg har også en Chieftec Smart Series 550W PSU liggende visst du mener dette vil være et bedre valg?

Endret av Veb95
Lenke til kommentar

Chieftecen er ikke stort bedre, hadde du hatt en Corsair TX eller lignende hadde du hatt en virkelig brukbar PSU. Selv om det kanskje virker pengebesparende å kjøpe den billigste PSUen du finner kan du spare store mengder penger på å kjøpe en god PSU med en gang og beholde den i fem-seks år (dette går helt fint med en Corsair TX eller andre gode PSUer ja).

 

Strømforsyningen din kan levere 12V over fire linjer, det er mulig begge kablene du har brukt på 4870X2-kortet ditt er på samme linje og dette da overbelaster linja, derfor kan du prøve å finne en annen 6+2-kabel. Du kan også prøve 550Watteren din, om det ikke fungerer med den høres det definitivt ut som om det er skjermkortet som er defekt.

Lenke til kommentar

Chieftecen er ikke stort bedre, hadde du hatt en Corsair TX eller lignende hadde du hatt en virkelig brukbar PSU. Selv om det kanskje virker pengebesparende å kjøpe den billigste PSUen du finner kan du spare store mengder penger på å kjøpe en god PSU med en gang og beholde den i fem-seks år (dette går helt fint med en Corsair TX eller andre gode PSUer ja).

 

Strømforsyningen din kan levere 12V over fire linjer, det er mulig begge kablene du har brukt på 4870X2-kortet ditt er på samme linje og dette da overbelaster linja, derfor kan du prøve å finne en annen 6+2-kabel. Du kan også prøve 550Watteren din, om det ikke fungerer med den høres det definitivt ut som om det er skjermkortet som er defekt.

 

Jeg har prøvd 550w min nå ja, fikk samme problemet, intet skjermbilde. Ingen røde lys eller tegn til problemer, men som sagt intet skjermbildet. Det kommer opp "overklokking mislykket" og noe annet visst jeg tar inn det gamle skjermkortet. Kan det være skjermkortets bios er overklokker for høgt? Uansett om psuen min bare eg 720 elle 750w skal den vell kunne kjøre dette systemet uansett? Er anbelfalt 650w

Lenke til kommentar

Tviler på at kortet er defekt. Sikkert noe strømproblemer.

Husker jeg hadde et par problemer i starten når jeg hadde et 4870x2.

 

De røde lampene er "feilkoder". Tror du kan finne ut hva som er galt om du skriver ned hvilke lamper som lyser, så evt googler dem. Tipper det er noe strømmangel.

 

Strømmangel når jeg har 850w eller står på strømforsynings pakken, 720-900w , kan det funke visst jeg kjøper en Corsair tx 650w v2 psu?

Lenke til kommentar

Tror det kan være lurt å først finne ut hvilke lamper som lyser rødt. Om jeg ikke tar helt feil, så er det vel 4 lamper som kan lyse. Står vel også i manualen om hva som er galt når X lamper lyser

 

ingen lamper lyser lenger. Kan det være det ikke får nok "amps" , leste nettopp at det trenger 42 amps, kan det hjelpe meg å ta en "molex til 6(8) pins" kabel får å fordele?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...