Gå til innhold

Windows 8 RTM - Diskusjon, testing og meninger


Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Ser flere rapporterer det samme. Er helt spesifikt til IE10, Firefox og Chrome funker fint.

Har ikke funnet noen løsning på det.

Supernedtur. Jeg liker ikke å ha "så mange" nettlesere installert. Klarer meg i massevis med IE. Men jeg får ha Opera i tillegg, sånn til diskusjon.no-bruk.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

har nå slengt inn win8 på inspiron duo maskinen min, og ytelsen gikk faktisk opp, samtidig som touch skjermen virkelig kom i bruk. bare synd hw er så svak i utgangspunktet :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Okå. Godt å høre det ikke er bare meg. 400 apper ble borte, men det dukket opp et nytt Xbox-spill :) Håper de jobber med å gjøre butikken med oversiktlig. Syns ikke den er det for øyeblikket.

 

Takk for "Windows 8 på norsk"-guiden, forresten :)

 

Hvis du trykker på "Toggle edit mode, øverst til høyre, funker avsnitt i IE10. Sånn i tilfelle noen lurte.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

noen andre som sliter med at teksten på tiles brikkene blir "tåkete" og vansklig å lese før man drar musa over de? samt menyer osv har mistet fargene og blitt sorte! sliter med å finne ting på store da jeg ikke kan se navnet på de forskjellige katogoriene. men ellers så gikk det jo imponerende kjapt å legge inn via usb da. slenger ved bilde av skrivebordet.post-72841-0-41156200-1347341933_thumb.png

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

noen andre som sliter med at teksten på tiles brikkene blir "tåkete" og vansklig å lese før man drar musa over de? samt menyer osv har mistet fargene og blitt sorte! sliter med å finne ting på store da jeg ikke kan se navnet på de forskjellige katogoriene. men ellers så gikk det jo imponerende kjapt å legge inn via usb da. slenger ved bilde av skrivebordet.post-72841-0-41156200-1347341933_thumb.png

Kan kanskje være en instilling til AMD driveren hvis du har det.

Lenke til kommentar

Et litt n00b spørsmål, men jeg har tilgang til Microsoft Windows 8 Professional 64-bit (English) - DreamSpark - via MSDN siden jeg er student.

 

Er dette den samme som vil bli sluppet ut i butikkene? Er det bare å laste ned og kjøre på, eller vil den versjonen utløpe?

 

Og hvordan er det å gå over til windows 8 som hovedsystem nå, er de fleste windows 7 programmer støttet osv?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Versjonen du får med DreamSpark er den samme som butikk versjonen ja, dog kanskje med noen restriksjoner på hvor mange aktiveringer du kan gjøre.

Men ellers er den helt lik, og vil aldri utløpe.

 

Har kun opplevd små problemer med å gå over til Windows 8. F.eks HTC Sync vil ikke fungere mot telefonene mine i Windows 8. Mangler fortsatt skjermdriver til AMD HD7600M kortet mitt. Ellers har jeg ikke opplevd noe problemer med programvaren jeg brukte på Windows 7.

Bruker faktisk flere programmer fra slutten av 1990 tallet på Windows 8 uten problemer (som Paint Shop 4, MediaCenter Plus etc).

 

Men vær klar over at ikke 100% fungerer, kanskje 95%.

Lenke til kommentar

Et litt n00b spørsmål, men jeg har tilgang til Microsoft Windows 8 Professional 64-bit (English) - DreamSpark - via MSDN siden jeg er student.

 

Er dette den samme som vil bli sluppet ut i butikkene? Er det bare å laste ned og kjøre på, eller vil den versjonen utløpe?

 

Og hvordan er det å gå over til windows 8 som hovedsystem nå, er de fleste windows 7 programmer støttet osv?

 

Du bør være oppmerksom på at om skolen din benytter seg av eduroam (vet ikke hvor utbredt dette er), så vil ikke trådlåsnettet virke på skolen med mindre du inntalerer en W7 driver i stedet for standarddriveren. Se: http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/samsungpcgeneral/thread/acb4b6f4-0808-4534-b31a-75fd5c075f76

Lenke til kommentar

myhken: Takk for tipsene, nå er win 8 instalert så jeg får se hvordan det går ;)

 

Markaren: Jeg instalerte det på min stasjonære hjemme så jeg vil ikke få det problemet helt enda hehe, men takk for tipset uannsett;)

 

 

EDIT: Ser ut som overgangen gikk ganske feilfritt, vet ikke helt hva jeg synes om win 8 enda, må nok gi det litt tid

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...