Gå til innhold

Bulldozer kliner til med en verdensrekord


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe PC til ca. 11 000. Tror dere at Bulldozer FX-8150 (eller 8170) kommer på en pris på ca 3 000. Jeg har lest på et nettsted at 8150 vil koste $300.

Ikke sats på å kjøpe en prosessor du ikke vet hvordan vil yte.

FX8100 er forøvrig satt til 200$ eller noe slikt om jeg ikke husker feil for forhåndsbestilling. Enten priser AMD disse så lavt for å selge mange eller så vil de ikke klare seg like bra som Intels i5-2500k i spill.

 

Uansett hadde jeg heller satset på å kjøpe en i5-2500k nå enn å vente en ukjent mengde tid for å kjøpe Bulldozer, uansett hvor god Bulldozer er så vil en i5-2500k takle spill i minst to år fremover på 60fps++

 

Jeg ville gått for en Bulldozer. ;)

Vedder lønna mi på at den yter like bra eller bedre enn i5-2500k, og plattformen (hovedkort/ram osv) er også mye billigere, og minst like raskt som Intels hovedkort. Smaken er som baken. Ingen vet heller at i5-2500 er en bedre cpu til spill. Det er det hovedsakelig skjermkortet som avgjør, men også hvilken type spill du spiller. Lykke til ihvertfall!

Her bli det AMD som vanlig. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg skal kjøpe PC til ca. 11 000. Tror dere at Bulldozer FX-8150 (eller 8170) kommer på en pris på ca 3 000. Jeg har lest på et nettsted at 8150 vil koste $300.

Ikke sats på å kjøpe en prosessor du ikke vet hvordan vil yte.

FX8100 er forøvrig satt til 200$ eller noe slikt om jeg ikke husker feil for forhåndsbestilling. Enten priser AMD disse så lavt for å selge mange eller så vil de ikke klare seg like bra som Intels i5-2500k i spill.

 

Uansett hadde jeg heller satset på å kjøpe en i5-2500k nå enn å vente en ukjent mengde tid for å kjøpe Bulldozer, uansett hvor god Bulldozer er så vil en i5-2500k takle spill i minst to år fremover på 60fps++

 

Jeg ville gått for en Bulldozer. ;)

Vedder lønna mi på at den yter like bra eller bedre enn i5-2500k, og plattformen (hovedkort/ram osv) er også mye billigere, og minst like raskt som Intels hovedkort. Smaken er som baken. Ingen vet heller at i5-2500 er en bedre cpu til spill. Det er det hovedsakelig skjermkortet som avgjør, men også hvilken type spill du spiller. Lykke til ihvertfall!

Her bli det AMD som vanlig. ;)

:dontgetit:

Leste du det jeg skrev?

Uansett hadde jeg heller satset på å kjøpe en i5-2500k nå enn å vente en ukjent mengde tid for å kjøpe Bulldozer, uansett hvor god Bulldozer er så vil en i5-2500k takle spill i minst to år fremover på 60fps++

i5-2500k er en god prosessor som yter bra nå, uansett om Bulldozer er bedre gjør ikke det i5-2500k til et dårlig kjøp til spilling. Det er fortsatt bare rykter om når Bulldozer skal komme, og om du har ventet på bulldozer fra januar til nå har jeg ikke ord for hvor meningsløst det har vært.

 

Kort oppsummert vet jeg dette om Bulldozer:


  •  
  • Det er et kodenavn på en mikrarkitektur AMD utvikler.
  • Lanseringsdato er i løpet av de neste tre månedene.
  • Ingen vet noe om ytelse og kan si dette.
  • Den kan klokkes til 8.4GHz på LN2 og sannsnyligvis mer.
  • Hver kjerne kan arbeide på to oppgaver samtidig med hver sin dedikerte integer-enhet.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

 

i5-2500k er en god prosessor som yter bra nå, uansett om Bulldozer er bedre gjør ikke det i5-2500k til et dårlig kjøp til spilling. Det er 1 :fortsatt bare rykter om når Bulldozer skal komme, og 2 : om du har ventet på bulldozer fra januar til nå har jeg ikke ord for hvor meningsløst det har vært.

 

Kort oppsummert vet jeg dette om Bulldozer:

  • Det er et kodenavn på en mikrarkitektur AMD utvikler.
  • Lanseringsdato er i løpet av de neste tre månedene.
  • Ingen vet noe om ytelse og kan si dette.
  • Den kan klokkes til 8.4GHz på LN2 og sannsnyligvis mer.
  • Hver kjerne kan arbeide på to oppgaver samtidig med hver sin dedikerte integer-enhet.

 

1 : Dr.Satan har vel mer eller mindre bekreftet med linken ovenfor tilgjengelighet i oktober (om ikke noe skjer underveis).

2 : Viktig å påpeke at dette er faktisk din personlig mening! Jeg påstår faktisk det motsatte, at så lenge man har en noenlunde ok datamaskin (som er laget de siste 5 - 7 årene ) så vil det meste fungere kurrant og man greit vente til det har kommet ut spennende utgivelser fra cpu produsentene før man velger å oppgradere. Om man liker Amd så kan man jo selvsagt vente den tiden det tar før man kjøper nytt produkt fra dem som oppfyller de kravene man har.

 

Er dog ikke uenig med deg når det gjelder kvaliteten på i5 , den er definitivt det beste kjøpet man kan gjøre akkurat nå med mindre man sitter på en AM3+ platform siden man bør da vente på Bulldozer og vurdere å kjøpe den (om den er bra nok) om man ønsker å spare penger.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...