Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stemming av den beste internett levrandørene


Hvilken av disse internet levrandørene er best totaltsett  

41 stemmer

  1. 1. Hva gir best ytelse, lavest pris, brukervennlighet stabilitet og ikke minst service for pengene?

    • Lynet internet
      0
    • Telenor fiber/VDSL
      1
    • Canal digital
      2
    • Altibox
      22
    • Ventelo
      2
    • nextgentel
      8
    • Get
      2
    • Tele2
      0
    • Fasthost
      0
    • Andre (spesifiser)
      4


Anbefalte innlegg

For å gjøre det enklere, for alle, man slipper å spørre, om hver enkelt, så kan det være greit å ha en tråd som sier hvem som foretrekker det ene og det andre, man bør ha en vis kunnskap/erfaringer for å stemme.

 

Nå er det ikke viktig å se kun på pris, men total inntrykket, hva som er mest kundevennlig og hva man foretrekker. Hva som tilbyr løsninger som gjør ting enklere å se på TV kanaler uten nødvendigvis å ha tv eller å måtte kryptere signalet for å se ta opp filmer.

 

Selv ville jeg støttet altibox/lynet men desverre har jeg aldri fått prøvd noen av disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Canal Digital, telenor, nexgtgentel, altibox og Get.

 

Get er den værste levrandøren på markeded ( Bruker lang tid på å svare på e-poster, håp løs svar tid på telefon, dårlig ping, dårlig modem, ustabilt)

 

Nextgentel: Bruker horribel lang tid på å fikse opp i feil. Men er faktisk bedre en Get.

 

Canal Digital: Ok produkt

 

Telenor: Rask kundeservice, stabil linje minus for lav hastighet og treg oppgradering av linje.

 

Altibox: Helt pervers rå nettlinje, leverer 100/100 mb uten problemmer. Kundeservicen er den beste jeg har vært borti. Svarer kjempe raskt på både e-post å tlf.

Oppgradering av linjen gikk nesten på sekundet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er 100 mbit linje? For dere som har dette, kan man regne med cat5 hastighet = 9 MB/S som er tp flaskehals eller er det så mye som 12,5 MB/S.

 

Her snakker jeg om praksis ytelse begge veier. Om at er maks belastet.

 

Er det fysisk mulig å ha 13 MegaByte/sekund av en 100 mbit linje, der internetlevrandøren er så greie å gi litt ekstra en hva man kan forvente?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvordan er 100 mbit linje? For dere som har dette, kan man regne med cat5 hastighet = 9 MB/S som er tp flaskehals eller er det så mye som 12,5 MB/S.

 

Her snakker jeg om praksis ytelse begge veier. Om at er maks belastet.

 

Er det fysisk mulig å ha 13 MegaByte/sekund av en 100 mbit linje, der internetlevrandøren er så greie å gi litt ekstra en hva man kan forvente?

 

Altså jeg har bedrifts abonnoment ifra altibox. Koblet til 10-15 pcer til en hver tid + mail server, ftp server, webserver osv osv. Så vi har bruk for denne.

 

100/100 linje hadde jeg alderi giddet og hatt hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har 25 Mb fra Altibox og har vel i praksis målt litt mer begge veier de gangene jeg har prøvd. Har opplevd ett avbrudd siden ifjor høst og det var under utbedring før jeg rakk å komme gjennom til kundeservice. Har verken TV eller IP-telefon derfra, ser ingen grunn til å betale dobbel pris for TV, og IP-telefon får en mye billigere andre steder.

 

Har tidligere hatt Bluecom (Ventelo), Tele2 og Nextgentel og hatt kontakt med kundeservice hos dem alle. Nøytralt inntrykk av Tele2, Nextgentel gav et godt inntrykk. Ventelo derimot har via sin kundeservice for alltid tapt en kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg flyttet hjemmefra (selvsagt) fikk gamlingene fiber (Altibox/Lyse). Symmetrisk linje er selvfølgelig himmelen. 4/4 som jeg tror de begynte på var egentlig plenty kjapt nok, men senere har hastigheten blitt oppgradert uten tillegg i prisen. Hvis fiber var et alternativ ville jeg aldri vurdert noe annet, selv til flere hundrelapper ekstra i måneden. Oppgraderingspotensialet er også nærmest ubegrenset, det skal gå astronomiske mengder data i sekundet gjennom de ledningene før det er snakk om noen flaskehals

 

Selv har jeg hatt abonnement hos Nextgentel en par-tre ganger. Billig og bra så lenge det funker, men det har vært et slit å få avsluttet kundeforholdet hver eneste gang.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg syns er spessielt rart, at lynet ikke har en stemme?

 

Hva kommer det av? Det må være noen i oslo som kan gi/kommentere derfra også, hvis ikke alle som har det, er hemmelighet stemplet med erfaringer?

 

Angående altibox tror jeg den snart kan vinne sin første plass.

 

Hvorfor kommer nextgentel bra ut?

Kanskje på kundeservice men har hørt en del som føler at NG prøver å overklokke linjene til det maksimale, for å presse prisene ned, resulatet blir ustabile VDSL linjer.

Lenke til kommentar

Det jeg syns er spessielt rart, at lynet ikke har en stemme?

 

Hva kommer det av? Det må være noen i oslo som kan gi/kommentere derfra også, hvis ikke alle som har det, er hemmelighet stemplet med erfaringer?

 

Angående altibox tror jeg den snart kan vinne sin første plass.

 

Hvorfor kommer nextgentel bra ut?

Kanskje på kundeservice men har hørt en del som føler at NG prøver å overklokke linjene til det maksimale, for å presse prisene ned, resulatet blir ustabile VDSL linjer.

 

Lynet er nok en såpass liten leverandør og har få kunder, så mange stemmer vil de nok ikke få. Mulig de er en god nettleverandør, dog har ingen bekjentskap med de.

 

Hvorfor NextGenTel kommer bra ut har vel med at de er Norges nest største leverandør av dsl bredbånd, har stort sett fornuftige priser og produkter.

At de "overklokker" linjer kan jeg si er direkte feil, de leverer nok innenfor rimelighetens grenser, har ikke opplevd noe problemer med hverken Adsl eller Vdsl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du spør og du får svar. Altså, ettersom Canal Digital ikke er uten kunder og folk bruker de, må det jo være noen som er fornøyde.. Du har dem med som et alternativ i avstemningen så da må du regne med at også de får stemmer.

 

Jeg for min del har Altibox og 25mbit linje (laveste mulig), med både TV og nett. Good shit, og stabilt som bare det. Eneste aberet er at filmleie/TV-titting og samtidig nedlasting av torrents, hvor linja blir makset ut, har en tendens til å gi hakking i bildet. Men som ren nettlinje er det ingenting å klage på.

Lenke til kommentar

Vi hadde Telenor i pre-ISDN-dagene, og mens vi hadde ISDN. Da ADSL ble lansert byttet vi over til NextGenTel, og hadde forholdsvis mye problemer med de. Byttet routere tre ganger på fem-seks år bl.a., og kundeservicen var mildt sagt bedriten. Så fikk vi fiber fra Altibox (EB Nett), og alt har fungert utmerket siden den gang.

 

Min stemme gikk til Altibox (EB Nett), da produktet de leverer, og kundeservicen de yter er super. =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående Get og Canal Digital er at det kommer ann på hvor i landet du bor.

Bor du i et gamelt boretslag, med gamelt nett da kan du regne med ustabilitet.

 

Det som er med coax er det er veldig plaget med støy hele tiden. Bruker langt tid på også fine kilden til problemmet.

 

Mens fiber der har du nett eller ikke. Er enten av eller på.

 

Coax = Masse støy. ustabilitet osv. Men kan også være dønn stabilt det også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...