Gå til innhold

Noen som vet noe om dekning og kvaltiteten på Chess?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel her var det en del tull.

 

Det er ikke slik at Chess bare kan sitte på gjerdet og surfe på Telenor sin oppetid og hyle og skrike hver gang det er noe feil og skylde på Telenor. Chess har også en delt både tekniske og programmmesige ting som må fungere som det skal for at dere skal få meldingene deres.

 

Når det gjelder Telenor så er det også bare tull at Telenor har problemer med nettverket sitt, det er ingen i Norge som har bedre dekning og oppetide en det Telenor har.

 

Har selv Telenor abbonemang og ikke en gang har jeg opplevd at jeg ikke har hatt dekning eller at meldinger har blitt borte.

 

Selvsagt har også Telenor problemer inni mellom, men stort sett merker ikke kundene dette, derimot så har det gjentatte ganger vist seg at andre opperatører har problemer, men i stedet for å prøve å gjøre noe med dette så skylder man på telenor.

Lenke til kommentar

Hmm, Retroboy, jeg aner at du er heller negativt innstilt til Chess?

 

Ingen teleoperatører er feilfrie, inklusive Chess og Telenor. Chess har kommet godt ut, og har en stadig økende kundemasse.

 

Selv om du ikke har merket noe på ditt personlige Telenor-abonnement skjer det *mye* Ola Nordmann ikke merker noe til. Er du i noen posisjon til å se driftsmeldingene som blir sendt ut av Telenor ang. feil og streikende tjenester, forresten?

Lenke til kommentar

Hmm, vet ikke hvor du fikk den ideen, for det eneste jeg er negativ til er at alle alltid skal skylde på Telenor tilogmed når det skjer hos en annen operatør!!!?!!

 

Riktig, ingen er feilfrie og Chess kommer ikke godt ut hos meg. Jeg er en høyforbruker av datatjenester på mobil og der har ikke Chess noe å stille opp med.

 

Hvis ingen merker noe så hvorfor klage da, det er jo det som kalles service! når operatøren klarer å gjøre det slik at jeg ikke plages i mitt daglige bruk a mobiltelefon så er det faktisk helt suverent spør du meg.

 

Og jeg har i aller høyeste grad tilgang til å se driftsmeldingene til Telenor, noe som også andre operatører bør ta lærdom av i stedet for å leite etter noen å skylde på!

Lenke til kommentar

Riktig! Om du har sjekket driftsmeldingene så har du utvilsomt funnet den om at MMS-tjenestene var ute på bærtur på hele Telenors nett i slutten av forrige uke?

 

Og når kundene klager til Chess, da kan Chess med rette si at dette er Telenors feil da det er Telenor som driver og vedlikeholder nettet.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde vært kunde av Telenor så vilde du funnet ut at kundene hos Telenor ikke hadde de samme problemene fordi Telenor hadde tatt en del forhåndsregler som gjorde at kundene ikke hadde problemer.

 

Hadde de andre operatørene tatt de samme forhåndsregler og lest driftsmeldingene og rådene som ble sendt ut så hadde de også kunne ungått en masse klager fra kundene, det gjorde de ikke og kan ikke klage på andre en seg selv!

Lenke til kommentar

Merkelig, da flere av de jeg snakket med hadde Telenor-abonnement og hadde samme problem med MMS som de andre brukerne av systemet.

 

Spørsmål: Jobber du for Telenor siden du er så bombesikker på at samtlige operatører på Telenors nett gir blanke i driftsmeldingene som blir sendt ut?

Lenke til kommentar

har ikkje hatt nokke problem med verken sms eller gprs med chess. bare dei gangane eg har vore plasser det ikkje har vore dekning. (under dekk på ein seilbåt)

Ellers så har ein kompiss av meg hatt problem med MMS (dei går vel på grps-nettet), han har dog telenor. eg har chess.

 

Kva problem har du støtt ¨på med data-tjenestene til chess da?

Lenke til kommentar

bare en sånn liten opplysning! Du (Retroboy) skriver at chess har en del teknisk utstyr selv, som må servers, vedlikeholdes etc. Det er FEIL alt er hos telenor. For alt jeg vet, så har telenor bare det support kontoret sitt. Eneste forskjellen på meg og deg, er at det står chess i stedenfor telenor. Bruker man en gammel ericsson tlf, som ikke støtter logo endringer, så står det faktisk telenor.

 

Man kan ikke velge om man vil bruke netcom eller telenor sitt sånn som du sier picko! Jeg har aldri hatt noen problemer med dekning, alltid fått svar på meldinger etc. Men bor du i et landsens strøk, så er det jo ikke umulig at det er generelt litt lite dekning, men da er det jo igjen telenor sin feil da. De som har ansvar for utbygging ;)

 

Så her kan telenor lastes fullt ut!

Lenke til kommentar

La oss få ting helt klart når det gjelder dekning. JA, Telenor har bedre dekning, men under et prosentpoeng bedre dekning enn NetCom. Dvs, at begge nettoperatørene har tilnærmet like god dekning 8)

 

NetCom har ikke like god dekning på finnmarksvidda kanskje, og det har en sammenheng med at Telnor har bygget ut nettverk for sine gamle NMT-telefoner, og hadde et basisnettverk allerede før GSM kom på markedet.

 

NetCom måtte starte fra "scratch" og fokuserte på å bygge ut der folk bodde og ferdes i størst mulig grad.

Lenke til kommentar

Man kan ikke velge om man vil bruke netcom eller telenor sitt sånn som du sier picko!

 

Jo, man kan velge hvilket nett man vil ha.

 

 

Hvordan får du til det egentlig...?

 

Jeg bestillte abonnement til en kamerat av meg i går, og helt på slutten av bestillinga så fikk jeg velge om han skulle bruke Telenor- eller Netcomnett...

Lenke til kommentar

Dette var nytt for meg, men på Chess sin hjemmeside står det faktisk: :o

Hvilket nett er Chess tilknyttet?

Chess er tilknyttet både Netcom og Telenors mobilnett.

Chess innehar informasjon om begges dekningsforhold, og vil tildele alle kunder den beste dekningen i sitt hjemmeområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...