Gå til innhold

CPU duellen.


bassmania

Anbefalte innlegg

PS: 72 grader er ikke hva en P4 tåler det er en sikkerhetsgrense som Intel har lagt inn,hadde AMD hatt det samme hadde det vel ikke vert riktig så fullt på søppeldyngene rundt omkring :)

 

P4 tåler mindre varme enn XP så enkelt er det. Evt får du lese litt Intel Whitepapers. XP CPU-er blir også kuttet av fra strøm før de går i stykker så det er bare tull det du skriver der og du vet det så godt selv. Uansett er det ikke noe poeng å diskutere da INGEN av CPU-ene kommer opp i 70C under normale forhold.

 

Hva er det du har imot AMD (CPU-er) i grunn? For meg fortoner du deg som en av de mest ihugga Intel-fanene på forumet.. Ikke det at det er noe galt med å like Intel, men det du skriver er så subjektivt til tider at... og vær så snill og ikke kom med noe tull om at AMD er ustabilt, varm eller støyer.. det vet vi også ikke stemmer. VIA hadde ustabile produkter før, men nForce2 er langt fra ustabilt.

 

BTW: En XP CPU tar kun opp et par cm2 så det skal nok forholdsvis mange millioner XP CPU-er til for å fylle opp en søppeldynge ;)

 

Har ikke sagt et ord om hvem som tåler mest/minst varme, men at P4 tåler mer enn 72 grader. Jeg har overhode ingenting imot amd (har faktisk en selv og skal til å bygge enda en) men det er ganske typisk i slike debatter som dette at hvist en argumenterer litt på kanten for Intel så er man fanatiker og hater amd. Men at det brukes en masse "subjektive" uttalelser fra amd fans er liksom greit :o . Jeg er sjelden inne i amd/Intel diskusjoner da disse som regel bare er tull.

 

BTW: jo jeg vet størrelsen på prosessorn, dette var sagt som en spøk, men atter en gang ser man at enkelte ikke takler dette når det gjelder deres hjertebarn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP2500@2,5/2,6Ghz

 

AMD cpu'en vil da få en rating på mellom 3600-4000 (om ikke mer) og vil derfor muligens være raskere enn P4 cpu'en, og den er over halvparten så billig

Men vappoen du trenger koster jo ekstra 4000,-

 

ser at det er lenge siden du har klokket en amd cpu, du trenger ikke noe vapo for å oppnå 2,5ghz, ikke vannkjøling en gang, med den store prisforskjellen mellom XP2500 og P4 2,4Ghz, så kan man kjøpe en veldig god luftkjøler og enda ha en del penger igjen, og være raskere enn P4 cpu'en

Hei GeCco. :)

 

1833/2500=0,7332

2200/3200=0,6875

2167/3000=0,72233333333333333333333333333333

2083/2800=0,74392857142857142857142857142857

Som du ser av disse tallene, så er TPI ratingen på Barton prosessorer ca MHz/0.7

Nå regner jeg med at denne linjen holder seg ganske linjært, (noe den sikkert slavisk ikke gjør, men ganske likt.)

Jeg deler 4000 på 0.7 og kommer frem til at en Barton XP4000 må holde ca 2800 MHz. Den høyere FSB'en gjør at den ikke må kjøre så raskt, men ikke mye under. Så kan du ta turen til overclockers.com sin database og der ser du at alle over 24xx Mhz enten har vannkjøling, fasekjøling eller Delta vifter. Dersom det er så lett å klokke en 2500 til 4000, hvorfor har ikke du gjort det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...