Gå til innhold

PC'en blir treig når jeg kobler til WiFi


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem når jeg skal koble til naboen sitt nett. Får lov å bruke det nettet siden det er dem jeg leier hos.

 

Problemet er at når jeg får signal og kobler til den tilkoblingen via WiFi. Så blir PC'en utrolig treg. All musikk hakker, både musikkfiler og video.

 

Jeg skjønner ikke hva problemet kan være. Det er kun denne WiFi tilkoblingen jeg har fått det problemet med.

 

Nettverkskortet mitt fungerer som det skal. Det virker som om det er noe med det signalet som forårsaker det. De har en litt eldre router. Kan finne ut hva den heter hvis ingen har noen forslag til hvordan problemet kan løses uten å vite det da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig problem, det første jeg ville prøvd var å oppdatere driveren til wlan-kortet

 

Teorier

- Dårlig støtte mellom wlan-kort og routerens krypteringsalgoritme som kjører hardt på cpuen din

- En maskin på samme nettverket som er infisert og flooder deg

 

Skjer dette alltid, eller en gang iblant?

Fungerer andre pc'er i nettverket ordentlig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar. Det skjer alltid når jeg prøver å koble til med den stasjonære PC'en min som kjører Windows 7. Det har aldri vært et problem før, bare med denne tilkoblingen. Musen hakker også bortover skjermen. Med en gang jeg slår av det nettet så jobber PC'en som den skal igjen.

 

Jeg prøvde nå laptopen min på det samme nettet og den hadde ingen problemer med å koble til. Den kjører Windows XP.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som et driverproblem, ville tatt en tur innom produsenten av Wifi enheten og sjekket om de har nyere drivere en det du allerede har.

 

Prøvde den update driver under devices, men det står at den har nyeste driveren

 

[EDIT]

 

Det er ikke et problem lenger nå. Fikk endelig installert mitt eget bredbånd, så nå funker det smooth ^_^

Endret av Aisutora
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...