Gå til innhold

Fikk parkeringsbot på 0,- kroner!


PoWerFeeD

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi fikk en parkeringsbot på kroner 0, noe som vi trodde var en advarsel, da plassen vi parkerte på akkurat hadde endret reglene for avgiftstiden.

 

Men når vi ringer parkeringsselskapet for å sjekke sier de at jeg bare skal betale 500 kroner, fordi parkeringsvakten har glemt å ført på beløpet på selve boten.

 

Er det ikke parkeringsvakten som har "drede på leggen" her? Kan de kreve meg for 500 kroner når selve boten er på kroner 0?

 

Jeg kommer i 1. omgang til å vente på at de purring, så kommer jeg til å klage inn saken hos parkeringsselskapet. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke parkeringsvakten som har "drede på leggen" her? Kan de kreve meg for 500 kroner når selve boten er på kroner 0?

Jeg kommer i 1. omgang til å vente på at de purring, så kommer jeg til å klage inn saken hos parkeringsselskapet. Noen tips?

 

 

Her lager du bare ytterligere problemer for deg selv, betal boten din og bli ferdig med saken.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med parkeringsselskap, men kan fortelle min historie fra et møte med politiet.

Ble stoppet langs veien for å ha pratet i mobiltelefon, skjønner at det ikke er noe å diskutere og har egentlig en hyggelig tone.

Får min bot med tilhørende giro på 750,-

Betaler giroen i god tid før utløp.

Så etter en stund får jeg purring på 550,- Skjønte ingenting og begynte og ringe rundt. Etterhvert fant jeg en som kunne svare. Det var skrevet feil beløp fra politibetjenten. Bøtesatsen var 1300,-

Det var ingenting å gjøre med. Jeg måtte bare betale.

 

Så jeg tror nok det lureste du kan gjøre er og betale og bli ferdig med det. Det er ikke verdt de få kronene og gå og irriteres over.

Lenke til kommentar

Ble stoppet langs veien for å ha pratet i mobiltelefon, skjønner at det ikke er noe å diskutere og har egentlig en hyggelig tone.

Får min bot med tilhørende giro på 750,-

Betaler giroen i god tid før utløp.

Så etter en stund får jeg purring på 550,- Skjønte ingenting og begynte og ringe rundt. Etterhvert fant jeg en som kunne svare. Det var skrevet feil beløp fra politibetjenten. Bøtesatsen var 1300,-

Det var ingenting å gjøre med. Jeg måtte bare betale

 

Men du kan ikke få purring for noe du egentlig hadde betalt, hvis du hadde fått feil bot, så skal politiet innen rimelig tid finne det ut, og kontakte deg. Hadde aldri godtatt og betalt purring for noe jeg først fikk beskjed om var 750 kroner, selv om det var min feil eller ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...