Gå til innhold

AP ødelegger landet vårt.


Anbefalte innlegg

Dagsrevyen meldte i kveld at Trondheim kommune som er Aps fremste utstillingsving, er anmeldt for 26.000 brudd på arbeidsmiljøloven innenfor den kommunale eldreomsorgen.

 

du klarer helt sikkert å bidra med noe mer enn noen få subjekive setninger. og landet blir jo ikke ødelagt pga. noen brudd på arb.miljøloven :roll: .

 

1.Nei, AP ødelegger ikke landet, da har bygd det opp.

 

2.At folk jobber mer enn de er ment å gjøre, er jo de som fører kontroll på disse tingene skal hindre. Det er ikke AP's feil at de har latt dette pågå. Men som Stoltenberg sier, er at de har tatt tak i dette i våres, når de fant det ut...

 

Hvis Ap har bygget opp Norge betyr det at Gro H.Brundtland sine løfter enda ikke er oppfylt er helt grei? Og at Jens forsetter å komme med nye løfter er helt i orden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Ap har bygget opp Norge betyr det at Gro H.Brundtland sine løfter enda ikke er oppfylt er helt grei? Og at Jens forsetter å komme med nye løfter er helt i orden?

 

Ting endrer seg med tiden, blant annet forutsetninger for løfter og at enkelte ting må løses på andre måter eller at det vil være skadelig å gjøre tingene sånn...

 

og det er vel heller ikke greit at noen opposisjonens løfter heller ikke er oppfylt enda?

 

I det siste har vel ikke Jens kommet med så mange løfter, men målet er vel alltid at man jobber for å oppfylle mest mulig av løftene...Det tror jeg alle er enig om. så endrer jo forutsetninger for ting seg etterhvert, osv...

 

Ang DLD, så tenk på det til stortingsvalget. Nå er det kommunevalg, vurderer selv hva jeg skal stemme på til stortingsvalget, heller selv venstre. Men stemmer høyre i Oslo.

 

så du vil inn EU altså? er du klar over hva det fører med seg? EU-spørsmålet er så mye større enn å stemme på ett parti...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis Ap har bygget opp Norge betyr det at Gro H.Brundtland sine løfter enda ikke er oppfylt er helt grei? Og at Jens forsetter å komme med nye løfter er helt i orden?

 

Ting endrer seg med tiden, blant annet forutsetninger for løfter og at enkelte ting må løses på andre måter eller at det vil være skadelig å gjøre tingene sånn...

 

og det er vel heller ikke greit at noen opposisjonens løfter heller ikke er oppfylt enda?

 

I det siste har vel ikke Jens kommet med så mange løfter, men målet er vel alltid at man jobber for å oppfylle mest mulig av løftene...Det tror jeg alle er enig om. så endrer jo forutsetninger for ting seg etterhvert, osv...

 

 

Problemet er for dem eldste å vente i 20-30 år med å få løst plass på eldrehjem. Skal Jens stoppe ut eller fryse ned gamlingene immellomtiden da?

Lenke til kommentar

jaja... bare sympatiser dere, jeg synes argumentene til apekatten jens er helt usaklige. selvfølegelig bygger man mer veier og sykehjem enn når bondevik var statsminister. åpne opp øye folkens. verden utvikler seg og teknologien utvikler seg og behovet utvikler seg. så når jens snakker om hvor "flinke" ap er til å få ting gjort. spar meg! at eldre skal bo på gangene i de offentlige sykehjemmene er tragisk.(akkurat som ap's politikk) og ikke kan de få lov til å bo på private sykehjem fordi det er farlig fordi at kommunistene ikke bestemmer der. og hvis du er en flink politiker ikke klarer å svare på et spørsmål når han får det 3 ganger på rad, men bare skryter av hvor bra det er å bryte arbeidsmiljø loven 26 100 ganger i stedet for 30 000 gange...nei nei nei. dette holder ikke. at den derre jurien i tv2 klarer å vurdere ap som vinnere av valg kampen gjør meg kvalm. skam dere! kunne skrivet denne lidten på to a4 sider men gidder ikke fordi det er så mye elendig å skrive om. gjør et godt valg. stem FRP! forresten. glemte jeg å nevne hvor tragisk ap-politikken er. takk for meg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La de gamle settes i fengsel og de kriminelle på gamlehjem! De gamle vil da få varm mat, tilgang til bad, hobbyer og gå turer. Ingen vil rane dem og de vil FÅ penger istedet for å betale for seg! De kriminelle kan få kald mat, ingen penger, være helt alene, bli slukket lyset for kl.20 og få dusje annen hver måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mafiaparagrafen sier følgende: § 60a. Dersom en straffbar handling er utøvet som ledd i virksomheten til en organisert kriminell gruppe, forhøyes maksimumsstraffen i straffebudet til det dobbelte! AP med alle lovbruddene de utfører årlig kan vel kalles en kriminell gjeng?

sette dem i kasjotten? Men dem har det for godt i fengsel...

De har nok tenkt på det før de handlet.

 

kanskje man burde sent dem på eldrehjem...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, for hvis FremmedfryktsPartiet tar makta i Norge blir det nok bra! Hurra for billigere alkohol og tobakk! La oss jobbe 24/7. Lite skatt som mulig, så vi må betale for skolen, sykehus og tannleger. Vi kan vel like så godt begynne å bygge egne veier. La oss kaste bort all olja vi eier. Og ikke minst ødelegge naturen her i Norge for å finne den! også hvis FrP kommer i makta. Også sist men ikke minst: Kast ut alle som Ali, Ahmed, Omar osv. De er jo bare voldtektsmenn og skattesnyltere anyways?

Det er først når de kommer i makta Norge blir ødelagt.

Mangelen på kunnskap om Frp lyser milevis ut av posten din.

 

Frp har aldri sagt at vi skal betale ut av egen lomme for skole og sykehus. De vil tillate at private også kan få statsstøtte, slik det blir en sunn konkurranse.

Bygge egne veier? Ja, for veibyggingen i Norge er jo så bra fra før av.

Og hvem har sagt at vi skal kaste bort oljen? Tenker du på Handlingsregelen som skal stoppe budsjett for å ta "for mye" fra renteinntekten på oljefondet? Den på 4%? Handlingsregelen som ikke en eneste sittende regjering har klart å følge? Den regelen? Ok.

 

Og Frp er ikke for utkasting av samtlige innvandrere, det er barnslig å tro det. De er for en strengere innvandringspolitikk, noe som er et nødvendig tiltak slik Oslo ikke ender opp som Malmø.

Trodde posten min lyste overdrivelse. Men jeg tror aldri at FrP noen gang kunne gjort Norge til en bedre plass. Hvorfor skal vi ha privatskoler? Så de beste lærerne kan dra til de best betalte skolene. Så kun de som har råd til gode lærere kan bli velutdanna? Syns ikke det virker som en god idé.

Etter det jeg har forstått så vil FrP "gi olja til folket". At vi får penger for det, ikke nødvendig ALT! Men det jeg reagerer mest på er at de vil dra fram olje der det er god norsk natur.

Og selvfølgelig er ikke FrP for å kaste ut samtlige, men du tok vel poenget? Jeg mener bare at de kan bli sett på som litt mer menneskelige. Hvorfor skal det være vanskeligere å få jobb pga utseende og/eller navn? Det er faktisk sånn det er. Derfor sitter utlendinger på rævva. MEN! Et veldig stort men også! Det er at du finner en del nordmenn som gjør akkurat det samme. Men siden utlendinger ikke er norske, så er de "mye verre" enn nordmenn.

 

Hvorfor skal ikke lærere kunne finne seg en jobb i det private markedet og få god lønn, slik som i mange andre yrkesgrupper? Jeg tror alle tjener på dette, bedre lærere og gode lærere får lønnen dem fortjener

Hvorfor kan de ikke tjene bedre på offentlig skoler, så ALLE får lært av de beste?

nå skal du huske at det ap som styrer landet da din fjomp xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det BARE er offentlige skoler, får ikke alle den beste undervisningen; dette er vell heller en litt naiv myte.

 

Det som vil skje er at alle får samme kvalitet på undervisningen; private skoler har profitt og inntekt som motiv; offentlige har ikke noe motiv. Det er mulig å prøve å få skoler til å bli bedre med å belønne de beste med mer penger, men dette fører jo til at de dårlige får mindre, og ender opp som ghetto-skoler.

 

Nei, det er nok bedre med privatisering, så får vi heller velge kvaliteten på undervisningen etter lommeboken; vi vil uansett få et bedre alternativ enn i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan man forsvare ett parti som skal bekjempe mobbing, hvor mobbing øker. Bekjempe frafallet i skolen, som også øker under AP.

 

Skille mellom fattige og rike øker under Ap.

 

Jeg forventer ikke svar, er vandt til Sigbjørn Johnsen "Jeg går om du fortsetter å stille slike spørsmål!"

 

etter hva jeg har hørt så har mobbingen gått drastisk ned og at man gjør en masse for å få redusert fattigdommen i landet...

 

Problemet er for dem eldste å vente i 20-30 år med å få løst plass på eldrehjem.

 

tviler jeg på...

Lenke til kommentar

Er demokratiet ett problem da politikerne overbyr hverandre i løfter som de ikke har sjangs til å betale tilbake for å kunne vinne valget?

 

Har bankene ett ansvar for å si nei til å låne ut mer?

 

Burde vi satse på mindre velferd og sosiale tilbud for å dekke opp under gjelden?

 

Valget er deres 12 september.

Synes ikke kommunen bør ha lov til å ta opp gjeld i det hele tatt. Om det er noe det haster å få penger til og er veldig viktig, bør staten stå for finansieringen. Gjeld har i hvertfall ikke noen med en bærekraftig kommuneøkonomi å gjøre, da man vil ende opp med å bruke store summer på kun å betale renter og avdrag.

 

 

Det som er problemet er at den gjerrige regjeringen som vi har ikke deler ut nok penger til kommunene, og i tilleg tar mye av intektene deres.

Lenke til kommentar

etter hva jeg har hørt så har mobbingen gått drastisk ned og at man gjør en masse for å få redusert fattigdommen i landet...

 

Hva du har hørt er lite relevant i en seriøs debatt, kom med tall.

 

Fattigdommen i landet kan man gjøre så mye man vil med, du blir ikke kvitt den. Det eneste man gjør er jo rett og slett å ta penger fra alle, og gi dem til dem som ikke har så mye; et godt prinsipp. Problemet er at de som opplever at uforsvarlige summer blir dradd ut av pungen, er som oftest de rike. Det er slik at de rike betaler en stor andel av skatten, flere av dem skatter mer enn hva vi tjener i løpet av et helt liv. - Ønsker vi faktisk å gjøre dette landet så jævlig å bo i for dem at de flytter?

Lenke til kommentar

Var det ikkje slik at dei dårligeste kommunene her i landet, vart styrt av FRP, og dei beste SV.

Då seier det seg sjølv at man ikkje skal langt ut på FRP/Høgre sida før ting går gale.

 

For langt ut på "SV" sida skal man heller ikkje.

 

Det som er så kompleks er at uansett om en kommune er blå, er landet rødt. Landet Norge overstyrer kommunene. Det har vi godt eksempel på her i Rogaland. Vi vil gjerne bygge bedre veier, men det pines ned til noe ubrukelig fordi man ikke får nok kapital. Samtidig påtvinges bompenger ellers hadde det blitt enda mindre midler, selv om man ikke vil ha bompenger....

Lenke til kommentar

Glem også ikke at Frp styrte 5 kommuner som var kontrollert økonomisk av staten, mens AP styrte 25(?) kommuner som var kontrollert økonomisk av staten. Grunnen til at Frp hadde "mest", var fordi man brukte prosentmåling (40% for Frp) og mye lavere for Ap.

 

Dessuten har Frp tatt over for mange "dårlige" kommuner som har byttet ut lederene sine. Det finnes flere sider av samme mynt, husk det.

Endret av Slimda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...