Gå til innhold

[Løst] Hvordan merker man resultater ved bruk av kreatin?


Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei,

 

Gått på kreatin i 2 måneder nå, og følte at det funka ganske greit på treninga. problemet er at jeg ikke har gått opp i vekt, betyr det da at det ikke er noe effekt i det hele tatt? er det ikke noe vits i det hele tatt å gå på det hvis det ikke blir noe vekt forskjell?

 

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Takker for svar! Kan hende det har noe med fettprosenten ja... er jo tynn da, men ikke SYLtynn.

 

Men jeg bekymrer meg litt for at jeg ikke får noe effekt ut av det, var ikke noe sånn SYK forskjell på treninga.

 

Er det noe måte på at jeg kan finne ut om det virker på meg eller ikke? F.eks pause og starte igjen osv?

 

Daniel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Jeg spiser veldig mye. Grunnen til hvorfor jeg ikke har gått opp noe særlig er mest pga fettprosenten min har gått ned og muskelmassen min har gått opp.

 

Jeg er 1.90 og veier 87 kg.

Lenke til kommentar

Jeg spiser veldig mye. Grunnen til hvorfor jeg ikke har gått opp noe særlig er mest pga fettprosenten min har gått ned og muskelmassen min har gått opp.

 

Jeg er 1.90 og veier 87 kg.

 

Hvordan ser en vanlig dag hos deg ut? hvor mye spiser du? Tviler på at du har gått ned i fett % og gått opp i muskelmasse samtidlig på bare 2 måner. Uansett drit i hvor mye du veier, fokuser heller på styrken og speilet. Kreatin er billig, så du har ingen ting og tape, men det er heller ikke noe magisk. Bare kostholdet som er det. Så om det funker eller ikke er litt vanskelig og si men det er et helt naturlig som finnes i kjøtt bær og fisk også, så og fulle på "lagret" kan kanskje fungere bedre, de fleste pleier vel og gå opp ca 1-2kg siden det fyller inn vann i musklene, som gir det lille ekstra trykket i musklene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Jeg spiser veldig mye. Grunnen til hvorfor jeg ikke har gått opp noe særlig er mest pga fettprosenten min har gått ned og muskelmassen min har gått opp.

 

Jeg er 1.90 og veier 87 kg.

 

Hvordan ser en vanlig dag hos deg ut? hvor mye spiser du? Tviler på at du har gått ned i fett % og gått opp i muskelmasse samtidlig på bare 2 måner. Uansett drit i hvor mye du veier, fokuser heller på styrken og speilet. Kreatin er billig, så du har ingen ting og tape, men det er heller ikke noe magisk. Bare kostholdet som er det. Så om det funker eller ikke er litt vanskelig og si men det er et helt naturlig som finnes i kjøtt bær og fisk også, så og fulle på "lagret" kan kanskje fungere bedre, de fleste pleier vel og gå opp ca 1-2kg siden det fyller inn vann i musklene, som gir det lille ekstra trykket i musklene.

 

Jeg har trent i 4-5 måneder, kreatin har jeg gått på rundt 2. Jeg spiser uansett hver 3 time, spiser frokost, lunsj, litt middagsmat før trening som regel og middagsmat etter trening. Spiser også en del til kvelds. Har et bra kosthold, spiser som regel bare kjøtt, fisk, kylling osv. Ser jo resultater, er ikke det. Jeg lurer bare på om kreatin fungerer på meg siden det er jo 20% det ikke fungerer på. Og siden jeg ikke har gått noe særlig opp i vekt, tenkte jeg at kreatin kanskje ikke fungerer på meg. Har jo ikke lyst å gå på det hvis det er unødvending.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Om du går opp i vekt eller ikke har da ikke noe med kreatin/ikke kreatin å gjøre, det er kosthold. Punktum.

 

selvfølgelig har kreatin noe med det å gjøre? har du ikke hørt at siden man drikker så mye vann går man vanligvis opp 2-3 kg?

 

ALT jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å merke om jeg reagerer på kreatin eller ikke, om jeg kan ta en pause og starte igjen f.eks.

 

Fordi jeg har jo ikke lyst til å bruke kreatin om det ikke hjelper til at jeg klarer de 2-3 siste repsa

Lenke til kommentar

Om du går opp i vekt eller ikke har da ikke noe med kreatin/ikke kreatin å gjøre, det er kosthold. Punktum.

siden man drikker så mye vann går man vanligvis opp 2-3 kg?

 

Haha. For det første: Hvis du "drikker så mye vann" er ikke det kreatinen sin skyld, det er da kosthold :p

 

Vannretensjon er uansett ikke en nødvendig effekt av kreatin, og hvertfall ikke poenget med at du tar det. Det er også en utrolig dårlig målestokk på om kreatin "funker på deg" om kroppen din holder igjen vann eller ikke :roll:

 

 

Om kreatin hjelper deg med å ta et par ekstra reps er det virkelig bare DU som kan svare på, og nei det er ikke farlig å ta pause. Tror du kunne hatt meget godt av å lese deg opp litt og lære litt om hva det er du putter i kroppen din, for det virker som du har lært det meste om kreatin i gymgarderoben i 8e. klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...