Gå til innhold

ekstern HD som kan ta backup av SD kort


Anbefalte innlegg

Jeg leter en en slags ekstern harddisk som kan ta backup av minnekort, men klarer ikke finne. SD kort, den må være liten for jeg liker ikke å reise med bærbar pc, skal kun ha ett ekstra sikkerhets lager til mine minnekort når jeg er ute på lange dyre reiser.

 

Har så langt bare funnet epson p6000, men de var ganske stivt priset!

 

takk for hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leter en en slags ekstern harddisk som kan ta backup av minnekort, men klarer ikke finne. SD kort, den må være liten for jeg liker ikke å reise med bærbar pc, skal kun ha ett ekstra sikkerhets lager til mine minnekort når jeg er ute på lange dyre reiser.

 

Har så langt bare funnet epson p6000, men de var ganske stivt priset!

 

takk for hjelp...

 

Det var masse slike enheter på markedet en stund, men det ser ut som det har stoppet opp. Antar billige mini-PCer og enheter som iPad reduserer etterspørselen ganske kraftig. Billigere minnekort bidrar nok også.

Lenke til kommentar

Jeg leter en en slags ekstern harddisk som kan ta backup av minnekort, men klarer ikke finne. SD kort, den må være liten for jeg liker ikke å reise med bærbar pc, skal kun ha ett ekstra sikkerhets lager til mine minnekort når jeg er ute på lange dyre reiser.

 

Har så langt bare funnet epson p6000, men de var ganske stivt priset!

 

takk for hjelp...

 

Det var masse slike enheter på markedet en stund, men det ser ut som det har stoppet opp. Antar billige mini-PCer og enheter som iPad reduserer etterspørselen ganske kraftig. Billigere minnekort bidrar nok også.

 

Kanskje du finner noe her.

http://www.bhphotovideo.com/c/search?Ns=p_PRICE_2|0&N=4287966885&srtclk=sort

Lenke til kommentar

Akkuratt slik jeg mener ja, den Wolverine.... blir det toll på slike produkter, dersom kjøper den fra BHPhoto?, frakten er 52 dollar.

 

Minnekort er veldig billig ja, men jeg stoler bare ikke på det, tanken på å miste bilder fra steder du er en gang i livet går ikke, så jeg tenker å bruke minnekort pluss en slik bærbar backup sak, og overføre til, men samtidig ikke slette bildene fra minnekortet etterpå, dobbelt opp med andre ord, hehe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Beklager å hente opp en gammel tråd, men jeg har nettopp handlet denne:

 

HYPERDRIVE COLORSPACE UDMA

 

Genial, enkel og billig!

 

Mvh Villy.

 

 

 

Ser ikke dum ut, kunne trengt noe sånt en gang i mellom. Men fungerer dette?

 

 

Kopiere raw bilder i fra CF kort inn til denne boksen. Så kopiere enda en backup videre på en ekstern disk? Slik at man kan ha med seg denne boksen på tur sammen med en hardisk eller lignende. Så kopiere bilder i fra minnekort til 2 steder.

 

Da har man litt sikkerhet ute på små turer.

Lenke til kommentar

Min lenke

 

40MB / sek. er oppgitt max hastighet fra minnekort, selvsagt avhengig av type kort.

Jeg kjøpte min uten disk, og satte inn en standard SATA disk jeg hadde liggende.

Den leser RAW filer (eller kanskje bare jpeg thumbnailen?), viser enkel exif og histogram.

Kunne gjerne ønsket bedre oppløsning på skjermen, men dette er jo ikke noe stort savn.

Den har batteridrift, som skal holde til backup av 250GB.

Fungerer forøvrig som en vanlig USB disk når den kobles mot PC.

Som sagt - et genialt produkt!

 

Mvh Villy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...