Gå til innhold

Kan jeg som mor finne ut hva min sønn ser på internett ?


Anbefalte innlegg

Det vet jeg ikke noe om. Men er jo ikke værre enn å sjekke nettbanken for å se hvor pengene har blitt av.

 

Jeg har fått vite av banken at det kom fra hans PC. Så jeg vet at det var han. Men gidder ikke å krangle med han om det.

Du vet at banken ikke vet om det kommer fra din eller hans pc?

De ser IP-addressen, den er den samme for hele huset...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var mange barnslige svar her...

 

 

Likevel kan jeg ikke se noen grunn til at du skal overvåke sønnen din. Det mest riktige er å gå å snakke med han.

 

I tilegg er kanskje ikke dette det beste stedet å spørre om slikt på. DEtte er ett dataforum, ingen her som er kvalifisert(inkludert meg) til å svare ordentlig på hvordan du skal håndtere situasjonen...

Endret av steinarsen44
Lenke til kommentar

 

Det ordner seg nok til slutt. Tror nok jeg dropper overvåkningen, og lar han styre på selv. Men vist det går mer penger fra kontoen min, vet jeg ikke hva jeg gjør.

bytt til skandiabanken, der må man taste passord når man bruker visakort online, kommer opp en ekstraboks man må taste passord i for å få bruke det, hvertfall på de aller fleste norske onlinebutikker. jeg ville uansett tatt meg bryet og sperret kortet hvis noen missbruker det.

 

Jeg har både skandiabanken og postbanken.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke noe om. Men er jo ikke værre enn å sjekke nettbanken for å se hvor pengene har blitt av.

 

Jeg har fått vite av banken at det kom fra hans PC. Så jeg vet at det var han. Men gidder ikke å krangle med han om det.

Du vet at banken ikke vet om det kommer fra din eller hans pc?

De ser IP-addressen, den er den samme for hele huset...

 

Når det ikke er jeg som har gjort det, må det jo være han ? Hvem ellers ?

 

Ingen 14 år gammel gutt har lyst til å fortelle moren sin at han dro laksen til en film på redtube kalt ''Super Hot Milf''

 

Virker som at du har veldig stor peiling.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke noe om. Men er jo ikke værre enn å sjekke nettbanken for å se hvor pengene har blitt av.

 

Jeg har fått vite av banken at det kom fra hans PC. Så jeg vet at det var han. Men gidder ikke å krangle med han om det.

Du vet at banken ikke vet om det kommer fra din eller hans pc?

De ser IP-addressen, den er den samme for hele huset...

 

Når det ikke er jeg som har gjort det, må det jo være han ? Hvem ellers ?

 

Far/noen andre i huset?

 

Uansett, la din sønn beholde privatlivet sitt! Og så kan du snakke med han om penger som forsvinner. Sjekk hvem de går til.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke noe om. Men er jo ikke værre enn å sjekke nettbanken for å se hvor pengene har blitt av.

 

Jeg har fått vite av banken at det kom fra hans PC. Så jeg vet at det var han. Men gidder ikke å krangle med han om det.

Du vet at banken ikke vet om det kommer fra din eller hans pc?

De ser IP-addressen, den er den samme for hele huset...

 

Når det ikke er jeg som har gjort det, må det jo være han ? Hvem ellers ?

 

Ingen 14 år gammel gutt har lyst til å fortelle moren sin at han dro laksen til en film på redtube kalt ''Super Hot Milf''

 

Virker som at du har veldig stor peiling.

Ja, jeg har vært 14 selv...

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1372950

Hei! Søker etter gode kremer som fjerner hår effektivt i ansiktet. Eller piller vist det finnes. Har fått harde hår i ansiktet, og må nappe de ut hver eneste morgen. Begynner å bli ganske lei, får sjegg og bart vist jeg ikke fjerner hårene med pinsett. Er en gutt på 14 år, og INGEN på hele trinnet har fått mørke hår i ansiktet. Og søker etter gode tips som kan hjelpe meg i hverdagen. Har ikke lyst til å barbere meg, fordi da blir hårene bare enda mørkere når de kommer ut igjen.

 

:hmm:

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke noe om. Men er jo ikke værre enn å sjekke nettbanken for å se hvor pengene har blitt av.

 

Jeg har fått vite av banken at det kom fra hans PC. Så jeg vet at det var han. Men gidder ikke å krangle med han om det.

Du vet at banken ikke vet om det kommer fra din eller hans pc?

De ser IP-addressen, den er den samme for hele huset...

 

Når det ikke er jeg som har gjort det, må det jo være han ? Hvem ellers ?

 

Far/noen andre i huset?

 

Uansett, la din sønn beholde privatlivet sitt! Og så kan du snakke med han om penger som forsvinner. Sjekk hvem de går til.

 

Jeg er nylig skilt, og han er enebarn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Synes det var mange barnslige svar her...

 

 

Likevel kan jeg ikke se noen grunn til at du skal overvåke sønnen din. Det mest riktige er å gå å snakke med han.

 

I tilegg er kanskje ikke dette det beste stedet å spørre om slikt på. DEtte er ett dataforum, ingen her som er kvalifisert(inkludert meg) til å svare ordentlig på hvordan du skal håndtere situasjonen...

 

Enig i alt du skriver unntatt den biten om at dette bare er ett "dataforum". Dessuten treffer hun som mor til en relativt ung kar mange likesinnede unge mennesker og får direkte tilbakemeldinger hvordan ungdommene selv oppfatter det å bli utsatt for moderlig omsorg på den måten. At noen svar er litt pubertale, er vel ikke annet å vente.

 

Edit: Ser nå at Elina Krantz har fått brukernavn her på diskusjon.no ph34r.gif

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1372950

Hei! Søker etter gode kremer som fjerner hår effektivt i ansiktet. Eller piller vist det finnes. Har fått harde hår i ansiktet, og må nappe de ut hver eneste morgen. Begynner å bli ganske lei, får sjegg og bart vist jeg ikke fjerner hårene med pinsett. Er en gutt på 14 år, og INGEN på hele trinnet har fått mørke hår i ansiktet. Og søker etter gode tips som kan hjelpe meg i hverdagen. Har ikke lyst til å barbere meg, fordi da blir hårene bare enda mørkere når de kommer ut igjen.

 

:hmm:

 

Hvorfor har dere ikke sperret kontoen enda da?

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere ikke sperret kontoen enda da?

Fordi ingen har sett på rapporten enda.

Moderator-teamet har oftest vanlig jobb også, så det kan ta litt lengre tid i arbeidstiden...

 

Hvorfor har dere ikke sperret kontoen enda da?

Fordi ingen har sett på rapporten enda.

Moderator-teamet har oftest vanlig jobb også, så det kan ta litt lengre tid i arbeidstiden...

 

 

Dere som ikke er seriøse kan dere vennligst ikke svare. Har ikke tid til tullesvar.

Kan du svare på hvorfor du i andre tråder er en 14-år gammel gutt?

Kanskje du blir tatt litt mer seriøst om du har noe fornuftig svar på det...

Lenke til kommentar

Dette løser du enkelt med å kjøpe denne

http://www.dustin.no/zyxel-zywall-usg-100-firewall/product/5010145009

med denne lisensen

http://www.dustin.no/zyxel-e-icard-content-filtering-url-databaseoppdatering-1-ar/product/5010195942

 

og bestemmer hvilke kategorier du vil han skal kunne surfe på.

 

du skal ikke overvåke han men som mor har du rett til å bestemme hvilke kategorier han skal kunne surfe på på nett fram til han er 18 eller betaler for internett selv!

 

edit:

Leif på tur igjen

Endret av P0nduz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...