Gå til innhold

bruke opp penger som ikke er mine


Triple_DES

Anbefalte innlegg

Det blir uansett banken sin påstand om at du var klar over at det hadde kommet inn 25.000 kroner, noe som kan være vanskelig for banken å bevise om pengene ikke engang har vært brukt.

 

Har man som jeg feks Avtalegiro på de fleste transaksjonene er det ikke så ofte man behøver å logge seg inn via nettbank i det hele tatt og har man et normalt forbruk hver måned så går man jo heller ikke tom for lønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir uansett banken sin påstand om at du var klar over at det hadde kommet inn 25.000 kroner, noe som kan være vanskelig for banken å bevise om pengene ikke engang har vært brukt.

Nei, for dette treng banken normalt ikkje prova AT du var klar over. Du har etter kontrakten i dei fleste bankar plikt til å GÅ GJENNOM kontoutskrifta di, poenget her vert då om du BURDE vera klar over ein slik feilpost etter å ha gått gjennom utskrifta.

 

Ein normal privatperson har neppe VELDIG mange innpostar kring 25000 kr i løpet av ein månad. Vil altså tru det vert noko vanskeleg for ganske mange då å verta trudd i ein rettsal på at "nei den posten må eg beint fram ha forveksla med ein annan, sett slikt då, men det er jo såpass mange liknande postar kvar månad, så eg greier ikkje HEILT ha oversynet her til ei kvar tid" om det vert ein tvist om banken faktisk hadde rett til å avslutta kundetilhøvet ditt ut frå manglande kontroll. Var det snakk om ein utpost på 200-250 kr på lønskontoen din som mangla og som du ikkje hadde meldt frå om, ville dei fleste stå langt, langt sterkare. DÅ var svaret så visst ikkje sjølvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Atlanterhavet :

25.000 Tilsvarer ca en månedslønn for svært mange yrker (etter skatt ) så det er ikke tvil om at en slik sum kan forveksles når man går over kontoutskriften sin.

Det finnes også en del andre grunner til at man ikke oppdager en slik sum :

 

*En del bevegelser på kontoen.

*At man har en god del penger på kontoen fra før.

 

Poenget er at jeg tviler sterkt på at banken vil foreta seg noe som helst annet enn å trekke pengene fra kontoen din om det blir påpekt at noen har gjort en feil og satt inn pengene på feil konto, så lenge man ikke har brukt opp pengene. Personlig sitter jeg ikke på nettbanken min til daglig , den brukes kanskje en gang til 2 ganger i måneden om det er noen nye regninger som skal betales , men nå som alt er på avtalegiro er det nesten ikke såpass mye engang.

 

Tviler sterkt på at det blir en rettsak av at man har hatt 25.000 kr på kontoen og ikke lagt merke til det , spesielt når pengene fortsatt er der.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke er klar over at man har 25tusen mer eller mindre på sin konto, så er det feil en plass. Selv om man tjener 'eksakt' det samme og at det kunne blitt oversett selve innskuddet, men totalsummen bør de fleste ha en viss oversikt over. Banken kan forøvrig se at kunden har vært inne og sett på kontooversikten og at det ikke bare har vært avtale-giroer som har vært aktiviteten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har man som jeg feks Avtalegiro på de fleste transaksjonene er det ikke så ofte man behøver å logge seg inn via nettbank i det hele tatt og har man et normalt forbruk hver måned så går man jo heller ikke tom for lønn.

ingenting av dette fritar deg for plikten å sjekke for feil selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kompis av meg jobber nemlig i bank, og begikk en gang en feiltasting, noe som medførte at feil gubbe fikk noen hundre tusen ekstra på konto. Det ordnet seg fordi kunden var grei, men jeg fikk inntrykk av at de ikke uten videre kunne tilbakeføre pengene. De hadde jo fått dem tilbake til slutt hvis kunden var vrang også, men ikke uten rettergang.

Lenke til kommentar

... men jeg fikk inntrykk av at de ikke uten videre kunne tilbakeføre pengene.

Då har anten denne banken hatt dårlege avtalar, redsle for å nytta dei (og på den måten missa ein kunde banken har vurdert som lønsam), eller saka ligg ein del år attende - før det nye lovverket for banknæringa kom i drift (frå 1. januar år 2000). Det er og litt meir "styr" om det er banken sjølv som har gjort ein feil, samanlikna med om det er ein kunde eller ein annan bank, for i siste tilfellet vert feilen "utanfor banken sitt kontrollområde".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Husk , hvis du bruker av penga saa har du kastet terningen og da er spillet i gang , time to play the Gaaaaaaaaaaaame !

 

It's all about the game, and how you play it.

All about control, and if you can take it.

All about your debt, and if you can pay it.

It's all about pain, and who's gonna make it.

 

I am the game, you don't wanna play me.

I am control, no way you can change me.

I have heavy debts, no way you can pay me

I am the pain, and I know you can't take me.

Look over your shoulder, ready to run.

Like a cleveland pitch, from a smoking gun.

I am the game, and I make the rules.

So move on out, or you can die like a fool.

Try and figure out what my move's gonna be.

Come on over sucker, why don't you ask me.

Don't you forget there's a price you can pay.

'cause I am the game and I want to play.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

(lita skrift)

 

Minner meg om Egon Olsen som heller ikke hadde lest de smaa nederst paa kontrakten....lulz

 

Du kan jo alltids snekre sammen en plan i fengselet til du kommer ut *humrer*

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Husk , hvis du bruker av penga saa har du kastet terningen og da er spillet i gang , time to play the Gaaaaaaaaaaaame !

 

It's all about the game, and how you play it.

All about control, and if you can take it.

All about your debt, and if you can pay it.

It's all about pain, and who's gonna make it.

 

I am the game, you don't wanna play me.

I am control, no way you can change me.

I have heavy debts, no way you can pay me

I am the pain, and I know you can't take me.

Look over your shoulder, ready to run.

Like a cleveland pitch, from a smoking gun.

I am the game, and I make the rules.

So move on out, or you can die like a fool.

Try and figure out what my move's gonna be.

Come on over sucker, why don't you ask me.

Don't you forget there's a price you can pay.

'cause I am the game and I want to play.

Så du prøver å si at norske banker har begynt med nye innkrevingsmetoder?

 

WWE-Backlash06_pic3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...