Gå til innhold

Ny Samsung skjerm med 120hz


losDos

Anbefalte innlegg

Har sett på en del 120hz skjermer i det siste fordi jeg skal ha en når BF3 kommer ut. Er veldig vanskelig å bestemme seg da alle har sine svakheter og fordeler virker det som.

 

Nå så jeg at Komplett har en ny 23" med 120hz fra Samsung

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640592#extra

 

Finner ingen info om den og den finnes ikke på hjemmesiden til Samsung. Så jeg ringte Komplett, og de snakka da med leverandøren. Det var ikke en gang bilde av den før jeg ringte, så de la opp det etterpå. De sier at det er en S23A750D, bare uten USB hub i foten og med DVI i stedet for displayport. Ellers skulle det være samme panel, med en litt annen fot. Jeg finner heller ingen ordentlige reviews av 750'en, så det er tydelig at de ikke har blitt skikkelig distribuert ennå. Ingen butikker har fått inn 750'en så vidt jeg kan se heller.

 

Jeg bestilte den idag spontant og håper at den faktisk er bra, ellers blir et vel å bytte den :p Kan prøve å poste her når jeg har testa den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har nå fått testet litt da.

 

Først kan jeg si at den er glossy...så det blir litt refleksjoner hvis du har sollys i rommet :(

 

Den er veldig tynn i forhold til min LG L227WT. Skjermen kan vippes opp og ned, ikke stilles høydemessig og ikke vris...noe som er helt greit for min del.

 

Har fått testa den i QL og WoT (har kjøpt den pga bf3 egentlig). WoT er et møkkaspill når det kommer til ytelse, så jeg får 40-60fps i snitt, da hjelper det lite med 120hz. Hvis jeg kikker ned i bakken så jeg får 120fps så ser jeg med en gang at det er bedre flyt. I windows flyter musa mye bedre over skjermen når jeg sammenligner med den andre flatskjermen som står ved siden av.

 

I QL derimot hvor jeg har 120fps konstant så kommer fordelen ved 120hz frem. Dette var en følelse jeg ikke har hatt siden jeg spilte q2 med 120fps på CRT i 800x600 :) Hadde litt tull i starten da jeg så grønne farger hver gang jeg kikka fort til sidene (er det tearing?), men jeg installerte driverne og da ble det borte. Håper jeg klarer å få nok fps i bf3 også. Blir neppe 120, men så lenge det holder seg over 60 blir det sikkert bra.

 

Når det kommer til farger/bildekvalitet så er ikke jeg noen ekspert på det. Jeg stiller den inn slik at den virker mest behagelig for øynene mine, og det er det.

 

Hvis noen har spørsmål så bare fyr løs :)

Endret av losDos
Lenke til kommentar

Ok, har nå fått testet litt da.

 

Først kan jeg si at den er glossy...så det blir litt refleksjoner hvis du har sollys i rommet :(

 

Den er veldig tynn i forhold til min LG L227WT. Skjermen kan vippes opp og ned, ikke stilles høydemessig og ikke vris...noe som er helt greit for min del.

 

Har fått testa den i QL og WoT (har kjøpt den pga bf3 egentlig). WoT er et møkkaspill når det kommer til ytelse, så jeg får 40-60fps i snitt, da hjelper det lite med 120hz. Hvis jeg kikker ned i bakken så jeg får 120fps så ser jeg med en gang at det er bedre flyt. I windows flyter musa mye bedre over skjermen når jeg sammenligner med den andre flatskjermen som står ved siden av.

 

I QL derimot hvor jeg har 120fps konstant så kommer fordelen ved 120hz frem. Dette var en følelse jeg ikke har hatt siden jeg spilte q2 med 120fps på CRT i 800x600 :) Hadde litt tull i starten da jeg så grønne farger hver gang jeg kikka fort til sidene (er det tearing?), men jeg installerte driverne og da ble det borte. Håper jeg klarer å få nok fps i bf3 også. Blir neppe 120, men så lenge det holder seg over 60 blir det sikkert bra.

 

Når det kommer til farger/bildekvalitet så er ikke jeg noen ekspert på det. Jeg stiller den inn slik at den virker mest behagelig for øynene mine, og det er det.

 

Hvis noen har spørsmål så bare fyr løs :)

 

Du har den med sånn fancy design? Var og så på denne i 27" på Elkjop idag, men er litt skeptisk til så stor størrelse

Kan du prøve og ta sånn input lag test? :p (er sikkert software elns som kan hjelpe)

Lenke til kommentar

Du har den med sånn fancy design? Var og så på denne i 27" på Elkjop idag, men er litt skeptisk til så stor størrelse

Kan du prøve og ta sånn input lag test? :p (er sikkert software elns som kan hjelpe)

 

Ikke fancy design nei, er den som er på bildet.

 

Input lag blir vanskelig da jeg ikke har annet enn et dårlig mobilkamera :( Hvis ikke du vet om noen andre metoder for å sjekke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bumper denne jeg. Noen som har fått denne skjermen og kan si noe om den? Fremdeles ingen reviews å oppdrive. Kan også være interessant å høre om de andre skjermene i samme "serie". S23A700D, S23A750D, S27A950D.

 

Jeg mener 750D eller 950D er de du bør gå for. S27A950D har fått bra respons på det meste egentlig. Har sett skjermen IRL og som nevnt så er skjermen heftig reflektiv!

Men når du spiller så merkes det av likevel temmelig lite. Hvertfalt i et Medium mørkt rom som jeg var i.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan vel gi en liten oppdatering. Jeg kommer mest sannsynlig til å bytte den når jeg får muligheten. Komplett har 45 dager fri retur.

 

At den er glossy irriterer vettet av meg. Har også problemer med grønnfarger, ikke bare i spill, men også når jeg ser på film. Ting som beveger seg fort får grønne skygger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...