Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter jeg kjøpte min kom det en popup på skjermen hvor det stod programoppdatering, eller noe sånt, automatisk. Det vil jeg tro det gjør nå også når den kommer (hvis du er pålogget internett av noe slag).

Ellers, kan du gå inn på instillinger - programmer - behandle programmer - knappen nederst til høyre - søkeknappen oppe til høyre. Den vil da søke etter oppdateringer, tror det gjelder både for apps og programvare til tlf. Mener jeg så pr1.1 der når jeg skulle oppdatere min først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, det er faktisk foreløpig eneste mulighet. Oppdateringen er kun sluppet gjennom FOTA (firmware over the air). Den er foreløpig ikke sluppet for alle produktkodene og for de som har operatørlåste telefoner eller telefoner kjøpt fra operatør, må vente til disse har godkjent oppdateringen fra Nokia. Telenor legger sikkert til oppstartsgrafikk på pr. 1.2 også - (lett å fjerne).

 

Sett på wifi med mindre du har ubegrenset databruk - oppdateringen er på ca 2-300 mb.

 

Gå til: innstilliner->programmer->behandle programmer og trykk på fanen nederst i høyre hjørnet. trykk så på pilene øverst i høyre hjørnet. Den skal nå søke etter oppdateringen.

 

I utganspunktet blir en beskjed om at oppdateringen er klar pushet til news feed-skjermen (1 av de 3 startskjermmenyene)

 

Lykke til.

 

EDIT: Dæng - du var raskere. Har litt tungt for det jeg vettu;)

Endret av Fender77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen som har vært borti en app/program som lar en styre telefonen fra dataen enten trådløst eller kablet? Jeg ønsker samme funksjonalitet som det Nokia Pc Suite hadde tidligere og da primært at man kan se mottatte meldinger og skrive å sende meldinger fra pcen via telefonen.Noen som har tips til dette? Jeg har ikke funnet gode løsninger til dette hos Android heller, så blir ikke overrasket om ikke dette finnes.
http://my-meego.com/software/applications.php?fldAuto=542&faq=9?

 

får ikke denne til å virke. Har prøvd flere nettverk. Noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+asdfasdf

Jepp, det er faktisk foreløpig eneste mulighet. Oppdateringen er kun sluppet gjennom FOTA (firmware over the air). Den er foreløpig ikke sluppet for alle produktkodene og for de som har operatørlåste telefoner eller telefoner kjøpt fra operatør, må vente til disse har godkjent oppdateringen fra Nokia. Telenor legger sikkert til oppstartsgrafikk på pr. 1.2 også - (lett å fjerne).

 

Sett på wifi med mindre du har ubegrenset databruk - oppdateringen er på ca 2-300 mb.

 

Gå til: innstilliner->programmer->behandle programmer og trykk på fanen nederst i høyre hjørnet. trykk så på pilene øverst i høyre hjørnet. Den skal nå søke etter oppdateringen.

 

I utganspunktet blir en beskjed om at oppdateringen er klar pushet til news feed-skjermen (1 av de 3 startskjermmenyene)

 

Lykke til.

EDIT: Dæng - du var raskere. Har litt tungt for det jeg vettu;)

 

Eg har kjøpt min på N9 16g på elkjøp ulåst. Likevel fått med båset til telenor. Er onecall kunde. vil dette sei at telenor skal tukle med min tlf før eg får pr 1.2? Og korleis fjernar eg telenor snarvegane? Lest litt om det, ser ut som lett er eit relativt begrep ... :)

Endret av Slettet+asdfasdf
Lenke til kommentar

, problem her:

 

ny nokia n9, djuice branded (står djuice oppe i statusbaren). Når den skal koble på mobilnettet klarer den det ikke, og viser fram listen over tilgjengelige nett. Her kommer kun "ventelo internett" opp, ikke telenor (som det gjør på min djuice-n9). Telefonen klarer ikke koble til ventelo, logisk nok (?). Noen som har tips? Kan det løses på samme måte som jeg fikset twittertilkoblingsfeilen min, i terminal (fant på nokiaforum via google).

 

beklager litt skrall info, er på mobil men litt annet å gjøre samtidig!

Endret av Bthegreat
Lenke til kommentar

Hva om du endrer den oppføringen for Ventelo da?

Gå til Instillinger - Internett-tilkobling - Rediger nettverk - Velg Ventelo hvis det er det du får opp

 

Bytt til følgende informasjon:

 

* Tilkoblingsnavn: Telenor

* Tilgangspunktnavn: telenor

*Bruk automatisk: På

*Brukernavn: Skal være blank

*Be om passord ved hver innlogging: Av

*Passord: Skal være blank

 

Trykk avanserte innstillinger:

 

*Sjekk at Proxy er satt til Ingen proxy

*Hent IP-adresse automatisk : På

*Hent DNS-adresse automatisk : På

 

 

Prøv og se om dette fungerer. Usikker på om N9 ligger i Telenors automatiske konfigurator, men den kan du jo også evt sjekke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+asdfasdf

Ser ut til at 1.2 er på navifirm nå visst.

 

Sliter med Exchange Mail som før ved tidligere versjoner. Vil ikke virker med Exchange 2010. Kjipt. I skuffen med mobilen igjen da.

 

Funker heilt fint med gmail. Både med mail og kalender. Men det er kanskje ikkje ekte Exchange?

Lenke til kommentar

Ser ut til at 1.2 er på navifirm nå visst.

 

Sliter med Exchange Mail som før ved tidligere versjoner. Vil ikke virker med Exchange 2010. Kjipt. I skuffen med mobilen igjen da.

 

Funker heilt fint med gmail. Både med mail og kalender. Men det er kanskje ikkje ekte Exchange?

 

Gmail funker fint. Men jobbmailen er via Exchange 2010 og funker fint på alt fra Symbian til Android, iOS, WP7, WM6.5 etc., men ikke på Meego.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...