Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje han mener det.

tror meego kunne blitt nokias konkurrerende operativsytem mot android og ios, synd de valgte det bort. tror ikke windows blir noen slager desverre.

Ja var nok det som var planen, men så mye penger som det er snakk om i den avtalen med MS, så ble det kun et logisk valg. Synd, med Nokia's hardware og MeeGo kunne det blitt mange spennender telefoner fremover.

 

Eneste håpet nå er om en eller annen produsent har baller nok til og ta over, var snakk om at LG (de laget faktisk også en), men Google og Microsoft legger nok press på de produsentene som de har avtaler med, dersom de skulle vurdere og utvikle MeeGo telefoner.

 

Om telefonen blir populær nok, så syntes jeg det er rart om dette blir det siste vi ser av MeeGo.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Nesten deilig og slippe 100 000 "tulle apps".

Det som er digg med programvaremiljøer hvor alle ikke prøver å tjene penger er at du ikke får titalls eller hundrevis av duplikater av samme funksjonalitet. Søker du etter "mplayer" i APT på Ubuntu får du opp "mplayer", "gnome-mplayer" og "smplayer". Selve mplayer, en frontend som bruker GTK+ og en frontend som bruker Qt. Ingen duplikater. Søker du etter "vlc" på App Store eller Android Marked får du sikkert opp titalls av applikasjoner som mest sannsynlig gjør det samme uten at du kan være helt sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nesten deilig og slippe 100 000 "tulle apps".

Det som er digg med programvaremiljøer hvor alle ikke prøver å tjene penger er at du ikke får titalls eller hundrevis av duplikater av samme funksjonalitet. Søker du etter "mplayer" i APT på Ubuntu får du opp "mplayer", "gnome-mplayer" og "smplayer". Selve mplayer, en frontend som bruker GTK+ og en frontend som bruker Qt. Ingen duplikater. Søker du etter "vlc" på App Store eller Android Marked får du sikkert opp titalls av applikasjoner som mest sannsynlig gjør det samme uten at du kan være helt sikker.

Dette var en av grunnene til at jeg lenge har vært positiv til Meego-prosjektet. Både på grunn av Qt, og at veldig mange utviklere innen fri programvare hadde meldt interesse. Tror ikke Meego har like stor tiltro blant denne målgruppen i dag, og Nokia kan ha ødelagt en gyllen mulighet her.

 

Lurer på hvor mange av disse programmene i programvarebehandlerne på mobile plattformer som bevist bryter med frie lisenser.

Lenke til kommentar

Fikk min rosa N9 i dag.

Er det mulig å få endret en av swipe-bevegelsene til å avslutte applikasjoner i stedet for å bare sende de i bakgrunnen?

 

Lyst til å bytte mitt blå deksel mot ditt rosa?

 

eller din rosa tlf mot min svarte ;) . bytter lett rosa deksel mot svart om du vil.

 

Er det mulig å bytte deksel på den?

Vet ikke helt, er litt styr å bytte uansett.

Lenke til kommentar

Eneste håpet nå er om en eller annen produsent har baller nok til og ta over, var snakk om at LG (de laget faktisk også en), men Google og Microsoft legger nok press på de produsentene som de har avtaler med, dersom de skulle vurdere og utvikle MeeGo telefoner.

 

Om telefonen blir populær nok, så syntes jeg det er rart om dette blir det siste vi ser av MeeGo.

 

Nå har vel Nokia mer enn antydet at dette ikke er den siste telefonen med Swipe-grensesnittet og Qt, og det går rykter om noe som kalles Meltemi, fremdeles basert på Linux og Qt. Såvidt jeg vet er heller ikke Swipe-grensesnittet standard Meego (og dessuten closed source), så LG-Meego ville vel oppleves ganske annerledes?

 

Om vi skal tro Meego.com, har Meego uansett ingen fremtid, men for utvikleren er Qt viktigere enn Meego, og for brukeren er grensesnittet viktigere. For min del har jeg mer tro på at Nokia videreutvikler N9 enn at LG eller noen andre gjør det, men jeg aner ikke hva. Det blir bare ikke Meego.

Endret av Cretinous Git
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...