Gå til innhold

Spørsmål om nye vifter på Cosair H80


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Har bestilt en Cosair H80 CPU Kjøler i dag. Jeg gleder meg til å få den forresten. Så er det slik da at tidligere denne uken, så bestilte sånn CPU Cleaner greier og 2 vifter som var på 15 DB. Men så er det slik at de viftene er på 1000 RPM. Er det dumt å sette på dem viftene på Cosair H80 eller vil det gi dårligere kjøling eller? Ble litt usikker.

Noen som vet om det har noe å si. De bråker jo mindre de viftene som jeg tenkte å ha da. Er jo derfor jeg bestilte viftene også.

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde akkurat samme eksperiment på min H80 for ca 1mdn siden. Jeg satte på en SilentX på 12 db og en NZXT på ca 15db (husker ikke max hastighet, gamle men gode vifter) og prosessoren ble j*"lig varm, opptil 82 grader. Satte på de originale viftene og prosessoren min holdt da max 62 grader ved full load på en clock på 4.8Ghz ved 1.425 volt.

 

Mitt råd er å investere i en viftestyring til fronten av kabinettet ditt slik at du kan kontrollere støy og temp selv alt etter som.

Lenke til kommentar

Beste vifter du kan få for radiatorer støymessig og ytelsesmessig er Gentle Typhoon 1850RPM. Disse koster litt ekstra, men støyer betydelig mindre enn en vanlig 2000RPM-vifte til tross for nesten like høy rotasjonshastighet. De kjøler bedre enn medfølgende vifter også.

 

Jeg kan skrive under på at viftekontroll kan gjøre underverker. ZM MFC1 Plus er en rimelig og stilren utgave med plass for seks vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...