Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

2 kosedager på en uke


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en såkalt kosedag hver uke, som regel på fredager (i dag, woo:) ) "Problemet" med denne helgen, er at jeg skal i bursdag i morgen. Her blir det taco til middag, for så å drikke seg god og full til en fuktig aften på byen :gjeiper: Er det dumt av meg å spise noe godt i dag i tillegg? Tenkte å spise litt tortillachips, og noen få biter smørbukk samt brød med brunost på (mmm). Kan nevne at det blir fullkornslefser samt kyllingkjøttdeig i bursdagen, da bursdagsbarnet er opptatt av sunnhet. Har også kjøpt meg to cider uten tilsatt sukker, samt sprit (fyfy, jeg vet). Ellers skal jeg holde meg unna godteri, har faktisk gått overraskende bra i de siste vorsene jeg har vært på.

 

Jeg tenker ikke så mye på at det er usunt, er mer redd for å gå opp i vekt. Men man gjør vel ikke det av å spise usunt to dager i uken, av og til. Håper jeg?

 

Når det gjelder trening har jeg en aktiv jobb, løfter blant annet kasser med frukt (poteter, kålrot ol.) som veier rundt 15 kg. Etter at jeg begynte å gå ned i vekt, fikk jeg mer definerte muskler som følge av disse løftene. Jeg jogger ikke, men kompenserer med lange turer i middels til raskt tempo (har hund som stopper litt opp på veien). Dette er min form for "trening."

 

Og ja, tenkte også å kjøpe en god morgen yoghurt med vanilje og nøtter, den brune. Har hatt sunn middag i dag da, hjemmelaget lapskaus med mors flatbrød :)

 

Hva mener dere jeg bør gjøre? Er ferdig med en diett, så prøver å spise så normalt som mulig, men sunn mat og kun, som sagt, godteri én dag i uken. Råd taes imot med stor takk :)

 

Postet av anonym: fd8dde21202632049c6048de0fbe213f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så at det var palmeolje i chipsen, er det veldig usunt? Har ikke så god greie på slikt.

 

Postet av anonym: fd8dde21202632049c6048de0fbe213f

Palmeolje er ikke veldig sunt nei, men hva har det å si egentlig?

 

Virker litt som om du har ett usunt forhold til mat, kroppen trenger litt usunn mat også, men i moderate menger.

Lenke til kommentar

Det virker som du får dårlig samvittighet av dette. Føler du det slik selv? Hvorfor tror du det har seg slik? Føler du deg utilpass med din egen vekt/kropp? Ikke meningen å ta opp så veldig personlige spørsmål, men du har ingenting å bekymre deg for enten du vil opp eller ned i vekt, eller om du driter totalt i det. Mennesker må få lov til å kose seg av og til også.

Lenke til kommentar

Så at det var palmeolje

 

Palmeolje er djevels verk.

Det er litt som asbetest, bortsett fra at det ikke er livsfarlig.

Vis du først får fett på kroppen fra palmeolje, så er det veldig veldig vanskelig å bryte ned.

Men igjen: Veldig lite av det du eter går direkte til kroppen, så i "små mengder" har det ingenting å si.

Får å si det sånn: Vis du eter mer på en dag en kroppen din forbrenner, og alt inneholder palmeolje, er det en liten sjanse for at du får det i kroppsfettet. Og du skal ete veldig veldig mye for å komme ditt.

Lenke til kommentar

Det virker som du får dårlig samvittighet av dette. Føler du det slik selv? Hvorfor tror du det har seg slik? Føler du deg utilpass med din egen vekt/kropp? Ikke meningen å ta opp så veldig personlige spørsmål, men du har ingenting å bekymre deg for enten du vil opp eller ned i vekt, eller om du driter totalt i det. Mennesker må få lov til å kose seg av og til også.

Vel, ikke direkte dårlig samvittighet, men jeg er redd for å gå opp i vekt igjen ja. Grunnen er at jeg har jobbet veldig hardt de siste mnd for å komme meg på vekten jeg er nå. Og jeg har på en måte avvent med med godsaker. Likevel kan jeg ikke leve resten av livet på kun sunn mat heller, hvis du skjønner. Er fornøyd med kroppen jeg har nå, og vil ikke at mat skal ødelegge det. Men jeg er fullt klar over at jeg ikke går opp i vekt av å kose meg av og til, men der og da føles det som om at det er nettopp det jeg gjør.

 

Postet av anonym: fd8dde21202632049c6048de0fbe213f

Lenke til kommentar

Etter litt regning, har jeg kommet opp i overkant av 2000 kcal denne dagen, inkludert både alkohol og mat. Er det veldig mye for en jente? Og jeg vet jo at jeg ikke blir feit av å gjøre dette en dag, men føler meg helt for j* dagen etterpå, som om jeg skal ha spist utrolig mye på kort tid (Pleide å ligge på 1300 kcal, er jo dobbelt så lite). Så i dag ble det i grove trekk Go' Morgen yoghurt, taco med 2 lyse lefser samt cider og litt sprit. Klarte å holde meg unna godteri da, ble bare en bit melkesjokolade og ingen drikke eller nattmat på byen :) Men er egentlig 2000 kcal mye? Er ei lav jente i overkant av 150, samt at jeg ikke trener, kun spaserer, så ja, jeg er redd for å gå opp i vekt :whistle:

 

Postet av anonym: fd8dde21202632049c6048de0fbe213f

Lenke til kommentar

Gi faen, og spis det du vil hele helga!

 

Whoopdie fucking doo: Du dævver før eller senere uansett, når du er blitt gammel (hvis du er "heldig").

 

Spørsmålet er bare hvor mange måneder og år det tar, med koselige rumpevasker satt ut på anbud (hvis du ikke har en robot da, som istedet for fort knuser analkanalen din), før du endelig stryker med av kjedsomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...