Gå til innhold

Ikke bruk disse passordene


Anbefalte innlegg

Hvor mange systemer er det som tillater en bruker å prøve nye passord 100.000 ganger i sekundet?

 

Hvor mange systemer lar deg bruke absolutt alle tegn du kan ha mulighet til, og ha over 16 tegn?

Alt for mange sperrer på slike systemer som jeg nevnte tidligere.

Det er jo i praksis et sikkerhetshull å begrense antall tegn og tillate mange forespørsler over en kort periode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp. Derfor er det bildet helt på jordet. Jeg vil gjerne ha muligheten til å ha et passord som er opp til 50 tegn, noe som gjør at jeg er helt sikker på at det ikke blir bruteforcet, ikke bare det heller, men forskjellen er stor hvis en person ser at du skriver inn passordet fra 6 tegn til 50 tegn.

 

For dere som sier: DU HUSKER ALDRI DET! TROLOLOL

Dra til *******. Det er ikke vanskelig å huske passord man bruker til ALT, absolutt ikke vanskelig overhodet.

Lenke til kommentar

For dere som sier: DU HUSKER ALDRI DET! TROLOLOL

Dra til *******. Det er ikke vanskelig å huske passord man bruker til ALT, absolutt ikke vanskelig overhodet.

 

Du skal ikke ha ett passord som du bruker til alt. Derfor er det viktig at de passordene du bruker, er lette å huske. Selv om det går lang tid mellom hver gang du bruker dem.

Lenke til kommentar

Her min tillegstips for valg av passord:

 

Det må bli enkelt å taste det i superfart (prøv først eller øv, øv, øv og øv), og bør inneholde tastekombinasjoner mot skuldersurfere som gjør det vanskelig å oppfatte hva som ble tastet, helst med knep som gir en viss beskyttelse selv om hendene blir filmet under inntasting (skjult berøring av shift eller alt-gr tastene med en hånd, mens den andre taster i vei).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...