Gå til innhold

Er det mulig å spore en mistet mobiltelefon?


zulo

Anbefalte innlegg

Et rart spørsmål her men.. Mistet det radiostyrte helikopteret mitt i en tett skog i går, samt mobiltelefonen. :p Ja, du hørte/leste riktig, jeg hadde teipet fast en htc desire på et radiostyrt helikopter for å teste autopilotprogramvare, som da ikke fungerte som forespeilet..

 

Uansett, finnes det noe som helst håp om å kunne spore lokasjonen til mobilen? mobilen er fortsatt på for jeg kan ringe den men lyden står av. Og jeg hadde selvfølgelig ikke installert slik sikkerhetsprogram for remote overstyring og alarmering..det angrer jeg bittert på nå, android har jo mange slike program.

 

Kan telenor spore telefonen? Tenkte å rigne de og høre men tviler for det er vel bare ved spesielle tilfeller når de er stjålet osv, eller er det en tjeneste de har? Kan de overstyre telefonen og slå på ringelyden?

 

Ellers får jeg bare satse på en stor leteaskjon så finner jeg det sikkert..jeg gleder meg hvertfall til å se video-opptaket fra telefonen hvis jeg finner den.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan telenor spore telefonen? Tenkte å rigne de og høre men tviler for det er vel bare ved spesielle tilfeller når de er stjålet osv, eller er det en tjeneste de har? Kan de overstyre telefonen og slå på ringelyden?.

Nei, det kan de ikke. Du må nok ut i skogen og lete på den gode gamle måten. ;)

Lenke til kommentar

Kan er vel relativt, vet FBI kan slå på mikrofon++ remote selv om mobilen er av så lenge batteriet er i.

 

Hvorfor flyr du over tett skog ? Før du mestrer flyvingen/ appen fungerer^^

 

Vel, det er et arducopter quadrotor fly med arduinobasert elektronikk. Den fløy på autopilot etter en rute jeg hadde laget i kartet :) Hadde testet det før men da med bare 2 waypoints+land og det fungerte. Nå hadde jeg 7 waypoints men noe gikk galt..antagelig forstyrrelser fra mobilen som var klistra ekstremt tett oppå elektronikken med gps,elektronisk kompass osv. Hvertfall eneste forskjellen fra første gangen da det gikk bra og andre gangen når den krasja var at telefonen var teipa på andre gangen :p fordi jeg skulle filme :)

Lenke til kommentar

Kan telenor spore telefonen? Tenkte å rigne de og høre men tviler for det er vel bare ved spesielle tilfeller når de er stjålet osv, eller er det en tjeneste de har? Kan de overstyre telefonen og slå på ringelyden?.

Nei, det kan de ikke. Du må nok ut i skogen og lete på den gode gamle måten. ;)

Joda... Telenor kan spore en telefon. Men det skal _veldig_ mye mer enn at du har mistet telefonen og et arducopter til før noe slikt gjøres. (Om det var du som var blitt borte, så kunne det tenkes at noe slikt ble gjort).

 

Slå på ringelyden kan de ikke nei...

 

Siden det er en HTC Desire, så kommer jeg med et råd til neste gang: På Androidtelefoner kan du installere programvare som gjør at du selv kan spore telefonen din fra en nettside (dersom telefonen er koblet til nettet). Neste gang bør du installere noe slikt før du lar telefonen fly avgårde på autopilot. ;)

 

(Og nei. FBI kan ikke slå på mikrofonen i telefonen din :ph34r: )

Lenke til kommentar

Joda... Telenor kan spore en telefon. Men det skal _veldig_ mye mer enn at du har mistet telefonen og et arducopter til før noe slikt gjøres. (Om det var du som var blitt borte, så kunne det tenkes at noe slikt ble gjort).

De kan, ja, men jeg tenkte det var enklere å bare si nei. Dessuten går vel sporingen på nærmeste basestasjon? Eller kan Telenor spore deg opp via GPS-funksjonen i telefonen din?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Lookout.

 

I tillegg til at det er et anti-phishing, malware and spyware-program (ved premium-versjon med gratis prøvetid) tar den regelmessig backup av mobilen din, og du kan søke den opp om du skulle miste den. Testa nettopp, nøyaktighet på 7 meter, kom til kjøkkenet istedenfor rommet mitt. I tillegg kan du få mobilen din til å ule, eller sletta alt på telefonen om du tror den er kommet i gale hender.

 

Husk det neste gang!

Lenke til kommentar

Dessuten går vel sporingen på nærmeste basestasjon?

Det er nok langt mer avansert enn bare «sporing til nærmeste basestasjon». Tidskoder kan brukes for å finne avstanden, retning kan finnes mv. Om du vil vite mer, les første kapitell av masteroppgaven min :p

Eller kan Telenor spore deg opp via GPS-funksjonen i telefonen din?

Sannsynligvis ikke enda. Men snart. (Og dette er enormt skummelt) Nyeste SIM-toolkit spesifikasjoner inkluderer mulighet for operatør til å be telefonen om GPS-posisjon via SIM-kortet. Er usikker på om noen av håndsettene på markedet i dag støtter dette. Jeg har en Osmocom SIMtrace, men har ikke kommet så langt at jeg har undersøkt hva Telenor holder på med SIM-kortene sine.

Lenke til kommentar

http://tapcellphone.com/no/fbi-tap-cellphone/

 

Denne jeg siktet til, husket kanskje ikke helt rett.

Ah... Men det er «far fetched» for å si det mildt. Det er naturligvis mulig å installere spyware på enkelte telefoner som gjør den om til en «bug», og ja, noen ytterst få fastvareversjoner på noen ytterst få håndsett har faktisk hatt feil som tillot «remote exploit»-installering av programvare. Men å få «FBI kan slå på mikrofonen i telefonen din uten at du vet det» er å dra det rimelig langt.

 

Det blir som å si at «FBI kan slå på mikrofonen og webkameraet på PC-en din når som helst uten at du vet det». Alt som skal til er at man har fått installert «spyware», gjerne via en «remote exploit» på PC-en. Faktisk så er dette scenarioet _langt_ mer sannsynlig enn mobil-scenarioet.

Lenke til kommentar

Om telefonen fortsatt er på og har nettilgang, kan du prøve Plan B.

 

Tusen takk, uflaks at batteriet gikk ut før jeg tenkte på at slike program fantes som kunne remotely installeres..det programmet der hadde vært perfekt men desverre gikk bateriet ut og telefonen svarer ikke lenger siden i går kl 12

Lenke til kommentar

Hvor stort område er det snakk om? Håper den dukker opp igjen! :)

 

Finnes Arducopter kun som byggesett? Skulle gjerne prøvd meg på noe slikt, men vil gjerne ha det tilnærmet ferdigbygget.

 

Var et stort jorde..eller 4 da som grensa til hverandre med en bekk som går midt mellom jordene og litt skog rundt bekken..det var der den krasja. cirka 4-6 kvadratkilometer stort område totalt sett. Men der jeg tror den landa er vel innenfor 50 meter rundt ved buskene :p

Hvis jeg finner det og videoen er inntakt skal jeg legge den ut på youtube.

 

Det er diydrones.com som selger settene samt en uk reseller, men det er open source hardware og software og basert på arduino mega elektronikken med en "oilpan"(sensorer). Du får kjøpt Arduino elektronikken ferdig lodda klar til bruk. Det går vel også an å kjøpe hele ramma ferdig sammensatt tror jeg ready to fly men det er ganske dyrt og det er egentlig ganske enkelt å sette sammen. Det kommer til å krasje så det er greit å bygge det så man vet hvordan det funker. Jeg kjøpte elektronikken i deler så jeg måtte lodde litt, men kjøper du arduino-mega og oilpan ferdig sammensatt + en ramme så er det ganske så enkelt å montere elektronikken på flyramma, ramma er bare 4 armer og 3 firkanta plater i midten som elektronikken står på..og så kabler ut derfra og til motorkontrollerene og motorene. Det kan skrus sammen på en kveld men så er det en del konfigurering av firmware så du bør like å fikle en del og skru og ikke minst forske på uforventede feil og situasjoner :p

 

2 dager før jeg mistet helikopteret så bestilte jeg en ny "frame" som de har laget fordi den originale er litt enkel å ødelegge, mye plastikk osv. Så hadde planer om å flytte alt over til den ramma. Den nye ramma er helt lik den originale bare at den er laget av metall og karbonfiber. Sjekk videoene og krasj-kompatibiliteten:p her, ganske heftig.

 

Link til diydrones.com store Min lenke

860$ for ready to fly ferdig sammensatt..er vel uten kontroll da.. men vær obs på at arducopter er mye kødding med konfigs osv. Men ganske morro når du kan koble kopteret til pcn med usb og designe ruter og slikt på pcn i google maps :) Man må oppdatere firmware som regel dette er jo beta saker og det finnes ingen garantier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...