Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Antidepressiver – hva kan man vente?


Ohaio

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har gått på Zoloft, en serotonin-reopptakshemmer, i to uker, men merker foreløpig liten effekt. Jeg tar en tablett på 50mg hver dag, men har fått beskjed om at jeg kan øke til 100mg etter hvert, dersom det er behov.

 

Hittil opplever jeg svært liten forskjell. Min seksuelle interesse har muligens sunket litt, som jeg er blitt fortalt skal være en vanlig bivirkning med Zoloft, men foreløpig er ikke dette blitt problematisk. Ellers er følelseslivet muligens blitt en tanke mer stabilt, men det er svært vanskelig å si om dette er placebo eller ikke. Jeg skal vente minst en måned før jeg vurderer å doble dosen, men er det noen av dere som har prøvd Zoloft eller andre serotonin-reopptakshemmere, og som kan dele deres erfaringer, spesielt med tanke på de første ukene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

jeg er selv på dag 11 med zoloft. 10første dagene gikk jeg på 50mg, startet idag med 100mg. Første dagene var jeg mye plaget med kvalme, og må si at denne kvalmen har kommet tilbake nå etter jeg idag tidlig tok 100mg.

 

Har og merket endringer i sexlivet, holder ut mye lengre enn normalt, men merker at evnen til å holde ereksjon kanskje har synket noe. Partner er selvsagt fornøyd med lengre økter så foreløpig alt bra på dette området.

 

Legen har sagt det tar minimum 2uker før noen ordentlig virkning kan merkes, men selv syns jeg kanskje jeg har flatet ut noe. Hadde dog en veldig dårlig dag igår så er nok langt fra imål ennå. Går samtidig på Tolvon for søvnproblemer, så mulig det er de som hjelper på nå i starten iform av at jeg etter år uten sammenhengende søvn endelig sover bedre.

 

Postet av anonym: 48b19389b5db82f5affaab4245c8e83f

Lenke til kommentar

Hadde dog en veldig dårlig dag igår så er nok langt fra imål ennå.

Pillene vil ikke kunne få deg "i mål" heller, de kan bare være et nyttig hjelpemiddel. For min del gjorde SSRI det lettere å tenke positivt, men ikke så mye mer. Andre tiltak er viktigere.

Mente mer imål som å ikke få de dagene som jeg hadde igår med fullt isolasjonsmodus, panikkanfall mm.

 

Forøvrig litt lengre ut i min første dag med 100mg nå og kan rapportere om en meget ubehagelig dag. Flyr på do hele tiden, er kvalm, svimmel, svetter og generelt uvel.. love it :ermm:

 

Postet av anonym: 48b19389b5db82f5affaab4245c8e83f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...