Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med PC som fryser ofte (blitt verre og verre)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, riiiiimelig sikker på det er hovedkortet som er problemet nå:

 

Etter å ha testet det slik:

 

Rambrikke 1 i slot 1 = ingen error, frøs pcen etter 1time og 20minutter

Rambrikke 2 i slot 2 = ingen error, frøs pcen etter 1time og 20minutter

Rambrikke 3 i slot 3 = 1 error (test #7) etter 11timer+ (frøs aldri)

Rambrikke 4 i slot 4 = ingen error, frøs ikke heller, stoppet den etter 3timer+

 

Prøvde så rambrikke 1 i slot 1 på nytt (legg merke til at nå har pcen nesten gått i ett siden igår, tidlig på dagen) og den frøs etter 10minutter. Bestemte meg så for å prøve rambrikke 1 (altså, den samme som frøs i slot 1) i slot 4, og den putler og går fortsatt (1time+ nå) og ser ikke ut til å ha noen problemer.

 

Skal la den i gå til i kveld, så teste noen av de andre rambrikkene i slot 1 (og 2) før jeg konkluderer for sikkert, men gir mening at hovedkortet er litt shabby da den plutselig ikke fant 3d-kortet igår heller plutselig og andre random ting.

Endret av Melloweitsj
Lenke til kommentar

Tja sier nå jeg!

Som sagt gir ikke strømforsyningen gode spenninger til de forskjellige komponentene så kan man fort oppleve at man får mange rare feil , selvsagt at det er flere som har opplevd det samme og det har vist seg å være hovedkortet er jo selvsagt noe som hjelper til å peke på synderen, men anbefaler at man sjekker muligheten for at Psu har trøbbel.

 

Det hadde jo vært trist å bytte ut hovedkort og så viser det seg senere at Psu greier å ta knekken på det nye hovedkortet og flere andre komponenter. En dårlig psu kan jo også gi trøbbel med både hd'er og Ssd'er , minne , skjermkort etc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...