Gå til innhold

Bra Hovedkort til P4 Northwood 1600 Boxed ?? (DDR)


CdBuRnR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreløbig er ordren min med det ASUS Kortet.. menneh.. er jo klar for forandringer den .. cpu er ikke lå lager før 15.02.01 ubekrefta så .. og jeg har ikke bekrefta enda , så vi får nå se å det blir :smile:

 

Smekk i hop noen feite benchmark , på et kort som ikke koster så dævens mye (gir ikke 2000 for et mobo) så er jeg klar for det jeg :smile:

Lenke til kommentar

W00h PS Data hadde inne to stk på lager i går kveld, fikk sikra meg den ene :smile:

 

Men **** jeg er så sykt i tvil åssen mobo jeg skal ha... vil ha et med I845d chipset (hmm mer stabilitet ??) , som ikke koster for mye (helst ikke mer en 15-1600 kr MAKS) og som er BRA å overklokke (viktigst)

 

Any tips ?

 

*får ikke bestemt seg*

 

Asus P4S333 ble avslått p.g.a lav cpu volt (1.7 maks) og dårlig oc , klarte bare 124 fsb.

Lenke til kommentar

Fyfaen jeg klarer ikke bestemme meg ass.. seriøse probs :grin:

 

Men har funne ut at er skralt , + at 14 dagers angrefrist er min venn , så trur jeg kjøper et ABIT SD7-533 til 1240 spenn fra http://www.flexi-data.no , og noe billig ddr ram .. så får vi se å en klarer :smile:

 

Btw..

 

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/0201...p4_3000-02.html

 

Nw eier :smile: 0 grader med vanlig vannkjøling bare litt kaldt kjølevann .. fy fan..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-10 13:27, CdBuRnR skrev:

W00h PS Data hadde inne to stk på lager i går kveld, fikk sikra meg den ene :smile:



 

Sikker på at det var Northwood du sikra deg?

Den de har en igjen av på lager nå er ikke det, mens northwooden ikke kommer før ut i neste måned. (j.fr. PS web)

Det kan jo være feil på websiden og hvis de har fortalt deg at det er Northwood du har sikra deg så stemmer det sikkert.

Lenke til kommentar

Ta det med ro :smile:

 

Var en Northwood 0.13 512 kb cache jeg sikra meg.. det var 2 stk på lager i går kveld, bestilte , refresha 1 .. sa til en kamerat.. han bestilte.. refresha.. neste lager 9.3 :smile:

 

*glede seg*

 

Abit SD7-533 og ram er bestilt

 

_________________

EPoX EP-8KHA+

AMD Athlon XP 1600+@1900+ [1575 mhz]

TwinMos 256mb DDR CL 2.5 @ 150 mhz

Daytona GeForce3 TI 200 @ 230/530

SeaGate CudaIV 80 gig

Image&Shapetek 915 ServerTower

3dmark 2001 - 8134

- [email protected] -

 

[ Denne Melding var redigert av: CdBuRnR på 2002-02-10 15:52 ]

Lenke til kommentar

Har testet litt på BD7 kortet. Abit SD7 er bedre å overklokke prosessoren på. BD7 kortet vil ikke poste på mer enn 133MHz FSB uansett hva jeg setter minnet/PCI/AGP hastighet til, og på denne hastigheten startet maskinen bare 50% av gangene. Dessuten har du ikke muligheter til mer enn 1.625V på NW-CPU på BD7 kortet, selv om du har flere valg på den gamle P4 prosessoren.

 

Minnehastighetene er ganske like på disse kortene, med minne på samme hastighet. Faktisk er de nesten identiske. Men i motsetning til SD7 kortet så kan du øke spenningen på DDR minnet, slik at du kunne presse minnet litt lengre, noe som tillot rimelig heftige resultater på minnet på BD7 kortet. Men som sagt det er svakt til klokking av prosessor.

 

På SD7 kortet kan du gå opp til 2.2V på prosessoren. Dessuten starter den problemfritt på 150MHz FSB. Dessuten er det et snadder onboard lydkort på dette hovedkortet, så det blir dette kortet som er mitt valg. Det eneste det mangler er mulighet til å øke spenningen på DDR minnet, men dette kan jeg leve med, dessuten skal det ikke forundre meg at det finnes en måte å gjøre dette på, bare at den ikke er dokumentert enda.

 

 

 

_________________

 

Byggeren

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-10 15:51 ]

Lenke til kommentar

Arctic:

Tror faktisk du kan stille spenningen helt opp til 2.2V på den "gamle" P4 prosessoren. P4 har for meg ikke vært interessant før den nye serien, så jeg har ikke kunnet sjekke dette.

Stabiliteten på SD7 kortet er fenomenal. Jeg har ikke hatt noe problemer.

 

CdBuRnR:

Når jeg kjørte prosessoren på 2405MHz, hadde jeg ikke mer enn 1.66V på prosessoren. Men som du ser på siden min, så er temperaturen i mitt tilfelle ganske høy, vel å merke etter 30min med stabilitytest, så det er sikkert å anbefale med en kraftigere kjøling enn den originale boxed viften. På disse innstillingene fikk jeg faktisk ikke over 41°C med min hjemmelagede vannkjøling, men harddisken tok omsider kvelden så jeg fikk ikke testet noe mer.

Jeg lurer faktisk på om ikke jeg skal teste den store swiftecken på Northwooden i kombinasjon med SD7'en.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-10 21:12, auduuun skrev:

CdBuRnR: Kult om du kommer med litt vurderinger mot det systemet du allerede har.. Når du har testet det en uke eller noe.. k?


Jeg har også i det siste lurt på om jeg skal kjøpe Northwood. Den høres veldig lovende ut, og med DDR bare MÅ den bli bra..


mvh,

Audun Løvdahl


 

Skulle gjerne ha gjort det , men har meget begrensede midler så har allerede solgt alt det gamle utstyret :smile: Har bare ikke gidde forandre signaturen før jeg h ar fått det nye.

 

Men uans så håper jeg det blir bedre en det gamle :smile: Mer overclockings venlig og mer stabilt .. Epox kortet var kranglete og kresent for meg.

 

Jeg GLEDER meg hardt , fikk ordrebekreftelse i går kveld at CPU var reservert til meg , og hk og det der er og bestilt .. så får jeg bare låne penger av hu bessmor og kjøpe et bra skjermkort , og bare returnere det etter vinterferien :smile: Takk gud for 14 dagers returett..

Lenke til kommentar

Byggeren:

 

Jepp, jeg fant ut det samme.

Jeg gikk forøvrig for BD7 likevel. Jeg vurderte det andre kortet lenge. Men jeg er jo nybegynner, så jeg falt for PCI og AGP låsen :grin:

Men hvis behovet skulle melde seg, så går det faktisk an å voltmodde CPU. Og helt sikkert HK. Har riktignok ikke funnet oppskrift på sistnevnte, men det kommer vel.

Kan det kanskje komme på en BIOS-update?

Klarte forresten og sikre meg en 1,6 Northwood i dag! Slett ikke værst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...