Gå til innhold

Vil vi virkelig vite alt?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Carl Ivar Hagen og denne http://www.minervanett.no/2011/08/15/vil-vi-virkelig-vite-alt/ artikkelen provoserer meg. Jeg er enig med Kjell Mgne Bondevik som spør hvorfor Hagen skal blande seg inn i etterforskningen ved å så splid og tvil om etterforskningen på den måten han ordlegger seg.

 

Det er interessant og observere at samme dag som Hagens utspill dominerte nyhetene, så ble også en ny bok av Erika Fatland "Englebyen - Historier fra Beslan" omtalt i den samme nyhetskanalen NrK.

 

http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=10108&isbn=9788202347888

 

Hun mener er tragedien ble forstørret av følgende forhold:

  1. Russernes altfor kraftige reaksjon som drepte flere gisler enn strengt tatt nødvendig.
  2. Kommandosoldatenes ukloke fremferd.
  3. Splittelse i landsbyen etter hendelsen.

 

Hun ble av intervjuer spurt om hva hun mente var det viktigste etter en slik hendelse.

 

Full åpenhet og gransking

var hennes kontante svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, hvordan klarer du å bli provosert av hans utsagn? Han reiser ett godt poeng. Vil faktisk foreldrene vite om Behring Breivik drepte en jente så skjøt han en gutt, så skjøt han dattern din som lå og blødde alene bak en kløft - Det vil bare gjøre saken verre, jeg tror at de fleste oppgående mennesker skjønner at det ville vært å sløse å bruke 200 politi med i ett år for å kartlegge dette når Breivik allerede har tilstått, og det er ikke nødvendig. Men selvfølgelig vil alltid media og folk ha forutinntatte meninger ang Frp og generelt den borgelige side når det kommer til denne saken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

"Vi" vil ikke nødvendigvis vite alt, men "vi" vil at noen skal vite alt. Noe av informasjonen kan man godt spare de pårørende for, men det at man undersøker alle sider av saken gir mindre grobunn for konspirasjonsteorier senere.

 

Edit: Endret konspirasjoner til konspirasjonsteorier. Kanskje flisespikking, men rett skal være rett..

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

"Vi" vil ikke nødvendigvis vite alt, men "vi" vil at noen skal vite alt. Noe av informasjonen kan man godt spare de pårørende for, men det at man undersøker alle sider av saken gir mindre grobunn for konspirasjoner senere.

Bra utsagn.

 

Mitt anslag er at hele saken vil koste millarder. ABB har sannelig greidd å redusere den innfødte norske befolkningen og svekke våre statsfinanser.

Lenke til kommentar

"Vi" vil ikke nødvendigvis vite alt, men "vi" vil at noen skal vite alt. Noe av informasjonen kan man godt spare de pårørende for, men det at man undersøker alle sider av saken gir mindre grobunn for konspirasjoner senere.

Bra utsagn.

 

Mitt anslag er at hele saken vil koste millarder. ABB har sannelig greidd å redusere den innfødte norske befolkningen og svekke våre statsfinanser.

 

 

Haha, ja, det har han jammen meg klart, FORDI SÅNNE SOM DU LAR HAN.

 

Unnskyld, men jeg blir så frustrert når du klager over at han har kostet så mye penger, når dine standpunkter gjør så han koster oss enda mer. Hvorfor gi han mer oppmerksomhet? hvorfor ikke bare sette han i fengsel - han har tilstått.. hvorfor bruke flere milliarder ekstra på han? Idioti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Carl Ivar Hagen og denne http://www.minervanett.no/2011/08/15/vil-vi-virkelig-vite-alt/ artikkelen provoserer meg. Jeg er enig med Kjell Mgne Bondevik som spør hvorfor Hagen skal blande seg inn i etterforskningen ved å så splid og tvil om etterforskningen på den måten han ordlegger seg.

 

Det er interessant og observere at samme dag som Hagens utspill dominerte nyhetene, så ble også en ny bok av Erika Fatland "Englebyen - Historier fra Beslan" omtalt i den samme nyhetskanalen NrK.

 

http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=10108&isbn=9788202347888

 

Hun mener er tragedien ble forstørret av følgende forhold:

  1. Russernes altfor kraftige reaksjon som drepte flere gisler enn strengt tatt nødvendig.
  2. Kommandosoldatenes ukloke fremferd.
  3. Splittelse i landsbyen etter hendelsen.

 

Hun ble av intervjuer spurt om hva hun mente var det viktigste etter en slik hendelse.

 

Full åpenhet og gransking

var hennes kontante svar.

 

 

Leste gjenom hele bloggposten du linket til. Synes den var bra skrevet, og kan ikke se hva som var provoserende i det hele tatt.

 

Slik jeg oppfatter saken:

 

1. Karl I. Hagen blir feilsitert i media. (Hva han egentlig mener kommer ikke frem)

2. Hylekoret (andre media og politikerkonkurrenter) starter å hyle.

 

Efarne politiske kommentarer burde evne å ta kontakt med Hagen og høre hva han faktisk mener uten å ta hva som skjer i media for god fisk. Synes både Storberget, Støre og Bondevik burde gå i seg selv her. De er altfor lettpåvirkelige i forhold til media. Imidlertidig har jeg ikke sett Stoltenberg kommentere dette.

 

At aftenposten og andre medier hiver seg på full av følelser på hylekoret, gjør ikke saken bedre. Hva hendte med å ta ballen og ikke mannen?

 

Det er ikke sagt at vi ikke skal ha en god etterforskning av saken, men det er forskjell på det og å legge altfor mange ressurser inn i etterforskningsarbeidet.

 

Hagen er ikke en dum mann, og det samme er heller ikke de fleste andre politikere, media er heller ikke dumme, men de lever av konflikt og krangel.

 

Jeg registrerer at vi i Norge er tilbake til hvor vi var før 22. Juli, småkrangling, skitkasting og den vanlige tabloide suppa.

 

Må være irriterende for Hagen å stadig bli feilsitert i media, men han er nok såpass tykkhudet at han tåler det.

 

Om jeg vil rette pekefingeren mot noen, så må det være de som lar følelsene løpe av med seg. Det er så politisk korrekt å ikke stille noen kritiske spørsmål, fordi vi må tenke på ofrene bla. bla. bla.

 

Jeg synes Hagens utspill var fullstendig på sin plass, og jeg er overrasket over alle følelsesutbruddene som kommer fra både politiske forståsegpåere og politikere generelt.

 

Hva med å avslutte denne barnslige drittkastingen i media, og heller kontakte meningsmotstandere direkte for å klargjøre hva de faktisk mener?

 

Jeg blir ihvertfall ikke sympatisk innstilt ovenfor noen som slenger dritt om andre, uansett om dette er Bondevik, Hagen, Stang eller noen andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er delevis enig. Vi bør etterforske, men vi må ha et kritisk syn på hvor mye penger vi er villig til å bruke på ettterforskningen. Det er f.eks. ingen grunn til å vite hvilken rekkefølge han drepte offerene.

 

Hvis dere er virkelig interesert i å hindre at slike hendelser blir like alvorlig i fremtiden, så invisterer vi penger inn i et helikopter til delta-styrkene. Jeg forstår meg ikke på dere som er villig til å invisterer milliarder kroner inn i denne saken, men er ikke villig til å invistere 50 millioner kroner for et helikopter som kunne ha reddet 20-30 liv.

Lenke til kommentar

"Vi" vil ikke nødvendigvis vite alt, men "vi" vil at noen skal vite alt.

En meget farlig innstiling siden noen kan være korrupte eller ha lojalitet til organisasjoner hvis aktivitet er såpass lyssky at de blir truet med mord om de ikke følger dens direktiver.

 

Nei, i dette tilfellet bør man benytte seg av slagordet til kjeltringene selv om "mere demokrati og åpenhet".

 

Alle skal ha tilgang til informasjonen som har ført til at etterforskerne har kommet til sin konklusjon, en opplyst befolkning er selv i stand til å ta stilling til om informasjonen er korrekt eller ikke. Elitisk og arrogant drittsekk-mentalitet er ikke veien å gå om man ønsker å fremstå som troverdig.

Endret av Gutten fra eventyret
Lenke til kommentar

Vi kan ikke bruke pengene på noe mer viktig? Når vi allerede vet sannheten? At han drepte alle sammen.. Det er sannheten, at vi ikke vet hvilken rekkefølge barna døde i har da ingenting med saken å gjøre. De ressursene kan bli bedre brukt.

 

Vet du absolutt hele sannheten? Vet du med hundre prosent sikkerhet at han var alene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Unnskyld den nedenstående kalde tallkalkyle. Den er også en del av fakta. Den dreier seg også om høyt kvalifisert fremtidig arbeidskraft hvis nåverdi det ikke er lett å beregne. Innvandring vil naturlig fylle tomrommet etter de som døde. Jeg håper ingen pårørende leser dette, siden kalkylen kan synes kald for dem.

 

La oss si at ABB drepte 20 norske kvinner som igjen kunne få i gjennomsnitt 1.5 jenter (tilsammen 30 jenter) som igjen kunne få i gjennomsnitt 1.5 jenter hver osv. osv.

 

Man skal ikke gå mange generasjoner fremover i tid før man ser at han har bidratt til å desimere den rene norske populasjonen han er så opptatt av ganske mye. Det har ikke samme betydning for utlendinger som ble drept, siden den kvoten lett fylles opp (unnskyld også til dere invandrere til Norge for denne kalkylen) fra en "uendelig" populasjon av potensielle innvandrere.

 

Det er vel heller ikke gitt at alle som ble drept og deres tenkte etterkommere ville ha stemt Arbeiderpartiet om det var det partiet ABB ønsket og ramme.

 

Eller mener ABB at vi må begynne krigen i Europa med en relativ svekkelse av den innfødte norske befolkningen? Han var hverken en god økonom eller demograf.

Lenke til kommentar

"Vi" vil ikke nødvendigvis vite alt, men "vi" vil at noen skal vite alt.

En meget farlig innstiling siden noen kan være korrupte eller ha lojalitet til organsisasjoner hvis aktivitet er såpass lyssky at de blir truet med mord om de ikke følger dens direktiver.

 

Nei, i dette tilfellet bør man benytte seg av slagordet til kjeltringene selv om "mere demokrati og åpenhet".

 

Alle skal ha tilgang til informasjonen som har ført til at etterforskerne har kommet til sin konklusjon, en opplyst befolkning er selv i stand til å ta stilling til om informasjonen er korrekt eller ikke. Elitisk og arrogant drittsekk-mentalitet er ikke veien å gå om man ønsker å fremstå som troverdig.

 

Jeg mener på ingen måte at informasjonen skal være hemmelig, jeg mener bare at det ikke nødvendigvis er hensiktsmessig å skrive alt i alle aviser slik at det i praksis blir umulig å unngå å få vite det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvis dere er virkelig interesert i å hindre at slike hendelser blir like alvorlig i fremtiden, så invisterer vi penger inn i et helikopter til delta-styrkene. Jeg forstår meg ikke på dere som er villig til å invisterer milliarder kroner inn i denne saken, men er ikke villig til å invistere 50 millioner kroner for et helikopter som kunne ha reddet 20-30 liv.

Personlig trodde jeg vi hadde det. Styrker på Rygge har også klaget på at de ikke ble kontaktet. Om politiet syntes den korteste avstanden til Utøya var for farlig, så skulle ikke militære styrker fra ett eller flere militærhelikoptre mene det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...