Gå til innhold

Hvor vil vi med nye digit - en spørreundersøkelse


  

52 stemmer

  1. 1. Ønsker du å reservere deg mot karakterer

    • Ja
      14
    • Nei
      29
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      9
  2. 2. Hvilket nivå ønsker du på kommenterene

    • Lett koseprat
      4
    • Jeg ønsker tilbakemeldinger på ting jeg gjør bra
      2
    • Jeg ønsker korte, enkle tilbakemeldinger på bra og dårlig
      27
    • Jeg ønsker en ærlige og dyptgående tilbakemeldinger
      35
    • Har ikke bestemt meg enda
      3
  3. 3. I dag beregnes det en poengsum ut i fra karakterene som gis. Er det en god løsning?

    • Ja
      14
    • Nei
      22
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      16
  4. 4. Er det en god ide å legge til en "+" knapp for å måle popularitet

    • Ja
      22
    • Nei
      20
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      10
  5. 5. Det er foreslått at man må skrive en kommentar for å kunne gi en karakter. Er det en god ide

    • Ja
      33
    • Nei
      15
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      4
  6. 6. Det er foreslått at man må kommentere et eller to bilder før man kan legge til et bilde selv. Er det en god ide

    • Ja
      17
    • Nei
      30
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      5
  7. 7. Hva foretrekker du av kommentarer og karakterer

    • Kommentarer
      27
    • Karakterer
      1
    • Begge deler går bra
      24
    • Jeg klarer meg med en "+" knapp
      2
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      2
  8. 8. Hvor kommer du fra

    • Gamle Digit
      20
    • Akam
      27
    • diskusjon.no
      5
    • Er ny her
      0
    • Vil ikke svare
      0
  9. 9. Syns du terningkast gir en god indikasjon på hvordan andre opplever dine bilder?

    • Ja
      13
    • Nei
      29
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      9
  10. 10. Syns du terningkast er en grei måte å evaluere andres bilder på?

    • Ja
      15
    • Nei
      30
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      6
  11. 11. Hva foretrekker du å gi av kommentarer og karakterer?

    • Kommentarer
      33
    • Karakterer
      0
    • Begge deler er like greit
      17
    • Har ikke gjørt meg opp en mening
      1


Anbefalte innlegg

Det pågår for tiden en diskusjon rundt karakterer.

 

Det er slengt frem en del påstander, som det kunne vært interessant å få litt mer feedback på.

 

"+" knappen er et konsept som vi har i diskusjon.no og funger som "like" knappen andre steder. Den skal brukes til å angi at du liker bildet i denne sammenhengen.

 

En diskusjon rundt spørsmålene er velkommen.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pågår for tiden en diskusjon rundt karakterer.

 

Det er slengt frem en del påstander, som det kunne vært interessant å få litt mer feedback på.

 

"+" knappen er et konsept som vi har i diskusjon.no og funger som "like" knappen andre steder. Den skal brukes til å angi at du liker bildet i denne sammenhengen.

 

En diskusjon rundt spørsmålene er velkommen.

 

Jeg må si jeg er skeptisk til en spørreundersøkelse forfattet av en person, som i tillegg har klare preferanser med hensyn til resultatet.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er skeptisk til en spørreundersøkelse forfattet av en person, som i tillegg har klare preferanser med hensyn til resultatet.

Du er velkommen til å bidra med spørsmål på ting du ønsker, så legger jeg de inn. Alternativt lage en egen poll.

 

Selv om det ble litt knapp tid å tenke på, vil jeg ha med disse spørsmålene:

 

Syns du terningkast gir en god indikasjon på hvordan andre opplever dine bilder?

 

Syns du terningkast er en grei måte å evaluere andres bilder på?

 

Hva foretrekker du å gi av kommentarer og karakterer?

 

 

Selv om disse spørsmålene blir med, gir jeg ikke uforbeholden støtte til en slik undersøkelse.

Lenke til kommentar

Syns du terningkast gir en god indikasjon på hvordan andre opplever dine bilder?

 

Syns du terningkast er en grei måte å evaluere andres bilder på?

 

Hva foretrekker du å gi av kommentarer og karakterer?

De er gode spørsmål, så de kan jeg legge inn.

 

Selv om disse spørsmålene blir med, gir jeg ikke uforbeholden støtte til en slik undersøkelse.

Det er ditt valg, jeg skal ikke tvinge deg.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er skeptisk til en spørreundersøkelse forfattet av en person, som i tillegg har klare preferanser med hensyn til resultatet.

 

Nå er det ikke slik at det er resultatet av denne alene som skal fungere som ledestjerne for utvikling fremover, tenk på det heller som nok et innspill i debatten :) Du kan også lage spørreundersøkelser selv som tomsi42 sier.

 

 

Jeg håper imidlertid at dere ikke "ihjel-diskuterer" ting nå, går lei og forsvinner innen vi får mer funksjonalitet på plass! Ting kan komme til å se bedre (og annerledes) ut etter hvert som vi får på plass funksjonalitet som "evalueringskoder", reservering mot karakterer, regler for å gi karakter (min. kommentarer, min. bilder osv.?)

 

Jeg vil i alle fall si at den lille endringen i dag om å legge ut fordelingen av karakterer gjorde mye i forhold til å gjøre karaktersystemet litt mer spennende å bruke?

 

Jeg synes i alle fall det er litt tidlig å si et klart ja eller nei til karakterer allerede nå, før vi har fått testet ut den funksjonaliteten vi har diskutert i flere tråder her. Men avstemminger som denne skader heller ikke, og kan gi oss noen nye ideer som bringer oss inn på det rette sporet - raskere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selv om disse spørsmålene blir med, gir jeg ikke uforbeholden støtte til en slik undersøkelse.

 

Enhver undersøkelse vil gi en viss preferanse, såfremt den ikke er manipulert for å gi et bestemt resultat.

 

En plass må man begynne for å få en indikasjon på hva brukerne synes, så denne type undersøkelse vil gi en mer rettet diskusjon i etterkant.

Lenke til kommentar

 

Selv om disse spørsmålene blir med, gir jeg ikke uforbeholden støtte til en slik undersøkelse.

 

Enhver undersøkelse vil gi en viss preferanse, såfremt den ikke er manipulert for å gi et bestemt resultat.

 

En plass må man begynne for å få en indikasjon på hva brukerne synes, så denne type undersøkelse vil gi en mer rettet diskusjon i etterkant.

 

Denne undersøkelsen og andre jeg har sett her er klart tendensiøse mot forfatterens interesser....men det er klart opp til enhver å lage sine egne undersøkelser.

Jeg har riktignok ikke så mye erfaring med slike undersøkelser, men så langt virker det på meg som dette er en populistisk måte å fremheve sine synspunkter på.

Lenke til kommentar

Denne undersøkelsen og andre jeg har sett her er klart tendensiøse mot forfatterens interesser....men det er klart opp til enhver å lage sine egne undersøkelser.

Jeg har riktignok ikke så mye erfaring med slike undersøkelser, men så langt virker det på meg som dette er en populistisk måte å fremheve sine synspunkter på.

Jeg synes nok at ordet tendesiøst er noe sterkt; men det er klart at spørsmålene er farget av mitt ståsted. Men jeg vil påstå at din tolkning av spørsmålene er like mye farget av ditt ståsted.

 

Men ettersom spørsmålene er stort sett av typen ja/nei, så kan jo svarene gå begge veier. Til inntekt for mitt syn såvel som klar uenighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempebra initiativ, blir interessant å se svarene - håper mange kjenner sin besøkelsestid og stemmer...

 

Ellers har jeg mye erfaring med spørreundersøkelser, og etter min mening er denne slett ikke tendensiøs - nye spørsmål er dessuten også lagt inn. Jeg savner kanskje en mulighet til å gi flere svar på noen av spørsmålene, men det er kanskje ikke mulig? Jeg tenker på nr.2, der jeg gjerne ville svart både alternativ 3 og 4 - og nr.7, der jeg ville svart både kommentarer og +-knapp.

Lenke til kommentar

...

Jeg vil i alle fall si at den lille endringen i dag om å legge ut fordelingen av karakterer gjorde mye i forhold til å gjøre karaktersystemet litt mer spennende å bruke?

...

Jeg syns det forandret infoen jeg fikk fra karakterene totalt, før var det intetsigende mens nå kunne jeg se hva folk mente. Altså en forandring til det bedre. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er skeptisk til en spørreundersøkelse forfattet av en person, som i tillegg har klare preferanser med hensyn til resultatet.

 

Nå er det ikke slik at det er resultatet av denne alene som skal fungere som ledestjerne for utvikling fremover, tenk på det heller som nok et innspill i debatten :) Du kan også lage spørreundersøkelser selv som tomsi42 sier.

 

 

Jeg håper imidlertid at dere ikke "ihjel-diskuterer" ting nå, går lei og forsvinner innen vi får mer funksjonalitet på plass! Ting kan komme til å se bedre (og annerledes) ut etter hvert som vi får på plass funksjonalitet som "evalueringskoder", reservering mot karakterer, regler for å gi karakter (min. kommentarer, min. bilder osv.?)

 

Jeg gikk ihvertfall lei. Ikke pga at temaet blir ihjeldiskutert (man er da på debattforum for å diskutere) men fordi jeg opplever at diskusjonen tok en annen retning og hardnet til. Jeg vil ikke si helt hva jeg mener men, når man går på andre ting en temaet, og slenger korte forsurende usakligheter, så blir det hele lite givende for min del. En stund hadde jeg troen på at digit skulle komme opp å gå igjen, men så lenge brukerne er så lite imøtekommende så ser man jo fort hvor det bærer hen. Jeg dropper dette og fortsetter heller på et annet nettsted.

Lenke til kommentar

Kjempebra initiativ, blir interessant å se svarene - håper mange kjenner sin besøkelsestid og stemmer...

Savner litt deltagelse fra digit folkene foreløpig. Akam folkene er mest aktiv foreløpig.

 

Ellers har jeg mye erfaring med spørreundersøkelser, og etter min mening er denne slett ikke tendensiøs - nye spørsmål er dessuten også lagt inn. Jeg savner kanskje en mulighet til å gi flere svar på noen av spørsmålene, men det er kanskje ikke mulig? Jeg tenker på nr.2, der jeg gjerne ville svart både alternativ 3 og 4 - og nr.7, der jeg ville svart både kommentarer og +-knapp.

Fixed.

 

Jeg er litt tilhenger av Ole Brumm varianten ”Ja takk, begge deler”. Så hvis man ser på spørsmål nummer to så ville jeg sagt ja til et par valg.

Fixed.

 

Som tidligere nevnt: De som vil endre svarene i 2 og 7, eller stemme på nye spørsmål jeg la inn i går, må slette sin gamle stemme, og stemme på alle spørsmålene på nytt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er skeptisk til en spørreundersøkelse forfattet av en person, som i tillegg har klare preferanser med hensyn til resultatet.

 

Nå er det ikke slik at det er resultatet av denne alene som skal fungere som ledestjerne for utvikling fremover, tenk på det heller som nok et innspill i debatten :) Du kan også lage spørreundersøkelser selv som tomsi42 sier.

 

 

Jeg håper imidlertid at dere ikke "ihjel-diskuterer" ting nå, går lei og forsvinner innen vi får mer funksjonalitet på plass! Ting kan komme til å se bedre (og annerledes) ut etter hvert som vi får på plass funksjonalitet som "evalueringskoder", reservering mot karakterer, regler for å gi karakter (min. kommentarer, min. bilder osv.?)

 

Jeg vil i alle fall si at den lille endringen i dag om å legge ut fordelingen av karakterer gjorde mye i forhold til å gjøre karaktersystemet litt mer spennende å bruke?

 

Jeg synes i alle fall det er litt tidlig å si et klart ja eller nei til karakterer allerede nå, før vi har fått testet ut den funksjonaliteten vi har diskutert i flere tråder her. Men avstemminger som denne skader heller ikke, og kan gi oss noen nye ideer som bringer oss inn på det rette sporet - raskere :)

Her er du inne på det viktigste av alt - tid til alt "setter" seg er viktig! Liker den tilnærmingen dere har med testing/utprøving og at dere er raskt lydhøre for innspill. Lover godt dette! Ser klart at dere trenger mer tid før alt faller på plass!

Mener at vi skal gi dere den tiden som trengs, men at det parallelt kan gå diskusjoner/udnersøkelser og hva det måtte være...

Det er summen av alt dette som gir utvikling!

 

Keep up the good work! :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det pågår for tiden en diskusjon rundt karakterer.

 

Det er slengt frem en del påstander, som det kunne vært interessant å få litt mer feedback på.

 

"+" knappen er et konsept som vi har i diskusjon.no og funger som "like" knappen andre steder. Den skal brukes til å angi at du liker bildet i denne sammenhengen.

 

En diskusjon rundt spørsmålene er velkommen.

Muligt eg misforstår,men du skriver karakter,det er vel ikke meint som en dyptgående analyse av bilde,men en folkelig tilbakemelding om hva en synest om bilde, og det er derfor terninger er valg,samt noe alle kan delta i uten noe støre form for kunskap innen foto og analyse av bilder,og derfor må det komme klart frem at det er en forskjell her på karakter og terninger på alle måter.Og om en leser hva hver terningside/tall er meint som går det klart frem der,muligt ikke alle leser det og legger vekt på sin egen vurdering.har selv ingen problem å gi 6 om det er et bilde eg likte godt om det ikke inneholder all mulig tekniske ferdigheter,eller eg bruker en kombinasjon av dette i mange former.Om noen legger støre vekt på på terninger en tilbakemeldinger så har eg misforstått.

Vil samtidigt kaste inn en tanke for og tilfredstille begge sider(dei som er vil ha det enkelt og dei som fordyper seg i dette og evaluere)Det må gå og ha to tanker i hode på en gang,kjøre et elle annet paralelt som utfuller hverandre.Forslag,Mest evaluerte bilde legges ut på forsiden,nr to osv,dette vil trige/tende dei som mer vil evaluere bildene,legg gjerne inn hvor mange ord som er brukt i evalueringene, sammen med mest evaluerte bilde,ta så summen av dette i månedens mest evaluerte bilde for eksempel. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er skeptisk til en spørreundersøkelse forfattet av en person, som i tillegg har klare preferanser med hensyn til resultatet.

 

Nå er det ikke slik at det er resultatet av denne alene som skal fungere som ledestjerne for utvikling fremover, tenk på det heller som nok et innspill i debatten :) Du kan også lage spørreundersøkelser selv som tomsi42 sier.

 

 

Jeg håper imidlertid at dere ikke "ihjel-diskuterer" ting nå, går lei og forsvinner innen vi får mer funksjonalitet på plass! Ting kan komme til å se bedre (og annerledes) ut etter hvert som vi får på plass funksjonalitet som "evalueringskoder", reservering mot karakterer, regler for å gi karakter (min. kommentarer, min. bilder osv.?)

 

Jeg vil i alle fall si at den lille endringen i dag om å legge ut fordelingen av karakterer gjorde mye i forhold til å gjøre karaktersystemet litt mer spennende å bruke?

 

Jeg synes i alle fall det er litt tidlig å si et klart ja eller nei til karakterer allerede nå, før vi har fått testet ut den funksjonaliteten vi har diskutert i flere tråder her. Men avstemminger som denne skader heller ikke, og kan gi oss noen nye ideer som bringer oss inn på det rette sporet - raskere :)

Tror vi trenger en avklaring og forskjell på karakter og terninger,der karakter er en givende setting og terninger er en folkelig måling om hva en synest om bilde.

Lenke til kommentar

Muligt eg misforstår,men du skriver karakter,det er vel ikke meint som en dyptgående analyse av bilde,men en folkelig tilbakemelding om hva en synest om bilde, og det er derfor terninger er valg,samt noe alle kan delta i uten noe støre form for kunskap innen foto og analyse av bilder,og derfor må det komme klart frem at det er en forskjell her på karakter og terninger på alle måter.Og om en leser hva hver terningside/tall er meint som går det klart frem der,muligt ikke alle leser det og legger vekt på sin egen vurdering.har selv ingen problem å gi 6 om det er et bilde eg likte godt om det ikke inneholder all mulig tekniske ferdigheter,eller eg bruker en kombinasjon av dette i mange former.Om noen legger støre vekt på på terninger en tilbakemeldinger så har eg misforstått.

Vil samtidigt kaste inn en tanke for og tilfredstille begge sider(dei som er vil ha det enkelt og dei som fordyper seg i dette og evaluere)Det må gå og ha to tanker i hode på en gang,kjøre et elle annet paralelt som utfuller hverandre.Forslag,Mest evaluerte bilde legges ut på forsiden,nr to osv,dette vil trige/tende dei som mer vil evaluere bildene,legg gjerne inn hvor mange ord som er brukt i evalueringene, sammen med mest evaluerte bilde,ta så summen av dette i månedens mest evaluerte bilde for eksempel. :roll:

Du har rett i at en karakter ikke er ment som en dyptpløyende analyse. Men en karakter er en karakter enten den er et tall, bokstaver eller en terning ...

 

Det er ikke karakterene i seg selv jeg er i mot; men det er hvordan de brukes. Slik ting er implementert nå, så beregnes en mystisk poengsum som i mine øyne gir ingen verdi. Det er denne verdien jeg er i mot og ønsker at man fjerner.

 

Jeg er enig i at det kan være en liste over mest evaluerte bilder. Skal man finne de mest evaluerte bildene, så er det så enkelt som å telle antall evalueringer (For at en ener er like mye verdt som en sekser når man skal finne det mest evaluerte bildet). Akkurat som mest kommenterte bilde baseres ut i fra antall kommentarer, som det også bør være en liste på forsiden.

Lenke til kommentar

Det er ikke karakterene i seg selv jeg er i mot; men det er hvordan de brukes. Slik ting er implementert nå, så beregnes en mystisk poengsum som i mine øyne gir ingen verdi. Det er denne verdien jeg er i mot og ønsker at man fjerner.

 

Beregningen er nå ikke mer mystisk en det står forklart da.... :whistle: , og verdien av denne beregningen gir uansett en "vekting" av de høyere karakterene .... , men jeg forstår nok at ikke alle liker slike beregninger uansett...... Greit nok det, så får vi se hva de ulike diskusjoner, tråder, undersøkelser osv. resulterer i! Det blir iallefall en utvikling i positiv retning tor nå jeg... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...