Gå til innhold

eksekvere en fil på en annen pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.exe fila ligger bare på en annen maskin.

jeg prøvde med shellexecute og starte opp .exe med noen parametre, men da fikk jeg masse feilmeldinger om noe sql-kall o.l...

 

Spør du meg tyder det på at ShellExecute gjør jobben, men at programmet du starter ikke takler å bli kjørt på maskinen din. Kan det være at det er noe konfigurasjon som har blitt gjort på den andre pc'en under installasjon mangler på din pc?

 

-Vegar

Lenke til kommentar

nei, poenget er at jeg har en snarvei til dette programmet på skrivebordet mitt, og når jeg trykker på denne starter den opp helt perfekt. men det gjør den ikke med shellexecute kommandoen

 

lurer på om dette er noe av det samme problemet med et word-dokument jeg prøvde på.

1)åpne word-dokumentet gikk helt knirkefritt ved dobbelklikk

2)åpne word-dokumentet via shellexecute gikk ikke.

det stod at jeg manglet noen .dll filer....

 

og denne lå lokalt på maskinen.

det må vel da være et eller annet mystisk med denne shellexecute kommandoen?

Lenke til kommentar

JA! :D

Jeg fant ut hva som var feil!

 

Poenget er at i denne snarveien som jeg har på skrivebordet mitt til denne .exe filen på andre maskinen, så ligger det noe som heter 'Start i:' på egenskaper menyen. Denne skifter currentdirectory miljøvariabelen. Dersom jeg fjernet denne linja fra snarveien, fikk jeg akkurat de samme feilmeldingene som jeg fikk da jeg prøvde å starte det med programmet mitt. Så løsningen var altså å sette currentdirectory først med winAPI funksjonen SetCurrentDirectory

Lenke til kommentar
Så løsningen var altså å sette currentdirectory først med winAPI funksjonen SetCurrentDirectory

 


HINSTANCE ShellExecute(      



    HWND hwnd,

    LPCTSTR lpOperation,

    LPCTSTR lpFile,

    LPCTSTR lpParameters,

    LPCTSTR lpDirectory,

    INT nShowCmd

);

 

Ville det ikke fungere likedan ved å sette lpDirectory-parameteren?

 

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...