Gå til innhold

Nokia forteller om sine kommende «supertelefoner»


Anbefalte innlegg

Godt å se at Nokia endelig gjør noen desperate forsøk på å komme seg ut av Symbian gropen sin...

 

Men når en tenker på hvordan de slo på stortromma over sine N-serier modeller så holder jeg meg litt i ro før jeg klapper med hendene.

 

De har mistet svært mange kunder de siste to-tre årene og det vil kreve mye mer å få dem tilbake..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Nokia-sjef mener Androids og iOS' fokus på applikasjoner er utdatert." Rettere sagt eks-Microsoft-CEO mener Android og iOS fokus på applikasjoner er utdatert. Dette er selvsagt noe et hver selskap ville sagt for å fremme sin egen strategi uansett. Det vil uansett være opptil forbrukerne å avgjøre.

 

Dette var forsåvidt en av grunnene jeg hadde håpet på at Nokia hadde satset på MeeGo da de så ut til at en rekke utviklere for fri programvare ønsket å porte fri programvare til plattformen.

Chris Weber har aldri vært CEO i Microsoft. Han har vært Corporate Vice President, US Enterprise and Partner Group.

 

Dessuten. Å tro at MeeGo ville blitt en suksess er omtrent som å tro på julenissen.

Hang meg litt opp i Elop når jeg leste Nokia-sjef.

 

Mulig det, men er svært mange som var optimistiske til prosjetet, og en del programmerere som viste interesse. Nå har ikke WP gjort det så bra hos forskjellige mobilprodusenter heller, men det kan hende Nokia snur den trenden, MS kommer til å satse sterkt på Nokia sine WP-telefoner.

 

DagensIT trodde forsåvidt at Linux på mobil aldri kom til å bli noe av ikke lenge før Android kom ut, og trodde at den gang WM skulle bli det store på touchmobiler. Man kan ikke forutse om MeeGo hadde blitt en suksess eller ikke.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Det største problemet til WP7 er vel at når det var helt nytt hadde det de samme manglende som f.eks iOS hadde i starten - og det var tre år senere. I den kommende Mango-oppdateringen blir WP7 slik det burde vært fra starten, og i mine øyne blir det litt som en ny start for WP7. Håper det, iallefall. Har hatt WP7-mobil siden desember 2010, og kunne ikke vært mer fornøyd. Har tidligere hatt både Android og iPhone og vært fornøyd med de, men etter å ha blitt vant til WP7 kommer jeg garantert ikke til å gå tilbake.

 

For alle som er kritiske til WP7 fordi Microsoft tradisjonelt sett har vært bakstreberske og kjedelige på mobil, les dere litt opp og test en ordentlig WP7-telefon. Jeg sier ikke at dere nødvendigvis liker det, men med WP7 har faktisk MS vist hva de kan og bygd et godt og gjennomtenkt system helt fra bunnen av, fullstendig uavhengig av absolutt alt de har gjort tidligere av operativsystem på både desktop og mobil.

 

WP7 *er* faktisk superdigg i bruk :-)

Lenke til kommentar

La meg oversette:

 

Nokia frykter for sine markedsandeler og aksjonærene frykter det verste. Derfor annonserer Nokia at de i snar fremtid skal lansere en re-formulering av ordet "applikasjon". Hva endringen vil ligge i, vites ikke. Dog, man kan anta at det vil fungere ca. på lik linje med "programvare".

 

Tilstedeværelse i media er vel det Nokia kan håpe på inntil de får et visst grep om smartphonemarkedet igjen.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Tror det ikke før jeg får se det. :roll:

 

Jeg er skeptisk til Windows på mobiltelefoner.

Kan det hende Nokia gjør en brøler til, ved å satse på Windows til sine telefoner?

Har du prøvd en Windows Phone 7 telefon? Jeg fikk akkurat en Desire S av jobben min, og har tidligere brukt iPhone4. For meg har WP7 danket ut alle når det kommer til brukervenlighet og kjappe, responsive menyer. Android lugger og drar som bare det og fremstår skikkelig treigt og iOS føles rett og slett utdatert.

 

Når WP7 kommer til norge så kommer jeg til å anbefale alle jeg kjenner som trenger telefon om å kjøpe WP7 ihvertfall. Per dags dato så mener jeg at WP7 er det beste mobile OS-et til daglig bruk.

Lenke til kommentar

Da sikter du garantert til galaxy s2. Tregere og mer laggy telefon skal du lete lenge etter..? LOL.... Selvfølgelig finnes det androidtelefoner som lagger, men å tro at dette gjelder for alle androidtelefoner er på grensen til det banale. Hvis du klarer å få en galaxy s2 til å lagge, ville wp7 telefonen din gått opp i røyk med samme belastning.

Lenke til kommentar

Da sikter du garantert til galaxy s2. Tregere og mer laggy telefon skal du lete lenge etter..? LOL.... Selvfølgelig finnes det androidtelefoner som lagger, men å tro at dette gjelder for alle androidtelefoner er på grensen til det banale. Hvis du klarer å få en galaxy s2 til å lagge, ville wp7 telefonen din gått opp i røyk med samme belastning.

Hårsåre i dag er vi?

Galaxy S2 har jo nesten dobbelt så mye futt som min Focusen, og focusen er alikevel mye smoothere pga at WP7 ikke krever så mye juice ;)

Med WP7 er regelen at telefonene er kjappe og responsive. Med android er det unntaket at de er det.

Lenke til kommentar

Tja, kan godt hende du har rett, men de androidtelefoner jeg har prøvd, har ikke vært laggye i det hele tatt. Og nå skal man vel bruke telefonen til mer enn kunn å rote rundt i os-et? Når man fyrer igang noen heftige applikasjoner, så er det kunn hardware og atter hardware som teller. Så kan du sitte der med din wp7 phone og bla frem og tilbake i menyene. Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jaja, det trengs ihvertfall framskritt hos Nokia om de skal ta tilbake andeler i markedet. Satt to-tre kvelder og fiklet med en C7, som fikk brukbar omtale på Amobil og kan ikke si at jeg ble imponert. Mye var tungvindt og fiklete i menyene, jeg fant uholdbare bugs (f.eks. på wlandelen) og Symbian-apps som etter sigende skulle fungere på denne telefonen virket ikke (f.eks. Skype). Når telefonen i tillegg måtte kobles til en pc med Nokia`s software installert for bl.a. å oppdatere firmware og kameraet var slette greier greide jeg ikke å bli begeistret for enheten.

 

Her trengs det innovasjon om dette selskapet har tenkt å lage telefoner i framtiden.

Lenke til kommentar

hmmm, jeg tror det kan være litt greit å kategorisere mobil brukere litt. De som vil ha fleksibilitet, frihet, lite begrensinger osv osv osv, kjøper nok Android. De som vil ha design og enkelhet kjøper muligens iPhone.

WP7 har enkelheten til iPhone, og designet til "Android" i og med at den kjører på samme hardware som Android gjør.

 

Det siste året, har utviklingen gått mot at på ipad og iphone (jeg har dessverre ikke Android), så er det en stadig søken etter å finne apps. Apps for ditt, og datt. Er det kommet en ny og bedre facebook app?, må bare sjekke... Hvem liker dette idag ? (mange), men hvem liker dette "i morgen" ? (ikke fullt så mange)

Jeg vil påstå at "mannen i gata", og ikke minst bedrifter. Kommer til å bli mektig lei av å kjøpe high-end iphones til Average Joe bare fordi at han tilfeldigvis har lastet ned 40 apps av hver sort bare for å klare seg gjennom en normal dag. Når det finnes 5-600 applikasjoner tilgjengelig som gjør samme jobben, hvordan kan man da vite hvilken som fungerer best ?

 

Kommer en "selger" til meg og sier: "Hei, jeg har en mobil her, som er i klassen smart, basert på Samsung, Nokia eller HTC hardware, og den inneholder absolutt alt du trenger out of the box med minimal config inn mot dine eksisterende Microsoft systemer, og vi har en snittpris som er ca 1500,- lavere enn tilsvarende iphones."

Ja så tror jeg jaggu at jeg sier Ja Takk når han røper at det er WP7 :)

 

Nå håndterer jeg vel knapt 120 abbonement ca, så er jo ikke allverden til stor kunde. Men i hvertfall stor nok til å se forbi behovet for å kjøre 2342 stk apps på en liten mobil. Spesielle behov vil alltid eksistere. Gi meg en mobil med projektor i front og som projekterer ut keyboard bak, og har støtte for vpn og rdp, så kjøper jeg den tvert, men quadcore cpu for å kjøre CoD i 80 fps klarer jeg meg uten. Det kan jeg heller få på nettbrett eller pc ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...