Gå til innhold

Denne skal gi deg supergrafikk


Anbefalte innlegg

Tipper det hele blir altfor dyrt og klumpete. Jeg kan ikke se at dette blir billigere enn 3000kr minimum. For litt mer kan man kjøpe en helt grei laptop til lett spill (core i5, gt420m osv)

 

Vel en gt420 egne seg vel neppe til spilling. Med denne bosken kan du jo får tak i noen av de sterke(kanskje ikke de mest krevende) desktop kortene. Og her har du mulighet til å erstatte bærbaren med en gamerigg og denne luksusen kan likegjerne koste litt. I tillegg spare du deg delene for riggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil jo også gjøre det mulig å integrere grafikkortet i skjermen.

Skal ikke se bortifra at Apple som stortsett har bærebare med svake til middels grafikkløsninger leverer en skjerm med integrert grafikk. Når man kan putte GTX580m og AMD 6970m i laptopper burde det være en smal sak å integrere dette i en skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mildt sagt genialt sammen med en MacBook Pro 13" og ekstern skjerm, vist du skulle bruke den til f.eks. gaming :-)

 

Ideen din var bra frem til "ekstern skjerm" som gjorde den helt useless. Du kunne kjøpt en stasjonær billigere istedenfor.

 

 

Forøvrig er jeg veldig for dette. Apple slutter jo helt med innebygget cd-rom på sine laptopper nå, samtidig som det stadig blir bedre integrerte skjermkort på hovedkortene. Dette vil kunne gjøre laptoppene en god del lettere, og for meg gjør det ingen ting å ha en ekstern klump jeg kan ta med meg om jeg kommer til å trenge GPU-krefter

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mildt sagt genialt sammen med en MacBook Pro 13" og ekstern skjerm, vist du skulle bruke den til f.eks. gaming :-)

 

Ideen din var bra frem til "ekstern skjerm" som gjorde den helt useless. Du kunne kjøpt en stasjonær billigere istedenfor.

 

Ja, for en stasjonær er jo lett bare koble fra alt og slenge i sekken :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mildt sagt genialt sammen med en MacBook Pro 13" og ekstern skjerm, vist du skulle bruke den til f.eks. gaming :-)

 

Ideen din var bra frem til "ekstern skjerm" som gjorde den helt useless. Du kunne kjøpt en stasjonær billigere istedenfor.

 

Ja, for en stasjonær er jo lett bare koble fra alt og slenge i sekken :thumbup:

 

Samme med 20-24"-skjerm + kabler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

Thunderbolt åpner for mange spennende produktimplementasjoner. Nå gjelder det bare å få TB til PC plattformen også. Intel, hvor lenge varer særavtalen med Apple?

 

Det tyder på at apple har mottatt ett års eksklusivitet fra intel.

Dette vil si at PC-er med TB først kan komme sent på våren til neste år.

 

For min egen del så er jeg i markedet til en laptop, og hadde garantert gått for en slik løsning om det hadde vært tilgjengelig.

Finnes liknende løsninger ved bruk av mini PCIe eller et ekspresskort.

Nvidia optimus øker denne båndbredden ytterligere på grunn av noe optimalisering der.

Uansett så gir ikke dette den samme teoretiske ytelsen som Applebolt.

Endret av Slettet+2135415
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

Det kan virke som om sony og lenovo har tilgang på teknologien fra intel,

men tilkoblingen og kablingen er basert på apple sin mini displayport.

Dermed er den lisensiert av apple, og kan sannsynligvis ikke enkelt brukes av andre.

 

Apple har adoptert thunderbolt i alle nye macs, til og med før de støtter USB3.

Støtte for USB3 kommer ikke i macs før intel ivy bridge kommer med dette innebygget.

Apple har blant annet begynt å selge skjermer med thunderbolt, noe som vil si at de ikke kan brukes på annet enn macs av siste årgang.

 

For Thunderbolt to really take off we need to see tons of products that support it. Intel's Thunderbolt controller IC can't be cheap, so I am curious to find out if more companies will give Thunderbolt a try. I believe cable costs can be prohibitive, but today device costs are the bigger concern.

 

Intel already announced that we'd see Thunderbolt support in Ivy Bridge designs next year so it may be at least one more year before we see just how much market potential Thunderbolt has. While I'm happy that Apple is championing the standard, Thunderbolt really needs widespread industry support to make an impact.

 

EDIT: leif

Endret av Slettet+2135415
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...