Gå til innhold

21.5" eller 24" skjerm?


Grankongla

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny stasjonær, men trenger også en skjerm. Har sett meg ut enten en 21.5" eller 24" fra BenQ. Med tanke på hvor nærme jeg vil sitte (muligens så lite som 40 cm unna i enkelte tilfeller) vil nok 21.5 være best, spesielt med tanke på at den er liten nok til å faktisk flyttes lenger unna. Jeg er derimot usikker på hvordan det vil fungere med 1920x1080 oppløsning på 21.5", jeg har aldri testet det, så lurer på om tekst og sånt kanskje vil bli litt lite, og at 24" blir bedre. Noen som har noen formening om dette?

 

Prisforskjellen er kun en femtilapp, så det har ikke så mye å si for valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en BenQ 21,5" i et halvt år ca. og var fornøyd med den. For ca 1 måned siden byttet jeg den ut med en 24" og angrer ikke ! PC'n bruker jeg mest til spilling, men jeg ser også en del filmer og serier, og jeg merker da stor forskjell på de 2".

 

Jeg tenkte også på det med at det muligens ble for stort når jeg sitter så nærme, men der tok jeg feil ^^ Slå til på 24", du vil ikke angre :thumbup:

Lenke til kommentar

1920x1080 oppløsning er ikke noe problem på 21,5 tommers skjerm.

Det kan være et problem for veldig mange. Ting på skjermen blir knøttlite og det kan være veldig anstrengende for øyenene.

 

Det blir vel ikke så veldig lite om du sitter bare 40 cm unnna? Jeg hadde iallefall ikke noe problem med 21,5". Men 24" er helt klart kjekkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...