Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pendlerbil til cirka 50k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha tatt buss et par år nå, har vi funnet ut at vi like godt kan kjøpe bil nummer 2.

Det jeg er på utkikk etter er en liten og grei bil til å pendle inn til Trondheim med.

Første pri er driftsikkerhet og at den er gjerrig på drivstoff. Resten er ikke nøye, men hadde vært greit at den klarer å holde 80 opp bakker.

 

Forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har god erfaring med franske biler. En eller annen postman pat varebil er jo det klart billigste, som denne: Peugeot Partner 1.6 HDI Varebil, lav kilomter 2007, 41800 km., kr. 53.857, - Tilbake til annonsen

 

Toyota Yaris Verso 1,3 Sol 2000, 126000 km., kr. 53.853, - personbil

 

Takk for svar. Har gjennom familien et godt inntrykk av Peugeot ihvertfall.

Har aldri prøvd en varebil. Hvordan er kjørekomforten? Og hvor gjerrig er de?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har gjennom familien et godt inntrykk av Peugeot ihvertfall.

Har aldri prøvd en varebil. Hvordan er kjørekomforten? Og hvor gjerrig er de?

Nå har jeg aldri kjørt noen varebiler fra Peugeot, men har kjørt veldig mange andre varebiler. Det som går igjen, og som jeg ville sett på som det største problemet, er støyisoleringen. Den er gjerne veldig dårlig.

 

Komforten ellers peleier heller ikke å være noe særlig, men ikke så dårlig at det er noe stort problem etter min mening. De er litt stiv, ikke supre seter, og om du er veldig lang/stor kan skilleveggen hindre deg i å få setet så langt bak som du skulle ønske. Uansett så er det flere yrkesgrupper som tilbringer store deler av arbeidsdagen sin i en slik bil, og de overlever jo...

 

Disse tingene vil du uansett merke ganske greit om du tar deg en prøvetur før du kjøper.

Lenke til kommentar

Du kan nok spare litt på å ha en varebil. Kjekt å ha en bil med god bagasjeplass også.

Ikke alle jeg får setet langt nok bak på.

 

Japp, når jeg tenker meg om er en varebil veldig aktuell. Må bare sjekke ut støyen, da jeg trolig kommer til å kjøre den minst 230 dager i året. Og støy blir veldig fort irriterende, spesielt i 90-soner.

 

Setet blir ikke noe problem, er bare 176cm. :)

Endret av eiriktb
Lenke til kommentar

Peugot partner er stivere og hardere enn personbilen. Har selv en Cit. Berlingo personbil privat og Peg. Partner på jobben. Berlingoen er svært myk og vinglete og derfor foretrekker partneren.

Partner og Berlingo er jo nesten den samme bilen.

 

Men på bruktbiler er det jo forskjell på hvordan bilene har blitt kjørt.

Lenke til kommentar

Støyisoleringa på de gamle Partnerene er ikke like god som personbiler, men du overlever. ABS systemet er litt utdatert så sørg for å kjør med gode dekk. Når det kommer til plassen så er den helt grei, er selv rundt 180 og har fremdeles en god del å gå på. Forbruket er derimot hyggelig, jeg vil tippe du kommer rundt halvliteren.

Lenke til kommentar

er du intresert i komfort kan jeg anbefale saab ;)

 

Som eg skulle sagt det skjøl.

 

Amrikanske SUV/VANS er også ganske komfortable med sine pelsseter, dog er begge alternative drit biler når det kommer til både teknisk å litt annent, med tanke på at saab leker vann som ei eplekasse og at Amerikanskebiler er generelt litt dyre i drift.

nå har jeg begge deler og er ikke enig.

 

eller( har hatt saab 9000 og det var en fantastisk bil. hadde ikke feil med den. bare synd det var så mye rust på den da jeg kjøpte den. så jeg solgte den da.

 

nå har jeg chevy suburban 1990 modell. og det er faktisk beste bilen jeg har hatt. kommer aldri til å selge den. går som ei klokke. aldri feil. herlig komfort. sitter høyt. er ikke så dyr å kjøre med. med normal kjøring blanda kjøring bruker min 1.2 ca på mila. jeg har hatt en omega b2 2001 mod stv varebil med 2.2 manuell. bensiner. brukte over 1.6 på mila uansett. og det var en dritbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...