Gå til innhold

Gir SSD noe bedre ytelse på spill?


Anbefalte innlegg

Hei! Min pc begynner å dra litt på årene men jeg har ikke økenomi til å oppgradere hoved kort, cpu og ram så jeg lurer å hive inn enn 80-120 Gb SSD hd. Jeg bryr meg fin lite om oppstarts tid på windows siden maskinen står på 24/7.

 

Det jeg lurer på er er det noe å hente med tanke på ytelse i spill med SSD? Jeg venter på spill som swTOR og diablo 3 (er ikke så alt for mye spilling lengre) og føler at maskinen kanskje skulle hatt litt ekstra "krefter"

 

Min hw no er:

Corsair HX 850W PSU

Intel Core Duo E6750 @ 2.80Ghz

4 Gb gammel ram

http://www.hardware.no/artikler/fullt_av_funksjoner/51835

ATI Radeon HD 58xx

 

 

 

Så kan jeg i det hele tatt ha en SSD i denne maskinen, og er det noe å hente i mitt tilfelle?

 

Takker for alle svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Ikke i spillet i seg selv, men du vil merke raskere åpning og lasting av spill.

SSD er ikke noe du burde investere penger i hvis du vil ha bedre spillytelse.

 

å jo da.. noe som tomshardware testet da intel kom med sin ssd. Crysis var da et spill da gjennomsnitt fps gikk opp noe. Dette er jo pga det blir loadet masse textures underveis i spillet. Noe også andre nye grafikkhungrige spill gjør regner jeg med.

Lenke til kommentar

Nei. Ikke i spillet i seg selv, men du vil merke raskere åpning og lasting av spill.

SSD er ikke noe du burde investere penger i hvis du vil ha bedre spillytelse.

 

å jo da.. noe som tomshardware testet da intel kom med sin ssd. Crysis var da et spill da gjennomsnitt fps gikk opp noe. Dette er jo pga det blir loadet masse textures underveis i spillet. Noe også andre nye grafikkhungrige spill gjør regner jeg med.

Skulle til og si omtrent det samme.

 

Ja det hjelper, men hvis hardwaren din ellers ikke er så veldig så ville jeg ikke oppgradert til sdd og forventet allverdens av det. Da burde du vel heller spare til kvassere HW ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...